Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تابش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه درج قیمت خدمات گفت: یکی از سامانه‌هایی که برای توزیع کم‌هزینه‌تر کالاها به دست مصرف‌کنندگان، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است، سامانه درج قیمت خدمات است که به عنوان یک سامانه مکمل اعلام نرخ قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این سامانه که برای اعلام آنلاین نرخ خدمات طراحی شده، در کنار سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کار خود را شروع می‌کند؛ چراکه امروز بخشی از افزایش قیمت‌ها و نابسامانی‌هایی که در حوزه کالاها رخ می‌دهد، به نوعی مرتبط با حوزه خدمات است که بر این اساس، همه تلاش وزارت صنعت این است که بتواند با طراحی این سامانه که با همکاری و همراهی اتحادیه‌های صنفی عملیاتی خواهد شد، نظام ارایه نرخ خدمات به مردم، ساختاریافته‌تر شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، عرضه‌کنندگان خدمات نیز وارد یک فضای رقابتی شده و تلاش خواهند کرد تا از ظرفیت سامانه به منظور اعلام نرخ و ارایه خدمات خود استفاده کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: سامانه اعلام قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی، حساس و ضروری مورد نیاز مردم هم اکنون فعال شده و مردم می‌توانند به صورت آنلاین شکایات خود را به ثبت برسانند؛  ایجاد چنین سامانه‌هایی، قیمت‌هایی مطمئن از کالاها و خدمات را در اختیار مردم قرار می‌دهد و شرایطی را فراهم می‌آورد که اگر در روند طبیعی نوسانات قیمت کالاها، برخی مراکز فروش بر روی فروش کالاها به مصرف‌کنندگان اجحاف می‌کنند، نه تنها با کاهش و افت فروش و استقبال مصرف‌کنندگان مواجه شوند؛ بلکه زمینه‌ای نیز برای رهگیری تخلفات از سوی مردم فراهم شود.

کد خبر 4748292 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان سامانه124 وزارت صنعت معدن و تجارت اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی مالیات وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بورس قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری دلار قیمت یورو نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم