Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:52:14 GMT

چرا هاشمیان در تیم ملی مترجم شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۱۰۵۳

چرا هاشمیان در تیم ملی مترجم شده است؟

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ملی از نظر فوتبالی اصلاً عملکرد خوبی نداشت و بازیکنان در زمین سردرگم بودند اما بی‌حرمتی تماشاگران بحرین هنگام پخش سرود کشور ایران روی ملی‌پوشان ما اثر منفی گذاشت.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در خصوص شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین صحبت‌های زیر را انجام داد.

*‌ در 90 دقیقه یک شوت هم به سمت دروازه حریف نزدیم

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: با عرض شرمندگی باید بگویم نمره فوتبال ایران در بازی با بحرین صفر بود چه در زمینه مهارت فردی و چه در زمینه تاکتیک تیمی خوب عمل نکردیم و فوتبال بدی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شکلی که در طول 90 دقیقه حتی یک شوت هم به سمت دروازه حریف نزدیم و به غیر از ضربات ایستگاهی و کرنر نمی‌توانستیم خودمان را در محوطه جریمه حریف پیدا کنیم.

* استفاده همزمان از طارمی، آزمون و انصاری‌فرد اشتباه بود

اقبالی ادامه داد: فسلفه مربیگری ویلموتس فوتبال هجومی است ولی همین فلسفه باعث شده وی از چند بازیکن با خصوصیت‌های یک شکل در زمینه استفاده کند. مثلاً سبک بازی آزمون، انصاری‌فرد و طارمی به یک شکل است و این سه نفر عملاً در زمین یک کار را انجام می‌دادند. به نظر من این کار اشتباه بود و نباید هر سه بازیکن در زمین همزمان حاضر می‌شدند.

* بی‌حرمتی تماشاگران بازی روی بازیکنان ما اثر گذاشت

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: متأسفانه هنگام پخش سرود ملی ما بی‌حرمتی‌هایی صورت گرفته که از لحاظ روانی روی بازیکنان‌مان تأثیر گذاشت. ضمن آنکه تماشاگران زیادی هم از بحرین حمایت می‌کردند. البته من این انتظار را داشتم وقتی ویلموتس می‌دانست تیم ملی ما نتوانسته تا کنون بحرین را در کشورش شکست دهد از نظر روانی باید روی بازیکنان کار می‌کرد. بازیکنان ما فکر می‌کردند که ما می‌بازیم و همین اتفاق هم افتاد.

بیشتر بخوانید:

جام ملت‌ها برای بازیکنان ایران درس عبرت نشد

* رفتار آزمون با داور در 2 سانتی‌متری صورت او قابل درک است؟

وی تصریح کرد:  بازیکنان ما  چه در دفاع و چه در حمله  از لحاظ فوتبالی خوب تربیت نشدند و همین می‌شود که ما به تیم‌های درجه سه می‌بازیم. رفتارهای اشتباه در بازیکنان ما نهادینه شده و آنها در دوران نوجوانی از نظر فوتبالی خوب تربیت نشدند. وقتی می‌بینیم آزمون که یک بازیکن حرفه‌ای است در 2 سانتی‌متری داور با او چهره به چهره می‌شود و پرخاش می‌کند آیا این موضوع قابل درک است؟ او شانس آورد که اخراج نشد. در صحنه پنالتی مدافع چپ ما با بازیکن حریف درگیر شد و تمام حواس‌ها به آن سمت رفت و پنالتی هم دادیم. اینها همه اشکال است. 

* تفکرات ویلموتس برعکس کی‌روش است

اقبالی ادامه داد: انتقادی به ویلموتس دارم که او تفکراتش کاملاً برعکس کی‌روش است. من می‌گویم تیم ما باید حمله کند ولی نه با پنج بازیکن یک سبک به سمت دروازه‌ بحرین. همه مهاجمان ما به یک شکل بازی می‌کردند و متأسفانه آنقدر فوتبال‌مان تأخیری بود که تأسف خوردم. اگر فرانسه و ترکیه فوتبال بازی کردند اسم بازی تیم ما چه بود؟ 

* هاشمیان جنتلمن است ولی از او به عنوان مترجم استفاده می‌کنند

کارشناس فوتبال ایران در خصوص نقش وحید هاشمیان در تیم ملی گفت:‌ نمی‌خواهم به وحید هاشمیان اعتراض کنم چون او را یک جنتلمن می‌دانم. هاشمیان جوان رعنای فوتبال ایران است که یک دوره کلاس مربیگری 20 روزه در آلمان را پشت‌سر گذاشته اما الان به نظرم از او به عنوان مترجم استفاده می‌کنند! اگر مترجم می‌خواهند چرا هاشمیان را آورده‌اند. کنار ویلموتس باید یک مربی کامل که با همه شرایط آشنا باشد حضور داشته باشد. شما فرض کنید با این فوتبال مقابل عراق چگونه می‌خواهیم بازی کنیم. 

* خیابانی با تعریف‌های بی‌مورد اطلاعات غلط می‌دهد

وی با انتقاد از جواد خیابانی گفت: متأسفانه ما در بازی با بحرین یک سانتر درست و حسابی هم نکردیم. ولی گزارشگر بازی فقط یاد گرفته تعریف و تمجید کند. این اغراق به مردم اطلاعات غلط می‌دهد و حقایق فنی را از آنها می‌گیرد. ما باید ریشه‌یابی کنیم که چه مشکلاتی داریم نه اینکه جواد خیابانی فقط از بازیکنان تیم ملی تعریف کند. من می‌ترسم مقابل عراق هم نتیجه نگریم و اوت شویم. 

* برخی از بازیکنان تیم ملی اشباع شده‌اند

اقبال در پایان گفت: متأسفانه برخی از بازیکنان تیم ملی ما اشباع شده‌اند و با پول‌های کلانی که گرفته‌اند بی‌هدف بازی می‌کنند. درست است که هوای منامه گرم و شرجی بوده ولی من معتقدم بازیکنان سردرگم بودند و باید برای رفع اشکالات آنها اتاق فکر تشکیل شود. من نمی‌دانم آیا کمیته فنی فدراسیون این قدرت را دارد که اشکالات را ببیند و منتقل کند یا خیر، ولی امیدوارم این مشکلات تا بازی با عراق حل شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن مسعود اقبالی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی بحرین انتخابی جام جهانی 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم

ایسنا/خوزستان مهاجم تیم فوتبال استقلال ملاثانی گفت: برای اعتبار خودمان و فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم و به دنبال شگفتی سازی در جام‌حذفی هستیم.

احسان علوان زاده، مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه بازی فینال آسیا هم دارد و در ذهن هواداران سرخ پوش با ضربه برگردان در فینال آسیا در اذهان باقی مانده در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال ملاثانی پیش از بازی با سپاهان در یک هشتم‌جام حذفی، اظهارکرد: ابتدا باید درخصوص بازی مقابل فجر بگویم که به صورت عجیبی لغو شدـ ما بازیکنان آماده بازی بودیم و تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بودیم و ساعت چهار به سمت ورزشگاه غدیر رفتیم که دیدیم در بسته است. ولی امیدوار بودیم همانند دفعات گذشته درب را باز کنند ولی پس از گذشت سه ساعت این اتفاق رخ نداد و در حالی که همگی شوکه شده بودیم بازی لغو شد و به خانه‌هایمان برگشتیم، امیدوار هستیم این بازی تکرار شود تا نتیجه در زمین رقم بخورد. برای اولین بار بود که تمامی بازیکنان در اختیار کادرفنی بودند.

او در خصوص بازی حساس مقابل سپاهان، بیان کرد: خدا را شکر با تمرینات منظمی که زیر نظر کادرفنی پشت سر گذاشتیم آماده بازی مقابل سپاهان هستیم. سپاهان یک تیم پر قدرت و با بازیکنان ملی است که دوندگی بالایی دارند و در تمامی خطوط بسیار قوی هستند و با مصدومیت چند بازیکن هم باز هم سپاهان قدرتمند است.

علوان زاده گفت: تیم ما هم با انگیزه فراوان پا به این مسابقه خواهیم گذاشت و می‌خواهیم خود را به فوتبال ایران ثابت کنیم، تمامی بازیکنان ما خوزستانی هستند و بدون شک در روز جمعه یک بازی بسیار زیبا را به نمایش خواهیم گذاشت. گر چه به دنبال برد مقابل سپاهان هستیم ولی اولویت ما ارائه یک فوتبال زیبا و روی زمین است. چون این بازی پخش مستقیم می‌شود، می‌خواهیم از اعتبار لیگ دسته اول دفاع کنیم و تک تک بچه‌ها انگیزه فراوانی دارند که خود را نشان دهند، چون جام حذفی یک‌پل سریع برای دیده شدن بازیکن است و به راحتی می‌تواند با یک عملکرد خوب در یک بازی سال بعد به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.

او ادامه داد: در سال‌های قبل در رقابت‌های جام حذفی شاهد شگفتی‌هایی بودیم و خود من زمانی که در پرسپولیس حضور داشتم مقابل تیم قشقایی در ضربات پنالتی شکست خوردیم و حذف شدیم. پس با تمام انرژی و شادابی مقابل سپاهان حاضر می‌شویم و به دنبال شگفتی و اثبات خودمان هستیم. همان‌طور که شگفتی برای تیم ها رقم‌می‌خورد بازیکنانی بودند از جمله همین کاپیتان تیم سپاهان محمد کریمی که در بازی جام حذفی خونه به خونه با استقلال تهران چهره شد و فصل بعد هم او و روح الله باقری و محمد قاسمی نژاد به لیگ برتر رفتند.

این بازیکن تیم فوتبال استقلال ملاثانی خاطرنشان کرد: ما هم بازیکنان نامدار و با تجربه بسیاری داریم از جمله علی حمودی، احمد جبوری، میثم شاهمکوند، میلاد پاک پرور، محمد اهل شاخه، امید خالدی، وحید نامداری، دانیال مومنی، امید صیدالی، علی فاتح و.. و در کنار باتجربه‌هایمان چند بازیکن جوان و جویای نام از جمله امین مروانی، رضا آنتیک، احمد جنادله، مرصاد و مهیار زارع که درصدد خودنمایی در این بازی بزرگ هستند.

وی در خصوص آمادگی خود افزود: خود من پس از چندین هفته که مصدومیت داشتم از هفته قبل آماده مسابقات شدم. در این فصل توانستم ۵ گل ۳ پاس گل و یک پنالتی برای تیمم به ثبت برسانم و با یک روحیه بالا برای شکست سپاهان وارد میدان خواهیم شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)
  • پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود/ حاشیه‌های استقلال زیاد است