Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میر رضا مجیدی دیشب در دیدار با مصطفی آیدین رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا در دانشگاه تبریز گفت: تبریز مهد تاریخ، تمدن، علم و ادب ایران است و در این راستا نیز دانشمندان و عالمان بزرگی را تربیت کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: حدود ۸۰۰ سال پیش دانشگاه کارآفرینی به نام ربع رشیدی در شهر تبریز وجود داشت که در این مرکز در بیشتر رشته های مورد نیاز آن روز جامعه، در اکثر زبان های زنده دنیا دانشجو تربیت می شد که دانشگاه تبریز نیز در امتداد همین دانشگاه تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این دانشگاه در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، ۱۰ مرکز پژوهشی و قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و ۲۵ هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است، یادآور شد: این دانشگاه در خط مقدم توسعه ارتباط بین المللی با دیگر دانشگاه های دنیا است و از این رو در حال حاضر با حدود ۲۰۰ دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری مشترک دارد که از این تعداد نزدیک ۸۰ مورد آن با دانشگاه های ترکیه است.

وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف تولید علم و فناوری دارد، آماده هر گونه توسعه همکاری های مشترک با دیگر دانشگاه های جهان و به خصوص با دانشگاه های عضو اتحادیه  اوراسیا است.

مصطفی آیدین رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا نیز در این دیدار که به مناسبت شرکت در دومین آکادمی بین‌المللی یوراس EURAS به میزبانی دانشگاه تبریز به شهر تبریز سفر کرده، با تشریح برخی پتانسیل های دانشگاه های عضو این اتحادیه، خواستار همکاری بیشتر در حوزه های مختلف با دانشگاه تبریز شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه های عضو اتحادیه در حوزه های مختلف تولید علم و فناوری ظرفیت های فراوانی دارند که باید از این پتانسیل برای شکوفایی و توسعه کشورها و ملت های منطقه استفاده شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا  همچنین ضمن تشریح تجربیات اتحادیه دانشگاهی اوراسیا در برقراری شبکه دانشگاهی مبتنی برتبادل علم و فناوری و نیز تجربیات خود در تاسیس دانشگاه بزرگ آیدین استانبول با برنامه های نوین آموزشی و فناورانه، آمادگی خود را جهت انتقال این تجربیات و نیز استفاده از پتانسیل عالی دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاهی با قدمت دیرینه، اعلام کرد.

کد خبر 4748281

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تبریز تبریز دانشگاه های ایران اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز شهرکرد استانداری سمنان بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی با اعلام این خبر افزود: انعقاد تفاهم نامه متعاقب دستور وزیر بهداشت و مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت مبنی بر ماموریت محور شدن دانشکده های داروسازی صورت گرفت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حرکت به سمت مهارت افزایی و ارتقای مهارت های عملی دانشجویان است تا بتوانند در عرصه به صورت موثر حضور یابند. از آنجا که دانشکده های داروسازی، برای حضور موثر در عرصه و بالین نیازمند مهارت افزایی های بیشتری هستند، از طریق این تفاهم نامه زمینه این همکاری فراهم شده است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی مهارت افزایی دانشجویان را در راستای بازنگری همه جانبه در کاریکولوم آموزشی دوره دکتری داروسازی عمومی و تخصص‌های وابسته دانست و به بازنگری در دوازده دوره PhD و یک دوره تخصصی بالینی اشاره کرد.

وی افزود: به منظور ارتقای توانمندی دانشجویان، پیش از این مساله کارورزی و کارآموزی در داروخانه های آموزشی و بیمارستانی و بالین مطرح شده است و اکنون به دنبال آموزش دانشجویان در عرصه های صنعتی و صنایع مرتبط با کالاهای سلامت محور هستیم.

دارایی، حرکت به سمت دانشگاه ها و صنعت نسل چهارم و برقراری زیرساخت های لازم برای همکاری دو سویه میان صنعت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت را از دلایل انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی تصریح کرد: با فعالیت‌های بیش از یکسال گذشته شورای آموزش داروسازی و تخصصی و همچنین کمیته های تخصصی وابسته، تفاهم نامه ای میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو منعقد شد که بر این اساس صنایع سلامت محور زمینه و عرصه لازم برای کارآموزی و کارورزی دانشجویان داروسازی را فراهم می کنند. همچنین متقابلا وزات بهداشت نیز تسهیلات و خدماتی برای صنایع قائل خواهد شد.

کد خبر 6079564

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند