Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:29:51 GMT

روستاییان از خدمات بیمه سلامت رضایت دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۱۲۲۴

روستاییان از خدمات بیمه سلامت رضایت دارند

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت: روستاییان از خدمات بهداشتی و درمانی بیمه سلامت رضایتمندی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «مهدی جمالی نژاد» درخصوص شرایط بهداشتی در روستاهای کشور گفت: درتمام حوزه ها ازجمله بهداشت و درمان اقدامات قابل قبولی درروستاها به ویژه توسط بیمه سلامت انجام شده است، درحال حاضر روستایی با هزار نفر جمعیت درکشور فاقد خانه بهداشت وجود ندارد که بدون تردید این مساله ای ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور افزود: حدود 18 هزار خانه بهداشت درروستاهای کشور فعالیت می کنند که درهرخانه بهداشت به ازای هر 500 نفر یک بهورز مشغول به کار است، ضمن اینکه  درحال حاضر پوشش واکسیناسیون در روستاها 100 درصد است؛ همچنین درروستاهای بالای 5 هزار نفر یک پزشک و درروستاهای بیش از 12 هزار نفر یک مرکز شبانه روزی بهداشتی و درمانی فعالیت می کند.

 

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور تاکید کرد: ازجهت زیرساختی انقلابی درروستاها ایجاد شده و درتمام روستاها طرح تحول سلامت با کمک بیمه ها اجرایی می شود، از سوی دیگر تمام اطلاعات روستاییان درسامانه الکترونیک یکپارچه وجود داشته و پرونده الکترونیک سلامت برای تمام روستاییان درمسیر اجرا قرار دارد.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ اصفهان کانون های مساجد روستاها توسعه روستاها مشکلات روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان