Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کوروش زارعی گفت:همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین در تئاتر ایران و جهان بی نظیر است و این جنس کار و این‌گونه کار با این سطح ارتباط مردمی و با این شور و شوق معنوی و بدون چشم داشت مادی، از سوی گروه‌های تئاتری در جهان نظیر ندارد. تاریخ انتشار: 10:56 - 24 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۳۴۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، کوروش زارعی از حضور پرشور گروه‌های تئاتری در چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: ما هرساله با ایجاد یک دبیرخانه مرکزی از بهترین گروه‌های تئاتر آیینی برای حضور در راهپیمایی اربعین و اجرای تئاتر‌های گوناگون دعوت به عمل می‌آوریم که هرسال استقبال بیشتری از این همایش مردمی می‌شود به نحوی که ما مجبوریم به دلیل مشکلات مالی از هنرمندی بسیاری از گروه‌های مشتاق بی‌بهره بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ظرفیت بالایی در این خصوص در راهپیمایی اربعین وجود دارد.

 

وی این همایش را در تئاتر ایران و جهان بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: این جنس کار و این‌گونه کار با این سطح ارتباط مردمی و با این شور و شوق معنوی و بدون چشم داشت مادی از سوی گروه‌های تئاتری در جهان نظیر ندارد.

 

رئیس همایش تئاتر بین‌المللی پیاده روی اربعین  افزود: این همایش، نذر فرهنگی تئاتر آیینی ایران است که از سال ۹۳ کلید و با حدود۵۰ نفر در غالب ۵ گروه تئاتری و به زبان فارسی کلید خورد و الان با سه زبان و با حضور بیش از ۱۹۰ نفر این تئاتر‌ها برگزار می‌شود.

 

زارعی گفت: این تئاتر‌ها در ۹ ژانر نمایشی از قبیل عروسکی، منقبت‌خوانی، نقالی، خیابانی، موکبی، مقتل خوانی و خیابانی اجرا می‌شود که به شدت مورد استقبال حاضرین در راهپیمایی قرار می‌گیرد به نحوی که ما تا ۳هزار نفر مخاطب نیز برای نمایش‌های خود داریم.

 

رئیس همایش تئاتر بین‌المللی پیاده روی اربعین تصریح کرد: ما امیدواریم این حرکت به گونه‌ای پیش برود که از سایر کشور‌های جهان از قبیل کویت، آذربایجان، کشور‌های آفریقایی، پاکستان و ... گروه‌های خود را برای اجرای نمایش به پیاده روی اربعین اعزام کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اربعین زائر ایین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیدمصطفی موتورچی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر با اشاره به اعلام اسامی تئاترهای راه یافته به جشنواره تئاتر مسجد گفت : فراخوان ارسال آثار در پانزدهمین جشنواره سراسری و مردمی بچه های مسجد از سه سال پیش داده شده بود و به این ترتیب تولید رویدادهای هنری در مساجد آغاز شد . 

 

وی افزود: اولین سال شروع به کار این جشنواره با ۲۰۰ گروه در مساجد کشور آغاز شد که امروز حدود ۸۰۰ گروه در مساجد کشور فعال هستند.  

  دبیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با بیان اینکه سه سال جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد تعطیل شد تا زیربنا و زیرساخت‌های این کار هنری در مساجد شکل بگیرد، افزود: نیاز اول تربیت مربی در مساجد بود که در دو سال گذشته تربیت مربی در مناطق هشت گانه استان‌های کشور برگزار شد.     موتورچی گفت: قدم بعدی تولید متن مناسب برای اجرا در مساجد بود که با این هدف سه دوره جشنواره نمایش نامه نویسی گلدسته‌ها برگزار شد که خروجی آن حدود ۱۵۰ نمایش نامه برای تولید در مسجدهاست.     وی افزود: در این دوسال از هر استان ۶ اثر که جمعا ۱۸۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی، بازبینی و گزینش شد که از این تعداد ۱۳ اثر به جشنواره پانزدهم راه پیدا کردند.     موتورچی با اعلام اسامی ۱۳ اثر معرفی شده، گفت: این ۱۳ اثر شامل:


1 ) «زنان مقاوم» از کرج 
2) «ایران» از کرج 
3) «راز» از قم 
4) «مردم شامی» از قم 
5) «لیلا» از شهرکرد 
6) «گیلدا» از سفید دشت 
7) «به افق محل» از هرمزگان و شهرستان میناب 
8) « چهارصد و چهل و چهار» از مشهد 
9) «خسوف عشق» از کاشان 
10) «کیف پول» از کرمانشاه 
11) «هزار و نهصد و چهل و هشت» از یاسوج 
12) «نبرد آخر»  از بافق 
13) «کار دستی» از یزد 

دبیر جشنواره تئاتر بچه های مسجد افزود : متاسفانه به علت فراگیر شدن رسانه های اجتماعی و سهولت ارسال فیلم به صورت مجازی بازبینی های جشنواره تئاتر که نفسِش زنده است ، صرفا به صورت دیدن فیلم انجام می شود که از آنجائیکه اصالت تئاتر زنده است ، تلاش می کنیم بازبینی ها به صورت زنده صورت بگیرد تا به نتیجه قابل قبولی برسد . 

وی با بیان اینکه در تئاتر بچه های مسجد دو مولفه مهم در نظر گرفته می شود ، گفت : اول اینکه در این نوع تئاتر ها وابستگی به نور صحنه وجود ندارد و تجهیزات و طراحی صحنه نیازمند تجملات نیست و مولفه مهم تر نمایش قدرتمند به لحاظ متن ، بازی و کارگردانی است که بتواند مخاطب را جذب کند . 

موتورچی با اشاره به انتخاب عنوان  تئاتر بچه های مسجد برای این جشنواره گفت : ما معتقدیم همه چیز از صدر اسلام تا کنون در مساجد شکل گرفته است ، حرکت های اجتماعی در بستری به نام مسجد انجام شده است بنابراین عرضه برنامه های جمعی از جمله سرود ، تئاتر ، هنر تجسمی و ... در مکان مقدسی همچون مسجد بهتر صورت می گیرد . 

وی در پایان گفت : رده سنی خاصی برای این جشنواره وجود نداره اما تلاش شده است که از طیف نوجوان بیشتر استفاده شود . 

 

دیگر خبرها

  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تربت جام
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند