Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس صالحی در دیدار با دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به فضای این انجمن‌های در اوایل انقلاب اسلامی ادامه داد: فضای این انجمن‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در دهه اول انقلاب اسلامی به یک شکل بود و ترکیب و فعالیت‌های فرهنگی، فکری و سیاسی که در دانشگاه‌ها وجود داشت در دبیرستان‌ها نیز حاکم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دهه اول انقلاب به گونه‌ای صیانت از خط انقلاب اسلامی بود و دفاع مقدس انرژی دوچندانی به آن داد.انجمن‌های اسلامی دانش آموزی دارای ویژگی‌هایی است که مردمی بودن آن مهمترین ویژگی آن است و با ساختاری از گذشته به دانش آموزان وصل بوده و با نگاه به آینده فعالیت های خود را انجام می دهد.

صالحی اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در این انجمن‌ها وجود دارد و در حوزه دانش آموزی اتفاقات خوبی رخ داده که می‌توان از آن در زمینه‌های مختلف بهره گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور نسل جدید در فضای مجازی و چگونگی تعامل این نسل با آن، گفت: نسل امروز در فضای مجازی بومی هستند و نسل گذشته مهاجران به این فضا محسوب می‌شوند و ما به عنوان برنامه‌ریزان باید بدانیم در سیاست‌گذاری‌های خود چگونه با این موضوع برخورد و تعامل داشته باشیم و زیست بوم آنها را در این فضا به خوبی درک کنیم و با آن ارتباط برقرار کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که امروز با آن مواجه هستیم پیامدها و تغییرات زندگی امروز است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود و تغییراتی که در نهاد خانواده، تعداد جمعیت فرزندان، شاغل بودن همزمان مادردان و پدران و ... از جمله این تغییرات نسبت به خانواده در گذشته است.

صالحی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در انجام فعالیت‌ها و اقدامات خود باید نقطه تمرکز و اینکه چه کسانی را می‌خواهد پوشش دهد را در نظر بگیرد به این معنا که آیا می‌خواهد اقلیتی را پوشش دهد و یا در نظر دارد با نگاه فراگیر به صورت اکثریت گرایانه حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این انجمن‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی که از سوی وزارت ارشاد برگزار می‌شود می‌تواند یکی از خط‌های ارتباطی بین این وزارتخانه و انجمن اسلامی دانش‌آموزی باشد.

وزیر ارشاد با اشاره به دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه گفت: در حوزه پژوهش و قرآن نیز می‌توان به ترتیب با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همکاری‌های مشترک داشت./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در زمینه‌های ارتباطات فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما در پارک فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش بنیانی که محصول آن‌ها به سطح بلوغ مناسبی رسیده است میزبانی و حمایت می‌کنیم.

زارع پور بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی «پیام» نیز یک بسته حمایتی برای شرکت‌هایی که محصولی با فناوری بالا تولید می‌کنند پیش بینی کرده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه فضایی نیز ما شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیانی که در صنعت فضایی فعالیت می‌کنند را به شکل ویژه‌ای مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار بزرگترین قرارداد را با شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت ماهواره منعقد کردیم و امسال نیز این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد.

زارع پورگفت: در حوزه پست نیز ما مرکز نوآوری پست را داریم که در تولید خدمات جدید و سرویس‌های جدید چندین شرکت دانش بنیان برای شرکت ملی پست فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها