Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی سپهرزاد مربی تیم ملی دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه قرار است سرپرست جدید برای فدراسیون دو و میدانی انتخاب شود و درخواستش از سرپرست جدید اظهار کرد: به نظرم سرپرست جدید باید آرامش را در دو و میدانی برقرار کند و عدالت را به این رشته برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سپهرزاد مربی دو و میدانی درباره وضعیت علی ثمری برای کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: تمرینات اولیه خود را شروع کردیم و به تدریج تمرینات تخصصی هم برگزار می کنیم و به کسب سهمیه المپیک امیدوار هستیم.    سپهرزاد درباره اینکه با حضور سرپرست جدید برنامه های خود را چه زمانی به فدراسیون ارائه می دهد، گفت: در حال حاضر من به صورت خصوصی کارها را با علی ثمری انجام می دهیم و امیدواریم سرپرست جدید دو و میدانی بیاید و درباره آینده صحبت کنیم.   او درباره اینکه علی ثمری چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارد، گفت: ما تلاشمان را برای هدفمان کسب سهمیه المپیک می کنیم و همه ورزشکاران شانس دارند اما درصد این شانس ها فرق می کند و ما سعی مان را خواهیم کرد.   سپهرزاد درباره اینکه گفته می شود دوره علی ثمری در دو و میدانی تمام شده است و برنامه اش برای بازگشت قدرتمندانه این ورزشکار به پیست دو و میدانی گفت: اگر بخواهیم بگوییم که علی ثمری تمام شده است، چند سال پیش هم می گفتند دوره احسان حدادی به پایان رسیده است. در حال حاضر سرمایه گذاری چشمگیری برای حدادی می کنند تا مدال بگیرد و فکر نمی کنم ثمری هم از این امر مستثنی باشد و فقط فرقش این است که ثمری خودش هزینه می کند و وضعیتش به هیچ‌کس ارتباطی ندارد. ثمری  با رکورد زدن خودش را ثابت می کند  او ادامه داد: دو و میدانی یک رشته رکوردی است و اگر ثمری رکورد بدست بیاورد هیچ کس نمی تواند بگوید دوران این ورزشکار به پایان رسیده است و اگر رکورد هم نزد باز هم کسی نمی تواند کاری انجام بدهد. به هر حال هر کس کار خود را انجام بدهد بهتر است و به زمین مسابقه بیایند و با رکورد زدن حرف خود را ثابت کنند. دو و میدانی را به شکل یک انجمن ورزشی نگاه می کنند  مربی ثمری درباره اینکه شاگردش در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا شرکت می کند، گفت: شرکت در این مسابقات بستگی به روند تمرین ما دارد و ممکن است در این مسابقات شرکت کنیم یا نکنیم. اردوهای برون مرزی به فدراسیون دو و میدانی ارتباط دارد و من نمی توانم این کار را انجام بدهم. متاسفانه نگاه ورزش قهرمانی المپیکی با دیدگاهی که فدراسیون دو و میدانی دارد عوض شده است و مسئولان وقت دو و میدانی، این رشته ورزشی را به سمت و سویی بردند که به شکل یک انجمن به دو و میدانی نگاه می کنند در صورتی که انجمن های ورزشی خیلی دقیق تر و با شرایط ایده آل تری دارند کار خود را جلو می برند. دو و میدانی را به سمتی بردند که ورزشکاران و مربیان از جیب خود هزینه کنند.
سپهرزاد درباره اینکه دو و میدانی در المپیک قبلی ۱۰ سهمیه داشت اما اکنون ۲ سهمیه کسب کرده است، گفت: با توجه به شرایطی که به وجود آمده است، به طور حتم سهمیه زیادی را بدست نمی آوریم و امیدوارم نیمی از سهمیه های دوره قبل را بتوانیم کسب کنیم که این نظر خوش بینانه من است، چرا که با واقعیت خیلی فاصله داریم.   بیشتر بخوانید: مدیرمجموعه آزادی سرپرست دوومیدانی می‌شود انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دوومیدانی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید

در فاصله ۹۳روز مانده تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ایران موفق شد به مدد تاریخ‌سازی ژیمناستیک و قایقرانی و ادامه درخشش کشتی‌گیران، ۱+۳۱ سهمیه المپیک کسب کند. این درحالی است که سهم کشتی از تعداد سهمیه‌های کاروان ایران ۳۶.۶ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تنها ۹۳ روز دیگر تا شروع یکی از هیجان‌انگیزترین و سطح بالاترین تورنمنت‌های ورزشی جهان باقی است. رقابتی که کاروان ورزشی ایران برای حضور در آن تاکنون موفق به کسب ۱+۳۱ سهمیه شده و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این امکان وجود دارد که تعداد سهمیه‌های ایران به عدد ۳۵ برسد.

