Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت:  ما می‌توانیم به چند صورت در انتخابات شرکت کنیم، مهم‌ترین مدل، شرکت فعال در انتخابات است که باید در استان‌ها و شهرستان‌ها لیست داشته باشیم.

مهدی عبایی خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت شورای هماهنگی اصلاح‎طلبان در آستانه انتخابات مجلس، اظهار کرد: شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات یک فرمول و روش کاری دارد که در سراسر کشور اعمال می‌شود، اینکه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان شامل مجموعه احزاب مجوزدار به اضافه نصف این تعداد شخصیت‌های حقیقی هستند که به شورای هماهنگی اضافه شده و در کنار نمایندگان احزاب، شورای سیاست‌گذاری را تشکیل می‎دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اضافه کرد: جوهره این شورای سیاست‌گذاری همان شورای هماهنگی بوده که اکثریت است، یعنی دوسوم شورای هماهنگی و یک سوم اشخاص حقیقی هستند، این کار صورت گرفته اما ما هنوز وارد مصادیق مربوط به انتخابات و فرمول‌هایی که در استان به کار گرفته می‌شود، نشدیم. این شورای سیاست‌گذاری بعد از اینکه اولین جلسه خود را تشکیل داد، هیات‌رئیسه‌ای برای آن انتخاب می‌شود و انتخابات را در سطح استان پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه احزاب کارهای خود را انجام داده و کاندیداهایی که خودشان کاندیدا شده یا احزاب سراغشان می‌روند، کارشان را انجام می‌دهند، تصریح کرد: شورای هماهنگی و شورای سیاست‌گذاری استراتژی و تاکتیک‌های مربوط را انجام می‌دهند که هنوز زود است و به آن مرحله نرسیدیم. در آذرماه چند گام اساسی دیگر داریم و ارائه لیست هنوز در آذرماه اتفاق نمی‌افتد. در آذر مصادیقی که شورای عالی سیاست‌گذاری از احزاب پیگیری کرده و به آن رسیده را درخواست می‌کند تا ثبت نام کنند.

عبایی خراسانی گفت: ما اصلاح‌طلبان مشکل ثبت نام و رد صلاحیت نیز داریم، مانند اصولگرایان نیستیم که از وضعیت‌مان چندان مطمئن باشیم. اصولگرایان تقریبا از ظرفیت‌های خود مطمئن هستند و می‌دانند کاندیدای اصلی آن‌ها تایید می‌شود که این تضمین یا به صورت زبانی و یا به خاطر ارتباط‌های نزدیک با نهادهای مربوط به حاکمیت داده می‌شود اما ما اصلاح‌طلبان گاه تا شب تبلیغات یا دو، سه روز مانده به انتخابات دنبال تایید صلاحیت هستیم، یعنی نیروهای ما ثبت‌نام می‌کنند، برخی نیروها تایید و برخی رد صلاحیت شده و به مرحله دوم می‌روند تا شورای نگهبان بررسی کند و گاه تا نزدیک انتخابات طول می‌کشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب بیان کرد: ما فعلا در حال مطالعه هستیم، یعنی در وهله اول این کار را انجام می‌دهند و بعد از اینکه هیات‌رئیسه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تشکیل و فعال شد، پیشنهادات را آورده و از افراد می‌خواهیم ثبت نام کرده و فعالیت خود را به صورت چراغ خاموش شروع کنند.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم به چند صورت در انتخابات شرکت کنیم، عنوان کرد: مهم‌ترین مدل شرکت فعال در انتخابات است که باید در استان‌ها و شهرستان‌ها لیست داشته باشیم و از لیست‌های خود دفاع کرده و مردم را دعوت کنیم به این لیست‌ها رای دهند اما در شرایطی که اکثریت کاندیداهای ما تایید نشوند، ممکن است در استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ لیست نداشته باشیم و وظیفه را به خود مردم محول می‌کنیم.

مجلس دهم از مجلس نهم ضعیف‌تر بود

عبایی خراسانی افزود: همیشه خواست ما از حاکمیت این بوده که زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم و اصلاح‌طلبان، افرادی که به نظام ایمان دارند و برای آن تلاش می‌کنند، به صورت حداکثری در انتخابات حضور داشته و زمینه برای فعالیت و گفت‌وگو داشته باشند. اگر این موارد فراهم نشود، ما حداکثر از این عرصه‌ای که انتخابات ایجاد کرده، برای گفتن حرف‌های خودمان استفاده می‌کنیم، یعنی آن مواردی در خصوص مبارزه با فساد، آزادی و عدالت اجتماعی را که از حاکمیت و دولت مطالبه داریم، مطرح می‌کنیم، هر چند کاندیدا نداشته باشیم و از کاندیداهای دیگر می‌خواهیم که عمل کنند، در حقیقت روی برنامه‌ها نه افراد تکیه می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص عملکرد نمایندگان استان، تصریح کرد: متاسفانه مجلس گذشته یکی از ضعیف‌ترین و ناکارآمدترین مجالس بوده است. گاهی ما مجلس قبلی را بسیار ضعیف می‌دانستیم اما این مجلس در نهایت ضعف قرار دارد، ما می‌توانیم در سطح استان کارهایی که نمایندگان انجام دادند را بشماریم که فشار بر سیستم اجرایی استان برای تغییر مدیران و به هم زدن انسجام سیستم اجرایی بوده است. اکثر کارهای برخی نمایندگان از این دست بوده و کار درخشان و قابل ذکری از نمایندگان استان مشاهده نکردیم.

رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی ادامه داد: ما اصلاح‌طلبان در لیست امید خود در استان چند نماینده داشتیم که کوتاه نیامدند، کار کردند، حرف زدند، نطق قبل دستور داشتند و در مسائلی مانند بانوان، جوانان و ورزش فعال بودند. این نمایندگان در تاکید بر مبارزه با فساد حرف‌هایی زده و فعال بودند اما از اکثریت مجلس و نیز نمایندگان استان و مشهد هیچ کار شاخصی ندیدیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر چهارشنبه(۲۹ فروردین) جلسه چهارم برنامه "به‌وقت دانشجو" با حضور محمدرضا آمویی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
در این برنامه، محمد آمویی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرا کلیه مراحل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرمانشاه ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح نحوه اجرای دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص بود.
برنامه "به‌وقت دانشجو" به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و در قالب سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.
این برنامه در واقع مجالی است برای مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ دانشجویی که با محوریت انتخابات و با دعوت از مسئولین برگزار کننده و کاندیداهای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود و در آن ضمن ارائه‌ توضیحات عملکردی توسط میهمانان؛ سوالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان بیان و مطالبه می‌شود.


از جمله میهمانان قبلی این برنامه می‌توان به علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و برخی از کاندیدا اشاره کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227584 برچسب‌ها ایسکانیوز مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها