Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمد دامادی نماینده ساری در مجلس، بیان اینکه یارانه حق افراد پر درآمد و ثروتمند جامعه نیست، گفت: از ابتدا نباید به افراد ثروتمند یارانه پرداخت می‌شد و آنهایی که به این افراد طی این سال‌ها یارانه پرداخت کردند باید پاسخ‌گو باشند.

وی با بیان اینکه دریافت یارانه از سوی اقشار پردرآمد اجحاف در حق اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه است، ادامه داد: برخی با درآمدهای میلیاردی  با این فکر و استدلال که مبلغ یارانه  را به اقشار کم‌درآمد می‌دهیم  اقدام به ثبت‌نام در سامانه دریافت یارانه کردند که باید توجه داشت این تصور اشتباه است چرا که برای اقشار کم‌درآمد متولی وجود دارد و بسیاری از نیازمندان تحت پوشش سازمان هایی همچون کمیته امداد ، بهزیستی و غیره هستند، چرا افراد ثروتمند قصد دارند از محل خزانه دولت خیر شوند؟ باید توجه داشت این مصداق بارز پول‌شویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با تاکید براینکه من مخالف در یافت یارانه از سوی افراد پر درآمدهستم، اظهارداشت:قرار بود یارانه به اقشار کم‌درآمد پرداخت شود چرا که وقتی فردی  حقوق بالایی دریافت می‌کند با کشاورزی که تمام محصول با باد، باران و یا خشکسالی از بین می‌رود و هیچ درآمدی برای یک‌سال ندارد یا کارگری که یک‌سال هیچ حقوقی دریافت نکرده یا کارگرانی که برای کار سر چهارراه‌ها هستند و هیچ بیمه‌ای ندارند و برای بیمه شدن باید از هزار خان رد شوند، هیچ تفاوتی در دریافت یارانه بین آنها وجود ندارد، به طور یقین عدالت به سختی محقق می‌شود.

دامادی گفت: برخی از شناسایی افراد ثروتمند  ابراز ناتوانی می کنند این را قبول ندارم چرا که شناسایی افراد پر در آمد جامعه کار سختی نیست و راه های بسیاری برای این مهم وجود دارد. همچنین  اینکه گفته می شود باید پله پله و در چند مرحله یارانه این افراد حذف شود با آن نیزموافق نیستم بایدتعداد این افراد شناسایی و یکجا و در یک مرحله از دریافت یارانه حذف شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تاثیر حذف یارانه پر در آمدها بر اقتصاد کشور، اظهارداشت: نمی توان گفت با حذف یارانه پر درآمدها اقتصاد کشور متحول خواهد شد باید دید از محل حذف یارانه پردرآمدها،چه میزان از یارانه پرداختی را شامل می شود و مبلغی که از این حذف به دست می آید چه میزان است آن زمان می توان برآورد کرد چه تاثیری بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت. اما با حذف یارانه این افراد بخشی از درآمد حاصل از آن به افراد نیازمند و کم درآمد خواهد رسید که حق طبیعی آنها است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس نماینده هدفمندی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواملی که در علم اقتصاد می‌تواند به حوزه گردشگری کمک کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود تنوع پذیری خدمات گردشگری در مقاصد گردشگری کشور، تصریح کرد: باید تنوع‌پذیری را در خدمات گردشگری ارتقا دهیم تا گردشگر بتواند در بازه قیمتی مختلف کیفیت مختلفی را نیز انتخاب کند، یعنی اقامت را در درجه‌بندی مختلف به گردشگران ارائه دهیم.

بهمن قدمی دمآبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به عوامل اقتصادی اثرگذار بر حوزه گردشگری، اظهار کرد: در علم اقتصاد بنگاه‌ها یا تولیدکننده کالا هستند و یا تولیدکننده خدمات، یعنی هر بنگاهی کالا و یا خدمتی را تولید می‌کند.

وی افزود:عموماً بنگاه‌هایی که تولیدکننده خدمات هستند از بنگاه‌هایی که تولیدکننده کالا هستند دشواری کار بیشتری دارند، یعنی بنگاه‌هایی که ماهیت خدماتی دارند باید زیرساخت‌ها و استانداردهای بیشتر و گسترده‌تری را رعایت کنند تا خدمت تولیدی در بازارها مشتری بیشتر و بهتری را جذب کند و بتواند کسب درآمدی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ماهیت گردشگری نوعی خدمت است، تصریح کرد: یعنی افراد و موسساتی که در بنگاهی در حوزه گردشگری فعالیت دارند عموماً یک کار خدماتی انجام می‌دهند، به همین دلیل باید استانداردها و ویژگی‌های خاصی را رعایت کنند تا بتوانند خروجی مناسب و بهینه را اتخاذ کنند.

قدمی بیان کرد: در حوزه گردشگری وقتی به آمارها در سطح بین‌الملل و ملی نگاه می‌شود می‌بینیم خدمات گردشگری در حال افزایش است، یعنی در گذشته سازمانی تحت عنوان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی وجود داشته اما در چند سال گذشته وزارت صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی تشکیل شده که در سیستم اقتصادی و نظام حاکمیتی ما به حوزه گردشگری نگاه ویژه‌ای می‌شود.

وی گفت: اگر به روند پیشرفت تکنولوژی و علم نگاه شود حوزه‌های کسب درآمد امروز و گذشته به حاشیه می‌رود چرا که تکنولوژی، هوش مصنوعی، اینترنت و ... جای کالاها،خدمات و مشاغل را در آینده خواهد گرفت، یعنی ۹۰ درصد از کسب و کارهای امروز که منبع درآمد افراد است در آینده وجود نخواهد داشت و جای آن را هوش مصنوعی و تکنولوژی پیشرفته خواهد گرفت.

این مدرس دانشگاه افزود: حوزه گردشگری به واسطه ماهیت خدمتی بودن و اینکه بشر یک حس را داراست نمی‌توان گفت هوش مصنوعی می‌تواند جای گردشگری را بگیرد.

قدمی اضافه کرد: از طرف دیگر زمانی که تکنولوژی گسترش یابد هوش مصنوعی در سطوح مختلف زندگی افراد ورود پیدا می‌کند و این مساله موجب می‌شود که با از بین رفتن بسیاری از فعالیت‌ها، اوقات فراغت افراد افزایش و منابع درآمدی آن‌ها گسترش یابد، پس در این میان نیاز به خدمات گردشگری بیشتر احساس می‌شود، بنابراین عصر تکنولوژی که با آلودگی، سر و صدا و ... همراه است نیاز به گردشگری را بیش از پیش در افراد ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: با از بین رفتن فعالیت‌های مختلف در آینده، حوزه گردشگری گسترش می‌یابد، اما این گسترش در دنیا با موانعی روبروست و در کشور ما موانع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و قانونی هر کدام به نوعی می‌تواند در حوزه گردشگری به یک نقطه قوت و یا ضعف تبدیل شود، یعنی نمی‌توان گفت در حوزه گردشگری صرفاً یک عامل دخیل است بلکه انبوهی از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا گردشگری در یک مکان جغرافیایی گسترش و یا تضعیف شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در استان بیان کرد: اگر در حوزه گردشگری به عوامل اقتصادی توجه کنیم می‌بینیم در کشور و استان درآمد افراد کم است، بنابراین اگر بخواهیم حوزه گردشگری تقویت شود باید اقدامی صورت گیرد تا درآمد اقتصادی افراد نیز افزایش یابد، یعنی در مجموعه جغرافیایی که مردم درآمد پایینی دارند دغدغه آن‌ها تامین نیازهای اولیه خواهد شد، در حقیقت نخستین مانع برای حوزه گردشگری درآمد کم افراد است که اگر بخواهیم این حوزه را ارتقا دهیم باید درآمد اقتصادی افراد را به نوعی بالا ببریم.

قدمی با بیان اینکه گردشگری در کشور فعالیتی گران به شمار می‌رود، تاکید کرد: باید هزینه‌ها را کاهش دهیم مثلاً مسافری که از استانی به چهارمحال و بختیاری قصد سفر داشته باشد به جز جاده جایگزینی برای حمل و نقل ندارد و حتی برای اسکان در استان از نظر اقامت فاصله بسیاری با استانداردهای دنیا وجود دارد، یعنی تخت‌های اقامت به لحاظ هزینه قیمت بالایی را دارد و جذب گردشگر امکان‌پذیر نیست.

این مدرس دانشگاه با اشاره به نبود تنوع پذیری خدمات گردشگری در مقاصد گردشگری کشور، تصریح کرد: باید تنوع‌پذیری را در خدمات گردشگری ارتقا دهیم تا گردشگر بتواند در بازه قیمتی مختلف کیفیت مختلفی را نیز انتخاب کند، یعنی اقامت را در درجه‌بندی مختلف به گردشگران ارائه دهیم.

قدمی خاطرنشان کرد: عامل دیگری که در علم اقتصاد می‌تواند در حوزه گردشگری موثر باشد تقویت زیرساخت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری است تا از این طریق بتوان درآمد عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری را افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد، اگر بتوان این عوامل را اصلاح کرد قطعاً می‌توان درآمدهای بسیار بالایی را از حوزه گردشگری کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عواملی که در علم اقتصاد می‌تواند به حوزه گردشگری کمک کند
  • در حمله به رژیم صهیونیستی، حقیقت اسلام واقعی به نمایش درآمد
  • برای این افراد یارانه۴۰۰ هزار تومانی واریز شد
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی با موضوع یارانه‌ی معیشتی و کالا برگ الکترونیک
  • از یارانه نان تا تسهیل واردات خودرو
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ به حساب این افراد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد
  • به حساب این افراد پول واریز شد
  • اجرای سومین مرحله توزیع کالابرگ الکترونیکی
  • قادری، نماینده مجلس: اطلاعات خریداران ارز باید در اختیار دولت باشد