Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع عراق با همتای ترکیه‌ای خود تاثیر عملیات نظامی آنکارا در سوریه بر عراق را مورد بحث قرار داد. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه‌نیوز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «نجاح الشمری» وزیر دفاع این کشور با همتای ترکی‌اش «خلوصی آکار» درباره حمله نظامی ترکیه در سوریه و تاثیر آن بر ورود تروریست‌ها به خاک عراق گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع عراق همچنین روز گذشته با نمایندگان روسیه و سوریه در مرکز هماهنگی اطلاعاتی مشترک، درباره احتمال ورود عناصر فراری داعش از زندان‌های سوریه به عراق گفت‌وگو و بحث کرد.

در نتیجه حمله نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، تعداد زیادی از تروریست‌های داعش از زندان‌ها فرار کرد‌اند که این امر باعث رعب و وحشت ساکنان مناطق مرزی عراق شده است.

به دنبال فرار داعشی‌ها از سوریه به عراق، دولت بغداد نیروهای خود در مرزها را افزایش داده و وضعیت آماده‌باش خود را بالا برد.

هشدار الخزعلی درباره تهدید امنیت ملی عراق/ انهدام مقرهای داعش و دستگیری تروریست‌هاآمریکا 80 داعشی دیگر را از سوریه به عراق منتقل کرد

طبق اعلام برخی منابع، مساله خطرناک این است که تعداد زیادی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش که در زندان‌های «نیروهای دموکراتیک سوریه» بودند به عراق فرار کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه سوریه اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه سوریه اخبار عراق ترکیه سوریه اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد بغداد شد.

رئیس جمهور ترکیه بعد از ۱۲ سال به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرد که در جریان این سفر دو طرف بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا خواهند کرد.

به گفته منابع عراقی، اردوغان در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان عراق و تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داده‌اند که در این سفر، مسئله آب، طرح «راه توسعه» و چند مسئله راهبردی دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی در باره این سفر گفت: «هدف ما توسعه روابط با عراق است به‌گونه‌ای که ثبات منطقه‌ای، رونق و توسعه ممکن شود و ما روابط خود را نهادینه کنیم.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند