Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به توسعه چشمگیر بندر چابهار در مسیر شکوفایی، گفت:برای اجرای خط‌آهن ۳۲ کیلومتری بیرجند قائن ۳۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیداحسن علوی درباره نقش استراتژیک خط‌آهن بیرجند - قائن، اظهار کرد:‌ این پروژه نقش برجسته ای در توسعه اقتصادی کشور دارد و عملا با بهره برداری از آن، بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه متصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خط‌آهن بیرجند-قائن بخشی از ابر پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان- زابل- بیرجند-مشهد محسوب می شود که افتتاح کامل این پروژه، بندر اقیانوسی چابهار از طریق ریل به تمام کشورهای شرق و شمال شرق متصل خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که برای اجرای خط‌آهن 32 کیلومتری بیرجند قائن 3000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، خط‌آهن چابهار- زاهدان- زابل- بیرجند-مشهد، بندر چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از مرزهای میلک و دوغارون به افغانستان، از مرز سرخس به ترکمنستان و در ادامه به قفقاز و آسیای میانه متصل خواهد کرد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بندر چابهار در مسیر توسعه و شکوفایی چشمگیری قرار دارد و لازمه توسعه بیش از پیش این منطقه، تقویت و گسترش خطوط ریلی در این منطقه است، حال با اجرا و افتتاح خط‌آهن چابهار- زاهدان- زابل- بیرجند-مشهد، بندر چابهار به توسعه شگرفی دست پیدا خواهد کرد.

کشورهای منطقه آرزوی داشتن بندر چابهار را دارندافزایش ظرفیت انبارداری بندر چابهار برای مدیریت ترافیک کشتی‌ها

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بنادر راه آهن منطقه آزاد چابهار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر راه آهن منطقه آزاد چابهار سازمان بنادر راه آهن منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب مره ثبت ملی شد

تالاب مره واقع در ۵۰ کیلومتری جاده قم گرمسار در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، در انتهای دشت مسیله و در ۵۰ کیلومتری جاده قم گرمسار یک آینه طبیعی شکل گرفته که در فصول مختلف سال میزبان پرنده‌های زیبای مهاجر است.

پوشش گیاهی خاص این منطقه به دلیل وجود آب در بسیاری از فصول آب و وجود خزندگان و گونه‌های مختلف گیاهی در کنار پرندگان مهاجر از ویژگی‌های تالاب مره است، در این منطقه بیش از ۴۰ گونه گیاهی وجود دارد و وجه‌تسمیه این تالاب به مره به این دلیل بوده که مره نام کوهی در ضلع شمالی این تالاب است که نام آن کوه بر این تالاب قرار داده‌شده است.

بهترین مسیر برای دسترسی به این دریاچه‌ها از طریق جاده خاکی جیپ‌رویی است که از حوزه مسیله و کاج به دیر گچین کشیده شده‌اند و از میانه‌های آن می‌توان با طی کردن مسیری ۲۰ کیلومتری رو به شمال به کرانه‌های این دریاچه‌ها رسید.

هم‌جواری با کاروانسرای زیبا و تاریخی دیرگچین از ویژگی‌های برجسته تالاب مره است که می‌تواند این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان قم تبدیل کند.

تالاب مره از رودخانه شور سیراب می‌شود که منشأ آن از استان‌های مجاور است، در طول سال‌های گذشته احداث بندهایی بر این رودخانه، حیات تالاب مره را به خطر انداخته‌اند، قطعاً ثبت ملی این تالاب می‌تواند در حراست بهتر از آن نقش ایفا کند.

علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره ثبت ملی تالاب مره اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی به استاندار قم، تالاب مره واقع در بخش مرکزی و شمال شهر قم پس طی تشریفات قانونی به شماره ۱۲۰۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

وی افزود: با این ابلاغ، رعایت حقوق مالکانه و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین حریم در این تالاب به عهده وزارت میراث فرهنگی خواهد بود و این وزارتخانه از هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آن جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 739860

دیگر خبرها

  • زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان / دستگاه قضایی مقابل آن ایستاد
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان ایستاد
  • بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از منطقه گردشگری هفت حوض
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در منطقه آزاد چابهار کشف شد
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند