Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@07:38:09 GMT

نیاز امروز کشور ما علم دانش بنیان است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۱۱۴۲

نیاز امروز کشور ما علم دانش بنیان است

دکتر وحید عامری سیاهویی رئیس بنیاد نخبگان استان با حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان، ضمن ابراز خرسندی از برنامه های بسیار خوب بنیاد نخبگان ، گفت: نیاز امروز کشور ما علم دانش بنیان است و فرهنگ سازی جهت کمک به نخبگان علمی یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل نیز می باشد

ایشان ادامه داد: واقفان زیادی به این اداره مراجعه می کنند و جویای موارد قابل وقف می شوند که مشاوران ما زمینه ی وقف علم و فناوری را برای ایشان حتما توضیح می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انشالله که از این موارد وقف هم در این استان ایجاد گردد

این مسئول شعار اصلی اوقاف را "همه واقف باشیم" مطرح کرد و گفت: در قالب انجمن یاوران وقف علم و فناوری که در این اداره کل تشکیل گردیده است، همه ی ما می توانیم کمک هایی هرچند اندک به عرصه های علمی کشورمان بکنیم.

ضمن اشاره به جمله مقام معظم رهبری که فرمودند مدیریت تحولات کشور باید در دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی باشد، گفت: با ورود نخبگان به عرصه تغییر و تحولات کلان کشور، می توان جهت گیری صحیح این تحولات را مشاهده نمود.

رئیس بنیاد نخبگان استان ادامه داد: بسیاری از طرح ها و ایده های نخبگان کاربردی، دقیق و در راستای آبادانی و پیشرفت کشور است ولی متاسفانه بودجه های دولتی جوابگوی نیاز آن ها نیست.

دکتر عامری سیاهویی یکی از راه های کمک به نخبگان را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بخصوص اوقاف و امور خیریه مطرح کرد و گفت: یکی از اهداف ما در بنیاد نخبگان، فرهنگ سازی وقف در زمینه علم و فناوری است که در این راستا به کمک های همه جانبه اوقاف نیازمندیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه بودجه فرهنگ سازی نخبگان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی والمپیادی حمایت می‌کند

ایسنا/مازندران معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از حمایت ویژه قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی و المپیادها به منظور حمایت و ایجاد انگیزه درمیان آنها خبر داد.

«قاسم احمدی لاشکی» امروز درشانزدهمین همایش تجلیل از نخبگان علمی والمپیاد دانش آموزی آمل گفت: درهمین راستا،  چندی قبل رییس جمهوری، ساختمان باشگاه دانش پژوهان جوان را افتتاح کرد که بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان نخبه کشوری با بهره‌مندی از امکانات کامل در این مجموعه حضور دارند و در دوره‌های مختلف و تخصصی مورد علاقه آموزش‌های تکمیلی می‌بینند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با همه توان برای حمایت از نخبگان علمی والمپیادی کشور پای کار است و پیگیری برخورداری این دانش آموزان از قانون حمایتی مربوط به دانش بنیان‌ها است، تصریح کرد: البته این دانش‌آموزان تا بعد از حوزه تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش هستند که پس از آن نیز مجموعه‌های دیگری باید پای کار باشند و پشتیبانی‌های بعدی را انجام دهند.

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با تصویب قانون دانش بنیان‌ها کار بزرگی را انجام داده است، اضافه کرد: باید با تصویب قانون‌های حمایتی وانگیزشی، زمینه برای پرورش دانش آموزان بااستعداد و نخبه درهمه زمینه‌ها در کشور فراهم شود.

احمدی لاشکی دربخش دیگری با اشاره به اینکه امروزه تعابیر ومعانی از باسوادی افراد تغییرکرده و صرف خواندن ونوشتن ساده نیست، تصریح کرد: آنچه که مهم است، آموزش دیدن تنها کافی نیست، تخصص داشتن فقط یک بخش است و بخش یگر تعهد است.

وی اضافه کرد: با سوادی امروز در داشتن تخصص‌های چندگانه ازآشنایی به چند زبان دنیا، مهارت‌های کامپیوتری، حرفه داشتن و غیره است که افراد را با بقیه متمایز می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: با بررسی دستاوردهای پژوهشی تمام کشورهای توسعه یافته در جهان می‌توان دریافت که این کشورها بر مسایل آموزشی به ویژه پژوهشی حساسیت خاصی دارند و همواره در تلاش هستند که این مسائل را تقویت کنند.

احمدی لاشکی به افتخارآفرینی‌های دانش آموزان المپیادی ایران در سال‌های اخیر درسطح جهانی اشاره کرد وگفت: در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، ریاضی و دیگر رشته‌ها رشد خوبی درمیان کشورهای دنیا داشتیم و به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم.

وی درعین حال خطاب به دانش آموزان نخبه و المپیادی شهرستان آمل توصیه کرد: آینده این کشور باید به دست شما جوانان متعهد ونخبه ساخته شود وهرچند کمبودهایی شاید در مسیر رسیدن به موفقیت‌ها وجود داشته باشد، اما سیاه نمایی‌ها نباید مانع پیشرفت‌ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوجی: استفاده از توانمندی دانش‌بنیان ها؛ برای حمایت از سرمایه‌گذاران پتروشیمی برنامه‌ جدید داریم
  • بسته سیاستی حمایت از تدریس دانشجو مادران نهایی می شود
  • خسروپناه: حلقه تولید دانش تا تجاری‌سازی یکپارچه شود
  • بسته حمایتی برای بانوانی که در زمان تحصیل قصد مادر شدن دارند
  • حلقه تولید دانش تا تجاری سازی و بازارسازی باید یکپارچه برنامه‌ریزی شود
  • تولید مخازن زمستیک دستاورد دانش بنیان ها
  • تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از ۶۶۰ شرکت دانش بنیان
  • بیش از شش‌هزار جایزه در 60 سال فعالیت جایزه ملی البرز اعطا شد
  • بازدید ۲ عضو کمیسیون اصل نود از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
  • قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی والمپیادی حمایت می‌کند