Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:18:50 GMT

رفتارهای افراطی به تامین نشاط اجتماعی صدمه می زند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۱۲۴۰

رفتارهای افراطی به تامین نشاط اجتماعی صدمه می زند

فرماندار تیران‌وکرون گفت: رفتارهای افراطی نسبت به فعالیت‌های هنری به تامین نشاط اجتماعی صدمه می‌زند و باید اصلاح شود. انجام فعالیت های هنری توهین به ارزش ها نیست و باید از استعدادهای هنرمندان برای تامین نیازهای منطقه استفاده‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه و ضرورت توجه همه جانبه قابلیت های فعالیت های هنری اظهار کرد: در اجرای قوانین نباید سلیقه‌ای عمل‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در قانون برای برگزاری رویدادهای هنری و ارائه مجوز جهت برگزاری کلاس‌های موسیقی و هنرمندان وجود دارد باید در تمامی بخش‌های کشور اجرا شود.

وی افزود: رفتارهای افراطی نسبت به فعالیت‌های هنری به تامین نشاط اجتماعی صدمه می‌زند و باید اصلاح شود. انجام فعالیت های هنری توهین به ارزش ها نیست و باید از استعدادهای هنرمندان برای تامین نیازهای منطقه استفاده‌کرد.

فرماندار تیران‌وکرون با بیان اینکه هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری در این منطقه با کمترین امکانات فعالیت می کنند، تصریح کرد: در شهرستان از فعالیت‌ها حمایت شده و اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز از طرح های موسسه و نهادهای فرهنگی حمایت کنند.

حججی با اشاره به اینکه  توزیع امکانات و زیرساخت های فرهنگی و هنری در شهرستان ها متناسب با نیاز آن ها نیست، خاطرنشان کرد: اگر نهادهای فرهنگی و هنری در شهرستان وجود نداشتند، بسیاری از افراد برای رفع این نیازها باید به مناطق دیگر سفر می کردند. منابع و امکانات استانی باید در شهرستان ها و بخش های محروم توزیع و زمینه سازی برای پیشرفت ظرفیت ها و استعدادهای این حوزه فراهم شود.

کد خبر 393451

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تيران و كرون فرماندار تیران و کرون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بودجه شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است