Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سعید نمکی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با حضور رییس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: ما هزینه‌های زیادی در دانشگاه‌ها کردیم و نیز دوره‌های تحصیلات تکمیلی را صد برابر کرده ایم، اما آثار این افزایش ظرفیت‌ها را نتوانسته ایم در اقتصاد ملی خود اندازه گیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: ما باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کسی را با چه سطحی از مهارت و توسط چه کسی و برای کدام جایگاه نظام ارایه خدمت باید تربیت کنیم.

نمکی افزود: ما آموزشگاه بهیاری را می‌بندیم و دکتری در رشته پرستاری می‌گیریم، کدام دکترای پرستاری در کنار تخت بیمار ارایه خدمت می‌کند، چرا ما باید تعداد زیادی تخت بیمارستانی داشته باشیم، اما نیروی پرستار نداشته باشیم.

وی گفت: زمانی که دانشجویی به عنوان نخبه، دوره‌ای را فرا می‌گیرد انتظار دارد شغلی برای او وجود داشته باشد، اما ما فکری برای اشتغال نکرده ایم و ۴۴ درصد از بیکاران کشور را فارغ التحصیلان لیسانس به بالا تشکیل می‌دهند.

وزیر بهداشت افزود: دانشگاه ما از جامعه بریده است درحالی که دانشجو به جای اینکه فقط کنار تخت بیمارستان آموزش ببیند باید با مولفه‌های سلامت در جامعه آشنا شود.

وی افزود: ما امروز تلاش زیادی می‌کنیم تا با توجه به شرایط کشور حتی برای یک لحظه اتاق‌های عمل ما تعطیل نشوند و همکاران ما زحمت زیادی می‌کشند تا در این اوضاع، شرمنده مردم نشوند.

نمکی گفت: استادان دانشگاهی ما، امروز مشکلات معیشتی زیادی دارند و با حداقل پرداختی که برای آن‌ها انجام می‌شود زندگی در شهر‌های بزرگ برای شان بسیار دشوار شده است و با گرفتاری‌های زیادی روبرو هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر بهداشت سعید نمکی بهداشت سلامت دانشگاه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند

 زارعی در جشن هفته سلامت گفت:هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت و نشان دادن جایگاه و ارزش سلامت در زندگی فردی و اجتماعی است و بدون تردید حساسیت و ارزش کار این مجموعه بسیار مهم و ضروری می‌باشد چرا که سلامت و بهداشت یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های زندگی انسان و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است.

 وی ضمن اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» از خدمات طاقت فرسای مدافعان حریم سلامت، همکاران زحمتکش در حوزه تربیت بدنی، سلامت و تندرستی آموزش و پرورش و شبکه بهداشت به خصوص سفیران و مراقبین سلامت مدارس تشکر و قدردانی نمود و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، بهروزی و توفیق روزافزون یکایک عزیزان را مسئلت نمود.

گفتنی است در حاشیه این جشن کاشت نهال، اجرای مسابقه، نقاشی و طبخ غذا‌های بومی و محلی، و بازی‌های بومی و محلی توسط دانش آموزان و اولیای آنان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • برگزاری جشن هفته سلامت در هوراند
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است