Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران اسکاتلندی و هندی، به تازگی روباتی ابداع کرده‌اند که دانش‌آموزان را به شستن دست‌هایشان تشویق می‌کند.

به گزارش ایمنا، این روبات موسوم به "پپه"(Pepe) که به شکل یک دست است، با همکاری پژوهشگران "دانشگاه گلاسگو"(University of Glasgow) اسکاتلند و "دانشگاه آمریتا"(Amrita University) هند طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان، روبات پپه را در یکی از مدارس هند آزمایش کردند که در آن حدود ۱۰۰ دانش‌آموز بین پنج تا ۱۰ سال حضور داشتند. آن‌ها پپه را روی دیوار قسمت آبخوری نصب کردند.

 این روبات یک صفحه کوچک پخش روی خود دارد که مانند دهان آن به نظر می‌رسد و به پژوهشگران امکان می‌دهد تا به صحبت با دانش‌آموزان پرداخته و توجه آن‌ها را به مراحل شستن دست جلب کنند. پپه، یک جفت چشم در حال حرکت نیز دارد تا این تصور به وجود آید که به عملکرد دانش‌آموزان توجه دارد.

پپه کیفیت شستن دست‌های دانش‌آموزان را تا ۴۰ درصد ارتقا می‌دهد؛ با ورود این روبات به مدرسه، دانش‌آموزان به طور متوسط، دو بار در روز به شستن دست‌های خود پرداختند و بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان تشخیص دادند که باید پیش از غذا و پس از بازگشتن از دستشویی، از صابون استفاده کنند.

شستن دست، یکی از موثرترین روش‌های دفاعی در برابر گسترش اسهال و عفونت‌های تنفسی است که روزانه جان حدود هزار و ۳۰۰ کودک را در سراسر جهان می‌گیرد. دکتر "آمل دشموخ"(Amol Deshmukh)، پژوهشگر دانشگاه گلاسگو و سرپرست این پژوهش گفت: ما مخصوصاً این مدرسه را برای پژوهش خود انتخاب کردیم زیرا دانش‌آموزان آن، از طبقات اجتماعی و قبایل متفاوتی هستند و در بخشی از هند قرار دارند که اصول بهداشتی در آن کمتر رعایت می‌شود.

وی افزود: ما از دیدن موفقیت پپه در این مدرسه، بسیار خوشحال شدیم. هیچ کدام از دانش‌آموزان پیش از این، با چنین روباتی برخورد نداشتند اما از تعامل با این ماشین ساده، بسیار هیجان‌زده شدند و این هیجان، تأثیر مثبتی بر تمیز نگه‌ داشتن دست‌های آن‌ها داشت.

دشموخ اضافه کرد: ما در آینده قصد داریم پژوهش خود را بر توسعه این روبات‌های اجتماعی متمرکز کنیم تا روبات‌ها بتوانند بدون نیاز به دخالت انسان‌ها، با کودکان تعامل داشته باشند. پس از تعامل پپه با دانش‌آموزان، ۴۵ نفر از آن‌ها، به پرسش‌نامه‌هایی در مورد ارتباط با این روبات پاسخ دادند.

با بررسی این پرسش‌نامه‌ها مشخص شد که بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان، پپه را دوست داشته و مایل هستند دوباره آن را ببینند.

منبع: ایسنا

کد خبر 393467

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روبات روباتیک تازه های تکنولوژی سال 2019 دانش آموزان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است