هشت رشته شمشیربازی، کشتی (آزاد و فرنگی)، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، وزنه‌برداری، ژیمناستیک و تکواندو درحالی برای ایران سهمیه کسب کرده‌اند که به مدد ادامه درخشش کشتی ایران در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا در بیشکک قرقیزستان تعداد سهمیه‌ها در ورزش اول کشور به عدد ۱۱ رسید.

کشتی آزاد ایران تاکنون در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شده است و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم تکلیف مشخص نیست.

در کشتی فرنگی نیز ملی‌پوشان کشورمان که پیش از این در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ شده بودند در پایان رقابت‌های گزینشی قاره آسیا موفق به کسب دو سهمیه در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم شدند تا با تکمیل پازل شش تایی کشتی فرنگی، تعداد سهمیه‌های کشتی به عدد ۱۱ برسد و این رشته ورزشی ۳۶.۶ درصد از سهمیه‌های کسب شده کاروان المپیک را به خود اختصاص دهد.

شمشیربازی ایران نیز سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی (در مجموع سه سهمیه) کسب کرد و با چهار شمشیرباز راهی پاریس خواهد شد و به گفته مسئولان مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، به محض رقابت نماینده چهارم شمشیربازی کشورمان در المپیک، بلافاصله این سهمیه به نام ایران ثبت می‌شود و به همین دلیل تعداد سهمیه‌های شمشیربازی از سوی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی به صورت سه+ یک محاسبه می‌شود.

تیراندازی ایران نیز تاکنون چهار سهمیه المپیک توسط هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر و محمد بیرانوند در اهداف پروازی کسب کرده است.

یک سهمیه وایلد کارت نیز به دوچرخه‌سواری ایران تعلق گرفته است.

در رشته وزنه‌برداری نیز علی داودی در دسته فوق سنگین و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم دو سهمیه برای ایران دشت کرده‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که رضا دهدار نیز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم صاحب سهمیه شود.

پیش از این تکواندوی ایران نیز چهار سهمیه توسط ناهید کیانی (۵۷-)، مهران برخورداری (۸۰-)، مبینا نعمت‌زاده (۴۹-) و آرین سلیمی (۸۰+) به‌دست آورده است.

قایقرانی در دو رقابت اخیر کسب سهمیه به میزبانی کره‌جنوبی و ژاپن خوش درخشید و با ثبت یک رکورد تاریخی، بیشترین سهمیه‌ها در تاریخ المپیک را برای این رشته ثبت کرد.

فاطمه مجلل در روئینگ یک نفره سنگین وزن بانوان نخستین سهمیه قایقرانی ایران را به نام خود سند زد تا بلافاصله مهسا جاور و زینب نوروزی نیز با کسب نخستین سهمیه تاریخی قایقرانی ایران در روئینگ دونفره سبک وزن بانوان افتخاری دیگری در کارنامه قایقرانی کشورمان ثبت کنند.

در آب‌های آرام نیز محمدنبی رضایی در کانو یک‌نفره هزار متر و علی آقامیرزایی در کایاک یک‌نفره هزار متر موفق به کسب دو سهمیه المپیک شدند تا قایقرانی ایران در مجمع صاحب پنج سهمیه المپیک شود.

آخرین و یکی از تاریخی‌ترین سهمیه‌های المپیک ایران هم فعلاً توسط ژیمناستیک کسب شد تا مهدی الفتی اولین ژیمناست ایرانی باشد که در ۶۰ سال گذشته در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

به این ترتیب کاروان ورزشی ایران تاکنون توسط هشت ورزشکار دختر و ۲۴ ورزشکار پسر موفق به کسب ۳۱+ یک سهمیه المپیک شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747406

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • المپیک شگفتی‌ها
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت