Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سفر سافاروف» یک افسر پلیس نظامی روسیه اعلام کرد که یگان‌های پلیس این کشور در پی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از منبج، با خودروهای زرهی «تایگر» اقدام به اولین گشت‌زنی در این شهر کردند.

وی افزود که گشتی‌های روسیه برای نخستین بار در خیابان‌های منبج گشت‌زنی کردند و زمانی که پرچم ما مشاهده شد، درگیری‌ها خود به خود متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سافاروف همچنین افزود که آنکارا و کردها با توجه به تلاش‌های روسیه نمی‌خواهند آسیبی به ما برسد، بنابراین درگیری‌ها متوقف شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گشت زنی روسیه در منبج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده بود.

از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند. آمریکا با رای منفی خود این قطعنامه را وتو کرد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از آن، منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است، اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که واشینگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. در سال ۲۰۱۱، فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

کشور‌های دارای این وضعیت می‌توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است.

در ماه آوریل، فلسطین نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

کارشکنی آمریکا با استقبال «یسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همراه بود. او در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس بدون اشاره به جنایت‌های رژیم متبوعش در ماه‌های گذشته در غزه که حتی موجب انتقاد شرکای غربی این رژیم شده، نوشت: قطعنامه پیشنهادی برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین، ۶ ماه پس از بزرگ‌ترین کشتار یهودیان پس از هولوکاست صورت گرفت که در صورت تصویب، پاداشی برای تروریسم بود.

کاتس افزود: من از ایالات متحده آمریکا به خاطر وتوی پیش نویس این قطعنامه شرم‌آور در شورای امنیت سازمان ملل متحد تمجید می‌کنم.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

وی افزود، آمریکا فکر می‌کند که «آنها شایستگی داشتن کشور خودشان را ندارند» و فقط «منافع اسرائیل» را محقق می‌کند.

نماینده روسیه اظهار کرد، آمریکا چشمان خود را به روی «جنایات اسرائیل» علیه شهروندان فلسطینی در غزه و ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری بسته است.

«فو کونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز عدم تصویب این قطعنامه را «روزی غم‌انگیز» و وتوی آمریکا را «بسیار ناامیدکننده» خواند.

در همین ارتباط، حماس از جامعه جهانی خواست که برای غلبه بر اراده دولت آمریکا و حمایت از مبارزه ملت فلسطین و حق مشروع آنان در تعیین سرنوشت خود فشار وارد کنند.

جنبش حماس همچنین موضع جانبدارانه آمریکا از اشغالگران صهیونیست در وتوی این قطعنامه را به شدت محکوم کرد.

دفتر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای از ایالات متحده آمریکا به دلیل وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل انتقاد کرد.

در این بیانیه از سیاست آمریکا به عنوان «تعدی آشکار به قوانین و حقوق بین‌الملل و مشوق نسل‌کشی علیه مردم فلسطین» یاد شده است.

دفتر عباس همچنین تأکید کرد که این سیاست واشنگتن، منطقه را بیشتر به سمت آشوب پیش خواهد برد.

در این بیانیه همچنین وتوی آمریکا، «غیراخلاقی، ناعادلانه و غیرموجه» توصیف شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد