Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکهزار نظامی آمریکایی که قرار است از شمال سوریه خارج شوند، در عراق، کویت و احتمالا اردن مستقر خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یکی از مقامات آمریکایی روز گذشته (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که یکهزار نیروی نظامی آمریکایی که از شمال سوریه خارج خواهند شد، در عراق، کویت و احتمالاً اردن مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، نظامیان آمریکایی از «منبج» سوریه، محلی که پایگاههای مرزی در سال 2017 راه‌اندازی شده بود، خارج‌ شده‌اند و ادامه داد که این نظامیان آمریکایی در حال تحکیم مواضع خود هستند تا به زودی برای خروج از شمال سوریه آماده شوند. 

این مقام آمریکایی تصریح کرد، آن دسته از نظامیان آمریکایی که در عراق مستقر می‌شوند، احتمالاً در عملیات‌های فرامرزی علیه تکفیری‌های داعش در سوریه مشارکت می‌کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل هفته گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، بعد از تأکید بر عدم مشارکت در عملیات نظامی آنکارا در سوریه، خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه را اعلام کرد و بعد از آن نیز «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که صدها نیروی نظامی این کشور از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

نیروهای نظامی ترکیه و تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند و علیرغم اعتراضات بین‌المللی، اردوغان همچنان تأکید دارد که حاضر به متوقف کردن این عملیات نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آسوشیتدپرس آمریکا نظامیان آمریکایی کویت عراق اردن سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رئیس پیشین موساد از پیچیدگی حمله به ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 تامیر پاردو رئیس پیشین موساد با اشاره به اینکه ایران شبیه عراق (حمله به تأسیسات اتمی عراق به نام اوسیراک در زمان صدام حسین در 1981) و سوریه (حمله به تاسیسات سوریه در 2007) دیر الزّور سوریه نیست، به پیچیدگی حمله به ایران اشاره کرد. پاردو تاکید کرد اگر نمی‌توانیم در یک ضربه کاری (حمله) کار ایران را تمام کنیم، باید دوباره فکر کنیم. روایت این مقام اطلاعاتی رژیم اسرائیل را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق
  • روایت رئیس پیشین موساد از پیچیدگی حمله به ایران
  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است