Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: برای اولین بار در ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان دانشگاه تبریز پرورش بوقلمون به صورت کاملا ارگانیک صورت گرفت.

فرزین شهبازی، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از ایجاد ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان پرورش بوقلمون به صورت کاملا ارگانیک در دانشگاه تبریز خبر داد و گفت:  این کار برای اولین به صورت کاملا ارگانیک و با چرای آزاد صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی مطرح کرد: با توجه به پتانسیل بالای اراضی ایستگاه خلعت پوشان در راستای تولید محصولات زراعی، باغی و دامی، در صورت حمایت امکان توسعه و بهره برداری بیشتر وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهار کرد:  به تحقیقات زیادی در مورد فواید گوشت بوقلمون در تغذیه انسان انجام گرفته و از آن به عنوان یکی ازسالم‌ترین گوشت‌های مورد مصرف انسان یاد شده است، حدود ۶۵ درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و ۳۵ درصد آن قرمز و مربوط به ناحیه ران‌ها است.

وی گفت: گوشت پخته بوقلمون دارای پروتئین نسبتا خوبی است به‌طوری‌که هر ۱۰۰ گرم از آن در حدود ۲۶-۲۳ درصد پروتئین دارد. فسفر گوشت بوقلمون نسبت به بیشتر حیوانات اهلی بالاتر است. گوشت بوقلمون نسبت به گوشت سایر حیوانات اهلی، حاوی مقدار بیشتری از ویتامین‌های گروه B. است. مقدارکلسترول گوشت بوقلمون نسبت به بیشتر حیوانات اهلی پایین‌تر و نسبت اسید‌های چرب غیراشباع با چند پیوند دوگانه به اسید‌های چرب اشباع نیز در گوشت بوقلمون تا حدودی بالاتر از سایرحیوانات اهلی است. گوشت بوقلمون حاوی مقدار نسبتا بالایی از مواد معدنی روی، آهن، سلنیوم و اسید آمینه مهم تریپتوفان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرورش بوقلمون دانشگاه تبریز محصولات ارگانیک دانشکده کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت