Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سون داکیکا در روز چهارشنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و مایک پنس، معاون رئیس جمهور این کشور برای مذاکره درباره موضوع سوریه امروز به ترکیه سفر خواهند کرد.

ترامپ با تاکید بر اینکه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه وظیفه «پلیس» را انجام می‌دهند و دیگر زمان بازگشتن آنها فرا رسیده است، گفت: رویکرد ما در قبال ترکیه و دیگران سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید صلح و امنیت را برقرار کنند. خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.هیئت آمریکایی (به رهبری پمپئو و پنس) خواستار برقراری آتش‌بس هستند. علیه ترکیه شدیدترین تحریم‌هایی که فکر می کنید را اعمال کردیم.

همچنین دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در تاریخ ۱۷ اکتبر ماه جاری با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شد که محور اصلی این دیدار برقراری آتش‌بس در شمال شرق سوریه خواهد بود.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه تحریم‌ها علیه ۲ وزارت خانه دفاع و انرژی ترکیه و سه مقام ارشد دولت آنکارا را به خاطر حملات نظامی به شمال شرق سوریه امضا کرد.

دونالد ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد، تعرفه های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند ، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

ترامپ در رشته توئیتی با تهدید دوباره اقتصاد ترکیه اعلام کرد: من آمادگی کامل دارم تا در صورتی که مقامات ترکیه ای به راه و روش خطرناک و ویرانگرشان ادامه دهند، اقتصاد آنها را نابود کنم.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که "ترکیه باید اولویت را به دفاع از غیر نظامیان بویژه اقلیت های قومیتی و مذهبی بدهد، افزود: ما نیروهایمان را از سوریه خارج می کنیم، اما برای جلوگیری از گسترش دوباره داعش، اندکی از نظامیان آمریکایی در پایگاه "التنف" در جنوب سوریه می مانند.

بیانیه ترامپ در حالی منتشر می شود که روز یکشنبه مقامات امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات کلیدی دولت ترامپ، برای بررسی تحریم های ترکیه جلسات متعددی را برگزار کردند.

رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ مهرماه نیز دولت ترکیه را تهدید کرد، در صورتی که این کشور اقدامی در سوریه انجام دهد و از خطوط قرمز مد نظر وی فراتر رود، اقتصاد آنکارا را به طور کامل نابود خواهد کرد.

تحریم های آمریکا بدنبال حملات ۱۷ مهرماه  ترکیه به شمال شرق سوریه اعمال می شود، حملاتی که به نام "چشمه صلح" نامگذاری شده است و مقام های آنکارا هدف از آن را مقابله با گروه هایی چون حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) می دانند که ترکیه آنان را گروه های تروریستی می داند.

روابط واشنگتن و آنکارا مردادماه ۹۷ و در نتیجه بازداشت کشیش «اندرو جانسون» که بیش از ۲۰ سال در ترکیه زندگی و در شهر ازمیر در حبس خانگی بود، نیز رو به تیرگی گذاشته بود.

در آن زمان نیز ترامپ، ترکیه را تهدید کرد که این کشور را به صورت جدی تحریم خواهد کرد و تعرفه های زیادی بر واردات کالاهای ترکیه ای وضع می کند، امری که  در آن زمان نیز موجب کاهش شدید ارزش لیر در برابر دلار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه امن شمال سوریه سوریه ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو مایک پنس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است