Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:57:10 GMT

حمله سایبری آمریکا به ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۹۹۶

حمله سایبری آمریکا به ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک رسانه غربی به نقل از دو مقام آمریکایی که هویتشان را فاش نکرده است، از «عملیات محرمانه سایبری» ایالات متحده علیه ایران به دنبال حملات 23 شهریورماه به دو پالایشگاه شرکت آرامکو در عربستان سعودی خبر داده است.

خبرگزاری « رویترز » در خبری اختصاصی گزارش داد: «به دنبال حملات ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که واشنگتن و ریاض تهران را مقصر آن می‌دانند، ایالات متحده یک عملیات محرمانه سایبری علیه ایران انجام داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه غربی این خبر را به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستار عدم افشای نام و هویتشان شده‌اند، منتشر کرده است.

به گفته این دو مقام ناشناس آمریکایی، این حمله سایبری محرمانه اواخر سپتامبر (اوایل مهر) انجام شده و توانایی ایران برای گسترش دادن «پروپاگاندایش» را هدف قرار داده است.

یک مقام آمریکایی به رویترز مدعی شده که این حمله سایبری، به «سخت‌افزار فیزیکی» در ایران تاثیر گذاشته است اما او به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

رویترز معتقد است: «این (حمله سایبری محرمانه به ایران) نشان می‌دهد که دولت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ چگونه در تلاش بوده است تا با آنچه این دولت تجاوزگری ایران می‌داند، مقابله کند بدون اینکه وارد یک درگیری گسترده با این کشور کشیده شود».

این رسانه انگلیسی به سراغ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رفته و از این وزارتخانه خواسته درباره خبر «حمله سایبری به ایران» اظهارنظر کند.

«الیسا اسمیت» سخنگوی پنتاگون به رویترز گفت: «به عنوان یک سیاست و به دلیل ملاحظات امنیتی، ما درباره عملیات‌های اطلاعاتی، سایبری یا برنامه‌ریزی برای آنها صحبت نمی‌کنیم».

در ادامه گزارش رویترز آمده است: «معلوم نیست که آیا بعد از حمله سایبری محرمانه اواخر سپتامبر به ایران، آمریکا حملات سایبری دیگری هم انجام داده باشد یا نه».

مقام‌های واشنگتن و ریاض بعد از حمله ۲۳ شهریور به تاسیسات نفتی آرامکو در اتهامی بی سند مدعی شده‌اند که ایران مسوول این حمله بوده اما ارتش یمن مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رسانه ایالات متحده ایران عربستان سعودی عربستان واشنگتن دولت وزارت دفاع وزارتخانه پنتاگون یمن ایران و آمریکا عربستان حمله سایبری آرامکو تاسیسات نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند

کارشناسان آمریکایی می گویند روسیه و ایران، اوکراین و اسراییل را به "آزمایشگاه های میدان نبرد" تبدیل کرده اند.

به گزارش عصرایران، وبگاه آمریکایی "هیل" (وبگاه کنگره آمریکا) در این باره نوشت: کارشناسان آمریکایی روز چهارشنبه در یک کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفتند که روسیه و ایران از اوکراین و اسراییل به عنوان "آزمایشگاه های میدان نبرد" برای بررسی نقاط آسیب پذیری نظامی غرب استفاده می کنند.

"دانا استرول" مدیر تحقیقات "موسسه واشنگتن"، در جلسه استماع  روز چهارشنبه به قانونگذاران آمریکایی گفت: روسیه و ایران با هم از اوکراین و خاورمیانه به عنوان آزمایشگاه‌های میدان نبرد برای بهبود تسلیحات و توسعه تکنیک‌هایی برای غلبه بر سیستم‌های دفاعی ایالات متحده و متحدانش استفاده می‌کنند."

استرول افزود: "ایران از روسیه درس هایی در مورد بسته های حمله ترکیبی و همچنین نقاط قوت و ضعف سامانه های دفاع هوایی و موشکی منشاء غربی می گیرد."

این جلسه تنها چند روز پس از آن برگزار می شود که ایران بامداد یکشنبه گذشته حمله هوایی بی سابقه ای را به اسراییل انجام داد. ارتش اسراییل گفت که ایران حدود 170 پهپاد، 120 موشک بالستیک و 30 موشک کروز شلیک کرده است. 

به گفته استرول و  دیگر ناظران، حمله ایران به اسراییل "به طرز قابل توجهی شبیه حملات روسیه به اوکراین بود."

"تام کین"، نماینده حزب دموکرات در این باره گفت: "روسیه از مبادلات نظامی و سیاسی با تهران در طول جنگ داخلی سوریه به نفع خود استفاده کرده است."

ولادیمیر پوتین، رییس فدراسیون روسیه روز دوشنبه حمله تلافی جویانه ایران به اسراییل را "بهترین راه برای مجازات متجاوز و مظهر درایت و عقلانیت رهبران ایران" خواند.

به گفته کارشناسان در جلسه روز چهارشنبه، اتکای روسیه به تسلیحات ایران برای ادامه تهاجم خود به اوکراین، توازن قوا را در روابط این 2 کشور تغییر داده و نفوذ روسیه بر ایران را کاهش داده و در عوض آن به نظر می رسد ایران توانایی های بیشتری در تنظیم رابطه خود با روسیه به دست آورده است.

"گابریل نورونها" از موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا گفت: "یکی از جدیدترین تحولاتی که ما باید آن را مختل کنیم، افزایش محصولات تسلیحاتی و مهمات روسیه و ایران است که امروز به روسیه برای تسلط بر اوکراین کمک می‌کند، اما فردا می‌تواند به ایران برای غلبه بر اسرائیل کمک کند."

"گیب آمو" دیگر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه کمیته روز چهارشنبه گفت: "اخیرا رهبری فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) ابراز نگرانی کرده است که روسیه ممکن است به زودی هواپیماهای سوخو 35 روسی را در ازای پهپادها و تسلیحات ایرانی در اختیار ایران قرار دهد."

آمو افزود: "فقط تصور کنید حمله [علیه اسراییل] با جنگنده‌های پیشرفته چه شکلی می‌شد."

قانونگذاران در جلسه این کمیته فرعی با استناد به "حمایت قوی" بایدن که در بیانیه ای در روز چهارشنبه اعلام شد، از مجلس نمایندگان خواستند بسته هزینه های دفاعی که مدت هاست متوقف شده برای کمک به اوکراین، اسراییل و هند و اقیانوسیه را تصویب کند.

بایدن گفت: "من فورا این قانون را امضا خواهم کرد تا به جهان پیام بدهم: ما در کنار دوستانمان هستیم و اجازه نمی‌دهیم ایران یا روسیه موفق شوند."

آن واگنر، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "جهان در آتش است و ما نمی‌توانیم سرمان را در شِن‌ دفن کنیم."

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع روسیه از حمله ایران به اسراییل: واکنشی بود به انفعال شرم آور شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری (+فیلم) چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟ حسادت زلنسکی به نتانیاهو: از اوکراین هم مثل اسراییل دفاع کنید

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل