Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس زمان بندی از پیش تعیین شده قرار بود عملیات خدمت رسانی به زوار از ۱۳ مهرماه آغاز شود، اما زمانی که برای برپایی مواکب از دهم مهر ماه اقدام کردیم با حجم زیادی از زوار مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا بختیاری افزود: به همین منظور و با نیت خدمت خالصانه به زوار عملا کار خدمت رسانی را از دهم مهرماه آغاز کردیم و مراسم افتتاحیه در تاریخ سیزدهم‌مهر همزمان با افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین برگزار شد.

بختیاری تصریح کرد: پیش از شروع فعالیت ستاد مردمی پیش بینی حضور ۷۵ هزار زائر شده بود که تا شب گذشته که عملا عمده کاروان‌ها وارد شده اند بالغ بر ۷۷هزار زائر مورد تکریم ستاد قرار گرفتند که از پیش بینی‌ها نیز بیشتر بود.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: البته زوار دیگری نیز از ابتدای محرم وارد استان شده‌اند‌که از طریق‌مبادی ذیربط آمار آن‌ها اعلام شده، اما آنچه در حوزه ستاد مردمی می‌باشد رقمی افزون بر ۷۷هزار زائر بود و جای خوشحالی دارد که استقبال و بدرقه از آن‌ها به خوبی انجام شد.

او تصریح کرد: آمار ورودی زوار‌نیز به تفکیک در جدول زیر اعلام می‌شود.

بختیاری افزود: برخی از زوار به صورت پیاده و انفرادی وارد مرز شده بودند که در ابتدا تعداد آن‌ها محسوب نشده بود، اما در جمع بندی نهایی، تعداد دقیق به شرح اعلام شده می‌باشد.

انتهای پیام/ع

رشد چشمگیر زوار پاکستانی در مرز میرجاوه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت

  آن زمان که ایران وعده صادق را عملی کرد و با پرتاب تعداد زیادی موشک و پهپاد آرامش را از چشم صهیونیست‌ها گرفت و دنیا را مقهور قدرت خود کرد، جمع کثیری از نیروهای نظامی و انتظامی همزمان در حال خدمات‌رسانی به هموطنان سیل زده بودند تا ثابت شود، ارتش و سپاه، نیروهای انتظامی و حتی گروه‌های جهادی همزمان در چند جبهه حاضر هستند و در کنار دفاع از آب و خاک مقدس، خدمات‌رسانی به هموطنان را به صورت ویژه در دستور کار دارند. در آخرین روزهای فروردین سال جاری بود که سازمان هواشناسی کشور با صدور چندمین هشدار قرمز جوی امسال، نسبت به وقوع سیلاب و آبگر‌فتگی گسترده در پنج‌استان جنوبی کشور هشدار داد. براساس این هشدار بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرا گرفت و سبب وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های گسترده شد.  این سامانه همچنین پیامدهایی همچون خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و آب، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک بر اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی به همراه داشت. 
     
خسارت به صدها روستا
بارندگی‌های شدید و سیل اخیر در سیستان و بلوچستان موجب بالا آمدن سطح آب و ایجاد مشکلات زیادی برای مردم جنوب این استان شد. به طوری که برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید. استاندار سیستان و بلوچستان با گذری به اتفاقات آن روزها و بیان این‌که خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمام دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه، ارتش و هلال احمر انجام شد، به جام‌جم می‌گوید: در همان روزهای اول محور چابهار ـــ نیکشهر بازگشایی و برق اکثر روستاهای مناطق سیل‌زده وصل و اتصال فیبر نوری زرآباد هم برقرار شد. محمد کرمی ادامه می‌دهد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر پیوسته سیل‌زدگان را جابه‌جا کرده و مصدومان را به بیمارستان‌ها می‌رساندند. ضمن این‌که تعدادی از بالگردهای نیروی دریایی ارتش هم به تیم‌های خدمات رسان اضافه شده بودند. 
     
تأمین مایحتاج در کمترین زمان
نکته حائز اهمیت در خدمات رسانی‌های اخیر نیروهای نظامی ایران به سیل زدگان جنوب کشور، این بود که بیشتر شهروندان فکر می‌کردند ایران درگیر اتفاقات مربوط به آتش افروزی‌های اسرائیل بوده و به همین علت نیروهای داخلی در آماده باش دفاعی هستند اما حضور گسترده و چشمگیر نیروهای سپاه و ارتش ثابت کرد حفاظت از جان و مال و ناموس تک‌تک ایرانیان در هر شرایط به‌عنوان یک وظیفه تعریف و هرگز ترک نخواهد شد. در همین رابطه معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس با بیان این‌که نیروی‌زمینی سپاه و به‌طور ویژه قرارگاه قدس و هوانیروز در طول مدت وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اقدامات مؤثر و قابل توجهی را در کمک به سیل‌زدگان این استان انجام دادند، می‌گوید: از جمله اقدامات می‌توان به انجام عملیات امداد و نجات با بالگرد در مناطق سیل زده، انتقال شش تن محموله غذایی و دارویی ازجمله کالاهای اساسی، دارو، پتو و کنسرو و... جهت کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان، کمک‌های تاکتیکی در زمان وقوع سیل و نقل و انتقال نیروها جهت کمک به هموطنان سیل زده و تسریع در بازدید مسئولان از مناطق آسیب دیده با انجام پروازهای عملیاتی اشاره کرد. سردار سرتیپ دوم پاسدار علی خلیل آبادی ادامه می‌دهد: همچنین قرارگاه قدس نیروی‌زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت کمک به مناطق سیل‌زده اقدامات گوناگونی را در حوزه مردمی و ارسال اقلام قضایی و دارویی انجام داده است. طی روزهای اخیر کمک‌های نیروی‌زمینی سپاه شرایط سخت سیل‌زدگان را آرام و نیازهای هموطنان این مناطق را تأمین کرد که در این باره می‌توان به توزیع آرد و صدها تخته پتو جهت کمک به سیل‌زدگان، توزیع اسباب بازی در سطح وسیع و تأمین داروهای مورد نیاز اشاره کرد. معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی‌زمینی سپاه با بیان این‌که یک تریلی آرد به همراه ۲۰ رول بزرگ پلاستیک، یک محموله سبد کالا و هزار بطری آب معدنی از دیگر کمک‌های قرارگاه قدس نیروی‌زمینی سپاه به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان بود که این خدمات رسانی‌ها همچنان ادامه دارد. 

نجات ۳ سیل‌زده توسط نیروی دریایی ارتش
اما نیروهای ارتش مثل تمام روزهایی که بیدار می‌مانند تا ایران و ایرانی در آرامش باشد، نقش مهمی در خدمات‌رسانی به سیل زدگان جنوب کشور به‌عهده داشتند. به عنوان مثال پس از بارش سیل‌آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد‌رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد‌گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند. امداد‌رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به‌طور بی‌وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و رساندن سیل زدگان به مناطق امن صورت می‌گرفت. 

دیگر خبرها

  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • ارائه بیش از ۲۸.۸ میلیون خدمت درمانی در خوزستان
  • اسبقیان: باید یکی از بهترین میزبانی‌ها را به نمایش بگذاریم