Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر کرمان گفت: گاهی مشاهده می‌کنیم بعضی واحد‌های زیر مجموعه شهرداری می‌خواهند مصوبات شورا را تحت شعاع یک بخشنامه یا نامه یک اداره یا ارگان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد فرشاد در صحن علنی شورا خطاب به شهردار افزود: گاهی بعضی از مدیران زیرمجموعه شهرداری ناآگاهانه به بعضی مصوبات شورا خدشه وارد می‌کنند آن‌ها را توجیه کنید تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شورا فقط در جایی می‌تواند مصوبه داشته باشد که قانون گذار به آن اجازه داده است و قانونگذار به شورا در یکسری موارد اختیار تصویب داده است و وقتی در شورا موضوعی تصویب شد و هیئت انطباق نیز بر آن صحه گذاشت به منزله قانون است و دقیقا در کنار قوانین مجلس قرار می‌گیرد.

فرشاد اعلام کرد: اگر شهرداری ارگان‌ها و مردم به مصوبه‌ای معترض بودند می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کند و رای دیوان عدالت می‌تواند مصوبات شورا را لغو کند.

وی تاکید کرد: اگر ارگانی بخواهد که دستورالعملی را ورای مصوبات شورا قرار دهد، مدیران شهرداری باید از شورا استعلام کنند که فلان دستگاه یا فلان بخشنامه چیز دیگری می‌گوید و ما در شورا بر مصوبات خودمان اصرار می‌کنیم و اگر قرار باشد کسی به نهاد یا ارگانی در خصوص یک مصوبه پاسخ بدهد، شورا است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری صحن علنی قانون برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است