Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌ ‌ مراد محمودیان فر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۵۰ هزار وعده صبحانه، نهار و شام و ۵۰ هزار بسته میان وعده بوده که از سوی ۲ موکب شهدای جهادکشاورزی مستقر در اداره جهاد کشاورزی قصرشیرین و همچنین مرز خسروی انجام شده است.

وی اظهارداشت: توزیع غذای گرم در وعده های ناهار، شام و صبحانه و بسته های میان وعده شامل بیسکویت، خرما، سیب درختی همراه با چای و آب در بین زائران همچنان تا پایان اربعین از سوی این موکب ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی موکب های شهدای جهادکشاورزی مرز خسروی، همچنین از توزیع صدها قالب یخ برای تامین آب خنک برای زائران اربعین حسینی خبر داد.

محمودیان فر، با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان زوار حسینی افزایش یافته، گفت: ظرفیت اسکان اولیه ۴۰۰ تن بوده که هم اکنون سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از پنج هزار تن در مهانسراها و مسافرخانه های زیرنظر موکب جهادکشاورزی اسکان داده شده اند.

او با بیان اینکه در کنار خدمات دهی به زائران اربعین حسینی فعالیت های فرهنگی تبلیغی نیز به زائران ارائه می شود، گفت: برنامه مداحی و احیای نماز جماعت یومیه نیز به صورت روزانه در دست انجام است.

وی افزود: با استقرار اکیپ فرهنگی از قم در مرز خسروی، زائران در موکب شماره ۲ جهاد کشاورزی مرز خسروی نیز از زیرقرآن به سمت نقطه صفرمرزی بدرقه می شوند.

 مدیر اجرایی موکب های شهدای جهاد کشاورزی مرز خسروی گفت: عطرافشانی زائران، واکس کفش و خدمات کفاشی نیز از دیگر برنامه های موکب شهدای جهاد است.

محمودیان ادامه داد: ۷۰ تن از نیروهای جهاد کشاورزی به طور مستقیم در موکب شهدای جهاد کشاورزی با هفت دستگاه خودرو در راستای خدمات دهی به زائران فعالیت می کنند.

وی در ادامه به تدارک ۲ هکتار زمین برای پارک خودرو زوار اربعین پرداخت و افزود: ظرفیت پارک خودرو موکب شهدای جهاد کشاورزی به بیش از یک هزار خودرو می رسد.

او اضافه کرد: در راستای خدمات دهی مطلوب به زائران  هماهنگی لازم با قرارگاه اربعین، ستاد اربعین استان و سازمان جهاد کشاورزی همواره برقرار بوده و مورد بازدید و قدردانی مسئولانی که از مرز خسروی بازدید کرده اند، قرارگرفته است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.      

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.      

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۸۰۶۶/۳۰۱۲  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین پیاده روی اربعین مرز خسروی زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ وحید واسطه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بارش دو روز گذشته بطور میانگین بیش از ۲۰ میلیمتر در استان ثبت شد.

وی افزود: بیشترین ورودی با یک میلیون و ۷۰۰ متر مکعب به سد شیرین دره بوده و سد‌های بیداواز و بارزو هر یک با  ۷۰۰ مترمکعب بیشترین آبگیری را داشتند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه این بارشها کشاورزان را به سالی پربار امیدوار کرد به آنها توصیه کرد از کودهای سرک و پتاس در مزارع استفاده کنند.

همچنین مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هم از کشاورزان خواست در صورت مشاده آفت زنگ زرد گندم هر چه سریعتر با آن مبارزه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۱۷۵ تن اقلام اساسی در روستا‌های مازندران
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین