Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه تاکنون، واشنگتن شاهد روند "گسترده" فرار تندروهای داعشی که تحت بازداشت نظامیان کرد هستند، نبوده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، یک مسؤول بارز در دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود به روزنامه‌نگاران گفت: تاکنون هیچ‌گونه "روند گسترده" فرار داعشی‌های تحت بازداشت را رصد نکرده‌ایم اما این مسؤول در عین حال اذعان کرد: در جریان آشوبی که پس از آغاز عملیات ترکیه رخ داد، بین ۵۰ تا ۱۵۰ زن و کودک داعشی در بند فرار کرده‌اند و ما نمی‌دانیم که آنها به کجا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته ما همانند گذشته، قدرت کنترل و نظارت بر این مساله را نداریم، اعتراف کرد، با خروج نیروهای آمریکا از سوریه بنا به دستورات ترامپ، توانایی‌های واشنگتن در این زمینه کاهش یافته است.

عملیات نظامی ترکیه که نهم اکتبر علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه آغاز شد، نگرانی‌ها را درباره فرار داعشی‌های خارجی تحت بازداشت در این مناطق یا آزادی آنها برانگیخته است.

طبق اعلام منابع کرد، در زندان‌های تحت کنترل کردها حدود ۱۲ هزار داعشی بازداشت هستند که از میان آنها ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تن خارجی هستند. همچنین در اردوگاه‌های آوارگان در شمال شرق سوریه حدود ۱۲ هزار خارجی زندگی می‌کنند که ۸۰۰۰ تن از آنها کودک و ۴۰۰۰ تن دیگر زن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد

اسلام بارانی   اظهارکرد: پدیده فرسایش خندقی یا همان گروگروها علاوه بر خسارات گسترده بر روستاها گربیانگیر خطوط برق نیز شده است.

وی بیان کرد: هر ساله با وجود بارش های سیل آسا متاسفانه خسارات جبران ناپذیری متحمل شرکت توزیع برق می‌شود که این امر موجب بروز خاموشی‌های گسترده‌ای در منطقه می‌شود.

مدیر اداره برق بخش پلان چابهار گفت: امیدواریم با تدبیر مسوولان ترتیبی اتخاذ شود تا شاهد حداقل خسارت در حوزه برق باشیم زیرا اگر جلوی پیشروی پدیده گروگ ها گرفته نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تخریب تمام خطوط برق در دشتیاری خواهیم بود که عملا امکان ساخت شبکه جدید به راحتی میسر نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه