Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@20:37:56 GMT

ذوب - مس؛ از ACL و لیگ برتر تا جام حذفی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۱۹۷۸

ذوب آهن و مس کرمان در مرحله یک هشتم جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، چندین سال است که مس کرمان به یکی از تیم های پای ثابت لیگ یک تبدیل شده است. نارنجی پوشان کرمانی که سال ها در لیگ برتر حضور داشتند خاطرات خوشی را برای فوتبال کرمان و ایران رقم زده اند.

 

سال 1385 اولین سال حضور مس کرمان در لیگ برتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم مس در ورزشگاه سلیمی کیا میزبان ذوب آهن بود تا اولین مصاف لیگ برتری دو تیم به تساوی یک بر یک برسد که علا عبدالزهرا گلزن مس در این بازی بود. بازی برگشت دو تیم نیز در اصفهان دو بر یک به سود ذوب آهن شد که مدافع ذوب آهن به اشتباه برای مس گلزنی کرد.

 

 

سال 92 که آخرین سال حضور مس در لیگ برتر محسوب می شد، دو تیم در کرمان و در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند و در بازی برگشت نیز در اصفهان مسابقه یک بر یک شد که کریم اسلامی تک گل مس را به ثمر رساند.

 

از از بین تمام دیدارهایی که این دو تیم با یکدیگر انجام داده اند تقابل ذوب آهن و مس در لیگ قهرمانان آسیا خاطره انگیزتر از سایر تقابل هایشان است. دو تیم در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای اولین بار مصاف دو تیم ایرانی در این رقابت ها را به نمایش گذاشتند که ذوب آهن با تک گل دقایق پایانی خود برابر مس ده نفره در این بازی خاطره انگیز به پیروزی رسید. ذوب آهن پس از حذف مس در این مرحله تا فینال بازی های لیگ قهرمانان آسیا در آن سال پیش رفت.

 

 

این دو تیم بعد از  شش سال مجددا با یکریگر دیدار خواهند کرد و امروز در فولادشهر به تقابل با هم خواهند پرداخت.

ذوب آهن اصفهان جام حذفی مس کرمان دسته یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان جام حذفی مس کرمان دسته یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نتایج مسابقات به این شرح است:

دور نیمه نهایی - مرحله رفت:

منطقه غرب:
العین امارات ۴ - ۲ الهلال عربستان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در تیم الهلال با مربیگری ژرژ ژسوس پرتغالی، کالیدو کولیبالی مدافع سنگالی، سرگئی میلینکوویچ - ساویچ هافبک صرب و مالکولم مهاجم برزیلی به طور کامل و روبن نه وس هافبک پرتغالی تا دقیقه ۸۸ بازی کردند و یاسین بونو سنگربان مغربی، رنان لودی مدافع برزیلی غایب بودند. آلکساندر میتروویچ مهاجم صرب به علت مصدومیت غایب بود. نیمار ستاره برزیلی نیز به علت پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل از همراهی تیم الهلال باز می‌ماند. مالکولم در دقیقه ۴۹ روی پاس میلینکوویچ ساویچ زننده گل اول الهلال بود. سالم الدوسری در دقیقه ۷۸ زننده گل دوم الهلال بود.

در تیم العین با مربیگری ارنان کرسپو آرژانتینی، سفیان رحیمی مهاجم مغربی تا دقیقه ۸۶ در ترکیب تیم العین بازی کرد و در دقایق ۶، ۲۶ (پنالتی) و ۳۸ (پنالتی) هت تریک کرد. آلخاندرو رومرو هافبک پاراگوئه‌ای در دقیقه ۵۶ (پنالتی) گل چهارم العین را به ثمر رساند. تیم الهلال تا قبل از این بازی به ۳۴ برد پیاپی دست پیدا کرده بود.

منطقه شرق - مرحله رفت:
اولسان هیوندای کره جنوبی ۱ - ۰ یوکوهاما مارینوس ژاپن (گل لی دونگ جیونگ در دقیقه ۱۹)  

 هدایت تیم یوکوهاما مارینوس را هری کیول استرالیایی بر عهده دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این دوره بدون احتساب جام باشگاه‌های آسیا بیست و یکمین دوره محسوب می‌شود و بر این اساس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران به صورت ۳ + ۱ اعمال شد که تیم‌های پرسپولیس تهران (قهرمان لیگ و جام حذفی ایران ۲۰۲۳) و سپاهان اصفهان (نایب قهرمان لیگ برتر ۲۰۲۳) به همراه نساجی قائمشهر (برنده جام حذفی ایران ۲۰۲۲) در دور گروهی حاضر شدند و تیم تراکتور تبریز نماینده چهارم ایران در دور پلی آف با قبول شکست از تیم شارجه امارات حذف شد و تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران در دور گروهی حذف شدند. تیم سپاهان اصفهان نیز در دور یک هشتم نهایی از مسابقات کنار رفت.

تیم السد قطر نیز که محمد امین حزباوی مدافع ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد از دور گروهی صعود نکرد. تیم اوراوا ردز ژاپن (قهرمان دوره قبل) نیز از دور گروهی حذف شد. در دور گروهی ۴۰ تیم حاضر در این دور در ۱۰ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند. از هر گروه تیم برتر به همراه ۳ تیم دوم برتر هر منطقه صعود کردند.

تیم استقلال تهران - قهرمانی لیگ برتر ۲۰۲۲ و تیم سوم در سال ۲۰۲۳ - به علت مشکل کسب مجوز حرفه‌ای از این دوره حذف شد. تیم اوراوا ردز ژاپن - قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ - که نتوانست از لیگ ژاپن مجوز کسب کند، از سهمیه قهرمانی خود استفاده کرده و در دور پلی آف منطقه شرق شرکت کرد و به دور گروهی راه یافت.

دیگر خبرها

  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازی‌های مهم را از دست داد
  • آرتتا: برای صدرنشینی نیاز به انگیزه اضافه نداریم
  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازیهای مهم را از دست داد
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازیهای مهم پرسپولیس را از داد
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید: عالیشاه بازی های مهم پرسپولیس را از د
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان