Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در سطح این استان از سازمان بهزیستی خدمات متخلف آموزشی، درمانی و حمایتی دریافت می‌کنند. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نحوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران و به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 500 نابینا و کم‌بینا در سطح این استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند و از این نهاد خدمات متخلف آموزشی، درمانی و حمایتی لازم را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه 80 درصد از معلولیت‌های بینایی قابل پیشگیری است تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از عیوب و مشکلات مادرزادی با گسترش خدمات مشاوره‌ای، مشاوره ژنتیک، مراقبت‌های حین بارداری و با انجام واکسیناسیون‌ها و جلوگیری از بروز سوء تغذیه در کودکان قابل پیشگیری است.

نحوی‌نژاد عیوب اکتسابی در بینایی افراد که به علت بروز بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت، فشار خون و یا در اثر حوادث و تصادفات ایجاد می‌شود را موضوعی نگران کننده اعلام کرد و بیان داشت: سازمان بهزیستی کشور بر اساس موارد یاد شده بیشترین تلاش و اولویت خود را روی اجرای اصل پیشگیری معطوف کرده است.

بیش از 14 هزار نفر از مردم سیل‌زده لرستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند4870 مددجو در انتظار دریافت خدمات بهزیستی استان کرمانشاه هستند90 درصد خدمات بهزیستی خراسان جنوبی از طریق بخش غیردولتی انجام می‌شود

وی اکثر اختلالات بینایی در سنین زیر 20 سال را ناشی از تنبلی چشم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع سازمان بهزیستی کشور سالانه بیش از 75 هزار کودک 3 تا 6 سال را در مهدکودک‌ها، مراکز درمانی و سایر محل‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده مورد سنجش و غربالگری قرار می‌دهد.

مدیرعامل انجمن خدمات فرهنگی و رفاهی معلولان بینایی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه از مجموع 4 هزار و 500 نفر نابینا در استان تنها 950 نفر عضو این انجمن هستند گفت: علت این استقبال کم این است که بسیاری از افراد دارای مشکلات مختلف بینایی نمی‌خواهند به عنوان یک فرد نابینا به جامعه معرفی شوند.

احمد ممتازی از ارائه یکسری خدمات آموزشی به نابینایان توسط انجمن خدمات فرهنگی و رفاهی معلولان بینایی گیلان سخن گفت و اظهار داشت: به طور نمونه این انجمن کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان نابینا را به صورت فایل‌های صوتی درآورده و سپس آن را در اختیار متقاضیان و اعضای خود قرار می‌دهد.

وی فرستادن یک منشی برای نابینایان عضو انجمن جهت همراهی برای شرکت در جلسات امتحانی را نیز به عنوان یکی از خدمات مهم این نهاد مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: انجمن خدمات فرهنگی و رفاهی معلولان بینایی استان گیلان از تمام امکانات موجود خود برای رفاه حال نابینایان و کم‌بینایان عضو استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماپردازی زیبا و اروپایی یک مدرسه در سیستان و بلوچستان؛ الله اکبر

متولدین این سالها، در سال اژدها رو بورس شانسن

با این مواد دم دستی تو خونه یه بامیه‌ی ترد و خوشمزه درست کن

با پیدا کردن خرگوش تو این عکس شلوغ، قدرت بینایی‌ت رو بسنج

سرین کرتیس کیست؟

نماپردازی اروپایی یک مدرسه در سیستان و بلوچستان؛ الله اکبر

آزمون هوش؛ تنها ۱۰درصد میتونن خطای تصویر رو پیدا کنن

واکنش بامزه خانوم معلم به التماس نمره دانش آموزان

مهارت بینایی‌ت رو امتحان کن؛ بین این پانداها، راکون رو پیدا کن

دیگر خبرها

  • دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نماپردازی زیبا و اروپایی یک مدرسه در سیستان و بلوچستان؛ الله اکبر
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا