Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:29:38 GMT

وابستگی کشورها پیامد ضعف مدیریت منابع طبیعی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۰۱۱۰

وابستگی کشورها پیامد ضعف مدیریت منابع طبیعی است

به گزارش ایرنا،  قاسم قویدل تبریز روز چهارشنبه در جلسه این کمیسیون برای تعیین و اعلام کارگروه های تخصصی آن با بیان اینکه کسب آمار و اطلاعات لازم در بخش کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های موجود در این بخش از مهمترین عوامل بهبود وضعیت اقتصادی است، افزود: با تلاش کارگروه های تخصصی این کمیسیون امکان کسب اطلاعات مورد نیاز در توسعه بخش کشاورزی فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که همه تلاش اعضا و هیات رئیسه این کمیسیون باید در جهت بهبود وضعیت فعالان بخش کشاورزی در راستای تامین نیازهای غذایی افراد جامعه و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف در دورترین نقاط منطقه و جهان باشد، اظهار داشت: کشورهایی که در بخش کشاورزی توانسته اند منابع موجود خود را مدیریت کنند جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز گفت: کارشناسان و مختصصان حاضر در کمیسیون باید با بررسی وضعیت حوزه های مختلف بخش کشاورزی استان راهکارها و پیشنهادات لازم برای اصلاح امور را به مسئولان استانی و کشوری از طریق شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه کنند.

قویدل، ادامه داد: با تلاش های منسجم و مستمر اعضای این کمیسیون و کمیته های تخصصی اطلاعات لازم در بخش کشاورزی استان به منظور بررسی وضعیت موجود و برنامه ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب و مورد نظر فراهم می شود.

در ادامه جلسه هیات رئیسه کمیسیون ۳ کارگروه های تخصصی با عنوان های آب و محیط زیست با کمیته های فرعی آب و خاک، محیط زیست و منابع طبیعی – کشاورزی با کمیته های فرعی، زراعت و باغبانی، دام و طیور و آبزیان- صنایع غذایی با کمیته های فرعی شیرینی، شکلات و قندریزی و صنایع تبدیلی و لبنیات به منظور مواجه تخصصی با مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان تشکیل شد.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز توسعه اقتصادی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ابراهیم هزار جریبی اظهار کرد: بهره وری آب با توجه به خشکسالی در سالهای اخیر موضوعی مهم است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی می توان به این امر مهم دست یافت.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی افزود: بهره مندی از بخش فنی و مشاوره ای بخش خصوصی یکی از راه حل های افزایش بهره وری و ارتقا راندمان تولید در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه دولت باید بر امور نظارت داشته باشد، یادآورشد: با واگذاری برخی خدمات دولتی به بخش خصوصی می توان شاهد رشد در بخش کشاورزی بود.

هزارجریبی ادامه داد: در گذشته کلیه امور تجارت پنبه بر عهده بخش خصوصی بود و دولت هیچ دخالتی غیر از امور فنی و مشاوره ای نداشت.

وی اضافه کرد: اما در سالهای گذشته با حضور دولت سطح کشت پنبه رفته رفته کاهش یافت به طوری که این سطح از ۱۵۰ هزار هکتار کشت پنبه به ۹ هزار هکتار تقلیل یافت.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی افزود: اکنون برای احیای کشت پنبه برخی امور به بخش خصوصی واگذار شده و در راستای بهبود کشت این محصول در کشور اولین مرکز تخصصی فنی پنبه تا سه ماه آینده و در فصل بهار در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مرکز توسط بخش خصوصی ایجاد شده و با ارائه خدمات فنی و مشاوره ای و تولید بذر به احیا کشت پنبه در استان کمک خواهد کرد.

به گفته هزار جریبی، با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ منوط بر جهش تولید با مشارکت مردم، در تلاشیم برای ارتقا بهره وری تولید، تولید بذر خوب و مصرف بهینه آب از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی بهره مند شویم.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در افزایش تولید به نفع دولت، بخش خصوصی و مردم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس