Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی گیلان از گرامیداشت هفته پارالمپیک از ۱۶ لغایت ۲۲ آبان ماه خبر داد و گفت: بیش از ۷۰۰ ورزشکار حرفه ای معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند.

حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری ۲۴ مهرماه تحت عنوان «روز ملی پارالمپیک»، اظهار کرد: ورزش با اثرات جسمی و روحی مثبت می تواند زندگی معلولان را نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «خوب است افراد به کشورشان افتخار کنند، اما بهتر آن است که کشور به افرادش افتخار کند» را شعار امسال روز ملی پارالمپیک دانست و افزود: روز ملی پارالمپیک روز ملی توانستن، اراده و امیدواری ملی است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به تصویب روز ملی پارالمپیک در سال ۹۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: ۳۰۰ ورزشکار معلول در کمیته ملی پارالمپیک عضو هستند.

نحوی نژاد با بیان اینکه نخستین دوره روز ملی پارالمپیک در ایران با حضور ۳۰۰ ورزشکار در سال ۸۲ برگزار شد، گفت: سال گذشته ۴۰ هزار و ۶۸۰ ورزشکار در ۳۱ استان در مراسم ویژه هفته پارالمپیک مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ نابینا، ۳۰۰ ناشنوا و ۳۰۰ معلول جسمی و حرکتی در گیلان داریم، عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ ورزشکار حرفه ای معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند.

این مقام مسئول از گرامیداشت هفته پارالمپیک از ۱۶ لغایت ۲۲ آبان ماه خبر داد و افزود: با توجه به تقارن روز ملی پارالمپیک با ایام اربعین حسینی، جشن روز پارالمپیک به آبان ماه موکول شده است. همچنین ۹ آبان ماه جشن سالمندان را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان «پارالمپیک و عصای سفید»، «پارالمپیک و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب»، «پارالمپیک و مدرسه و دانشگاه»، «پارالمپیک و نشاط با خانواده»، «پارالمپیک و بهزیستی»، «پارالمپیک و رسانه» و «پارالمپیک و شکوه همدلی و همزبانی» را عناوین روزهای هفته پارالمپیک دانست و گفت: جشن پارالمپیک در گیلان ۲۲ آبان ماه برگزار خواهد شد.

نحوی نژاد با اشاره به پیشرفت های ورزشی گیلان در بخش نابینایان، یادآور شد: نابینان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی استان در رشته های ورزشی پرس سینه، وزنه برداری، شنا، پرتاپ نیزه، جودو و... فعالیت دارند و دو تن از نابینایان به مسابقات پارالمپیک روانه خواهند شد.

وی اضافه کرد: تاکنون معلولین و نابینایان گیلان توانستند ۵۰ مدال جهانی، ۶ مدال آسیایی و ۷۱ مدال کشوری کسب کنند که ۳۵ مدال طلاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزيستي روز ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختتاميه ليگ آموزشی و پژوهشی هميار محيط زيست تهران به میزبانی باغ کتاب

اختتاميه ليگ آموزشی و پژوهشی هميار محيط زيست تهران همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک و به میزبانی باغ کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در جریان برگزاری لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست تهران، دانش‌آموزان از نظر آموزشی، مهارتی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند و از نفرات برگزیده در آیین اختتامیه این لیگ در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح و همزمان با هفته گرامیداشت زمین پاک در باغ کتاب تقدیر می‌شود.

 این لیگ با هدف آشنایی کودکان با محیط زیست، انس و علاقه با طبیعت و حفظ آن و یکپارچگى آموزش درباره محیط زیست شهرى و توجه به این حوزه، در بیش از ۱۰۰ پیش دبستانی و مدرسه مناطق مختلف شهرداری تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت روز سنندج
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره
  • گرامیداشت هفته سلامت (عکس)
  • اختتاميه ليگ آموزشی و پژوهشی هميار محيط زيست تهران به میزبانی باغ کتاب
  • ختتاميه ليگ آموزشی و پژوهشی هميار محيط زيست تهران به میزبانی باغ کتاب