Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در بودجه سال ۹۸ برای اختصاص ۱۴ میلیارد دلار به کالا‌های اساسی، گفت: قرار بود کالا‌های اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شود، اما دولت نتوانست بر این موضوع نظارت دقیقی داشته باشد و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کالا‌های که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شد با قیمت‌های بالاتری همچون ۱۰ هزار تومان در بازار عرضه و به سر سفره مردم رفت، ادامه داد: برخی از سودجویان از این رانتی که در تفاوت قیمتی ایجاد شد به خوبی استفاده کردند و این رانت نصیب عده‌ای خاص شد، اگر نمی‌توانیم نظارت کنیم نباید اجازه بدهیم، اینچنین مسائلی بوجود بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده طالقان در مجلس با تاکید براینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کمک به اقشار ضعیف جامعه بود، افزود: این ارز اختصاص داده نشد که هر کالایی وارد شود و یا بعضاً ارز دریافت شود و کالایی وارد نشود و ارز تخصیص داده شده سر از بازار آزاد دربیاورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت قوی‌تر در زمینه اختصاص ارز به کالا‌های اساسی داشته باشند، اظهار داشت:باید برای مبارزه با رانت قیمت کالا‌ها را واقعی کرد و از همه مهم‌تر اینکه بایستی شفاف‌سازی را گسترش داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بهمنی ارز دولتی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی ترین چالش تشکل‌های دانشجویی مقابله با روزمرگی و برنامه های بدون هدف است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، امیرحسین پیوندی، فعال و ادوار بسیج دانشجویی یزد در گفتگو با ایسکانیوز گفت: باید بدانیم که بر اساسی یک تعریف کلی، گروهی از افراد که با یک عقیده مشترک و بصورت خودجوش برای رسیدن به اهداف مشخص و یا آرمان مقدس وارد مجموعه ای می‌شوند و نهادی را تشکیل می دهند، فعالین تشکیلاتی می نامند.

وی ادامه داد: در این جمع و یا تشکیلات فرد یا شخص محوریت ندارد و اصالت با جمع افراد است، افراد و اعضاء آن می‌توانند تأثیرگذار باشند و فرد خاصی مدنظر نیست، تفاوت سازمان و تشکیلات بسیار جدی است به صورتی که در تشکیلات، اصالت با اعضاء است ولی در سازمان اصالت با نظر مدیران است و خط‌مشی ها و برنامه هایی که وجود دارد.

فعال دانشجویی یزد در خصوص فواید فعالیت در مجموعه های دانشجویی گفت: مسئولیت پذیری، مذاکره با دانشجویان و اساتید، انتخاب های بهتر دانشجویان در آینده، کنار گذاشتن بعضی چیزها یا کارهای کوچک در قبال رسیدن به آرزوها و اهداف بزرگ، قوی کردن نقاط قوت دانشجویان در آینده و افزایش عزت نفس و امید به آینده از اصلی ترین فواید کار تشکیلاتی و فعالیت در مجموعه های دانشجویی است.

وی در خصوص مولفه های لازم برای ورود به تشکیلات اظهار کرد: اساسی ترین و اصلی ترین مؤلفه مورد نیاز، دغدغه مندی است. این دغدغه مندی می‌تواند توسط اعضاء تشکیلات برای جذب اعضای جدید به وجود آید و یا اینکه دغدغه از قبل شکل گرفته باشد و با ارائه دادن برنامه ها، آرمان ها و اهداف، افراد را به خود جذب کند و دغدغه مندی از آرمان و ایده های مشترک شکل می‌گیرد.

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: یک آسیب جدی، دچار روزمرگی شدن تشکیلات است که موجب می‌شود تشکیلات ارزش های خودش را از دست بدهد، نقطه ضعفی که تشکیلات به مرور با آن مواجه می‌شود و گفتمان حاکم اصلی خودش را گم می‌کند و درگیر حواشی می‌شود، همچنین زمانی که تشکیلات منافع اشخاص را اولویت قرار دهد، دچار ضعف جدی می‌شود.

پیوندی در پایان افزود: این نکته را باید بدانیم که فرآیند مطالبه گری و کار تشکیلاتی یک فرآیند کوتاه مدت نیست، یعنی در جوامع برای به انجام رساندن یک مطالبه و کنش اجتماعی زمان زیادی نیاز داریم و از طرفی افراد زیادی نیز درگیر میشوند، بحث مطالبه گری نیاز به گفتمان سازی دارد و ارتقاء جایگاه تشکل های دانشجویی فقط توسط خودِ افراد حاضر در این مجموعه های دانشجویی صورت می گیرد، این ارتقاء به میزان کیفیت گفتمان هایی که در آن تولید می‌شوند و همچنین به میزان کنش هایی که در سطح جامعه انجام می‌شود، بستگی دارد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1225377 برچسب‌ها تشکل‌های دانشجویی تشکل‌های اسلامی بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • ذخیره کافی کالا‌های اساسی در دزفول
  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • اساسی ترین چالش تشکل‌های دانشجویی مقابله با روزمرگی و برنامه های بدون هدف است