Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@17:21:01 GMT

مونوکسید کربن باز حادثه آفرید

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۰۲۲۹

اصغر جعفری‌روحی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مسمومیت با مونوکسید کربن در زنجان، اظهار کرد: ۲ نفر بر اثر گاز مونوکسید کربن در ساعت ۲۲:۳۵ روز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه در خیابان زینبیه زنجان مسموم شدند.

وی در رابطه با کد آمبولانس‌های اعزامی برای یاری رساندن به مصدومان، افزود: دو کد آمبولانس خیام و فاتح برای کمک به ۲ مسموم اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: زن ۳۸ ساله و نوجوان ۱۷ ساله که بر اثر گاز مونوکسید کربن مسموم شدند، پس از اقدامات درمانی پیش‌بیمارستانی توسط آمبولانس به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان انتقال یافتند.

** گاز مونوکسید کربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص تولید می‌شود، به طوری که بخاری، آب‌گرم‌کن، شومینه و اجاق‌گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) عامل مسمومیت با گاز CO می‌شود.

علائم مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلفی دیده می‌شود. متاسفانه بسیاری از این علائم شبیه به علائم سرماخوردگی بوده و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و سعی در خوابیدن می‌کنند.

ابتلای همه افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوآنزا، بروز مسمومیت در افراد را نشان می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید

به گزارش همشهری آنلاین، رویش گیاهان و قارچ‌ها در دشت‌ها، مراتع و مناطق کوهستانی در بهار هر سال مردم را در این فصل به این مناطق می‌کشاند و البته باعث مسمومیت بسیاری از آنها هم می‌شود.

علت این امر ناآشنایی بعضی از مردم یا نداشتن اطلاعات کافی درباره این گیاهان است و باعث می‌شود گونه‌های خطرناک را با گونه‌های خوراکی اشتباه بگیرند و مسموم شوند که بعضا همین باعث مرگ آنها هم می‌شود.

کد خبر 845354 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها گیاهان دارویی خبر مهم قارچ پزشکی مسمومیت

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • قانون جدید سازمان لیگ؛پالایش فضای مسموم به شرط شجاعت وشفافیت
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • سقوط خودروی پراید به رودخانه دهستان مصیر حادثه آفرید + فیلم