Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف حمایت بیشتر از شرکت‌ها و موسسات صنایع دستی مبتکر و نوآور، تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت بیشتر از «خانه‌های خلاق» میان معاونت علمی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، صنایع دستی یکی از صنایع اشتغالزا و رو به رشد در فضای فعلی اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، این حوزه پتانسیل جذب جوانان خوش فکر و خلاق بسیاری را دارد.   با توجه به اهمیت فناوری‌های نرم و فرهنگی در نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی و در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ و همچنین سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی، تعیین خط مشی‌ها و اولویت‌ها در انطباق با برنامه‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف و به ویژه صنایع دستی که در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی ظرفیت‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، تفاهم نامه مذکور مابین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی پویا محمودیان معاون هنر‌های سنتی و صنایع دستی و سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه مقرر شد که حمایت‌های گسترده تری از راه اندازی خانه‌های خلاق صورت گیرد تا بستر مناسب جهت توسعه کسب و کار‌های نو در این حوزه فراهم شود. همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین به منظور توسعه فناوری‌های نرم و شرکت‌های خلاق در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.

تخصیص فضای مناسب برای ایجاد خانه‌های خلاق، انواع خدمات مانند مشاوره، آموزش، توسعه تولید، توسعه بازار، جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری و. بخشی از حمایت‌های در نظر گرفته شده در توافق فوق الذکر است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری خانه های خلاق کسب و کارهای نوپا وزارت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، شهردار مشهد در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانه‌های مربوطه، برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی و خلاق کشو در مشهدالرضا جهانشهر برکت و کرامت اعلام آمادگی کرد.

محمدرضا قلندرشریف این مکاتبه را در حالی انجام داده است که پیش از این حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری، دستورراه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت خانه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

در پی ابلاغ این دستور اکنون شهردارمشهد در مکاتبه‌ای رسمی خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانه‌های مربوطه، آمادگی مشهدالرضا جهانشهر برکت و کرامت را برای تسهیل گری و کنش موثر برای تحقق امریه رئیس جمهوری برای ایجاد و راه اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشوردر شهر امام مهربانی‌ها به صورت رسمی اعلام کرده است.

رئیس جمهوری در دیدار با نخبگان فرهنگی مشهد مقدس که در تاریخ دوازدهم فروردین ۱۴۰۱ انجام شد به صورت حضوری و علنی، برای ایجاد قطب صنایع فرهنگی وخلاق کشور با محور مشهد مقدس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور موکد داد.

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور