Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و یکم مهر ماه متنی منتسب به جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، در فضای مجازی منتشر شد که دستور فیلتر شدن پلی استور گوگل در کمترین زمان ممکن را داده بود. این موضوع با واکنش کاربران فضای مجازی و همچنین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحت و سقم این ماجرا از دو نماینده مجلس، که عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هستند، بررسی شد و آن‌ها ضمن ابراز بی اطلاعی از وجود چنین نامه‎ای، تأکید کردند: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تا کنون در خصوص فیلتر کردن پلی استور گوگل مصوبه‌ای نداشته است.

رمضانعلی سبحانی فر با ابراز بی اطلاعی از وجود چنین نامه‌ای، اظهار کرد: از سال ۹۶ که ما رفع فیلتر توئیتر را مطرح کردیم، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برگزار نشده بود؛ ولی طی یکی دو ماه گذشته سه جلسه برگزار شده است. در این جلسات هم نه بحث فیلتر گوگل پلی مطرح شده و نه تصمیمی در این خصوص گرفته شده است.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در پاسخ به این سؤال که «آیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور می‌تواند بدون اینکه این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح و تأیید شود، نسبت به این طور موارد اقدام کند؟» گفت: معمولا مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه توسط این مقامات اعلام می‌شود. همان طور که گفتم در جلسات کارگروه هم تاکنون این موضوع مطرح نشده است.

او همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص رفع فیلتر توئیتر تأکید کرد: در جلساتی از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که من حضور داشته‌ام، تاکنون این موضوع در دستور کار قرار نگرفته و در خصوص آن تصمیمی گرفته نشده است.

محمد کاظمی، دیگر عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، در پاسخ به سؤال خبرنگار جماران با ابزار بی اطلاعی از نامه جواد جاویدنیا، گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص فیلتر کردن پلی استور گوگل جلسه‌ای نداشته است.

تاکنون هیچ کدام از مسئولین دستگاه قضایی و دادستانی کل کشور صدور چنین نامه‌ای را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که در روز‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار فیلتر شدن یا نشدن پلی استور گوگل است.

منبع سیتنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی فیلتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟
  • «دیسکورد» به دستور دادستانی فیلتر شد
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند