Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی منشأ پول‌های کثیف به انتخابات را رصد و جلوی ورود آن به انتخابات را بگیرند. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چگونگی تأمین هزینه‌های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان و نحوه هزینه‌کرد آن در قالب پرونده‌ای با عنوان «معمّای پول و پارلمان» در خبرگزاری تسنیم پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|هزینه 5 میلیاردی یک کاندیدا برای ورود به مجلس`پرونده «پول و پارلمان»|آسودگی خاطر مشکوک مجلسی‌ها از پول‌سالاری در انتخاباتپرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|نماینده‌ای که قول واگذاری "اپراتور چهارم" تلفن همراه را به اسپانسرش داده بود!پرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|وام یک‌روزه 120میلیاردتومانی یک نماینده برای اقوام`پرونده «پول و پارلمان»| چرا مجلس زیربار شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی نمی‌رود؟پرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|هزینه 17 میلیارد تومانی یک نماینده‌ برای ورود به مجلسپرونده‌ ویژه‌ «معمّای پول و پارلمان»|قانونی برای «شفافیت» منابع مالی کاندیداها نداریم/بن‌سلمان هم می‌تواند پول به حساب نامزدها بریزد!پرونده «پول و پارلمان»:یک نماینده چقدر حقوق می‌گیرد که برخی کاندیداها هزینه‌های میلیاردی می‌کنند؟پرونده‌ ویژه‌ «معمّای پول و پارلمان»-1/ هزینه‌های میلیاردی برخی نامزدها از کجا تامین می‌شود؟ + گفتگو با 8 نماینده مجلس

در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در 4 سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

حجت الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مباحثی مبنی بر وجود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت:از لحاظ اخلاقی کاندیدایی که از طریق پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شود ، وامدار است؛ نماینده‌ای که وام‌دار شخص و یا جناحی که از طریق پول‌های کثیف از آن حمایت کرده است، به دنبال این است که وامش را جبران کند لذا در پی حفظ نظام جمهوری اسلامی که اوجب واجبات است نیست.

وی با بیان اینکه وامداری یک نماینده به جناح‌ها و جریانات سیاسی خطرناک است، افزود:در  تمام دنیا انتخابات با همین پول می‌گردد و متاسفانه تدریجاً برخی از کاندیدا‌های انتخابات ما هم  به استفاده از این پولهای کثیف عادت می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه نظام ما اسلامی است و انتخابات ما نیز باید بر اساس مبانی اسلام برگزار شود، ادامه داد: ورود پول‌های کثیف  یا حضور باندهای قدرت و  فساد در انتخابات نظام اسلامی معنا ندارد و خیانت به ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

سالک با بیان اینکه برخی از کاندیدا‌ها به دنبال این هستند که هزینه‌هایی را که برای ورود به مجلس کرده‌اند را از راه‌های غیر متعارف و خاصی جبران کنند، گفت: این گونه فعالیت‌ها و استفاده از پول‌های کثیف، بی‌شک خیانت به مردم و رأی دهندگان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح منشأ پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت: منشاء پول‌های کثیف انتخاباتی داخلی و بعضا هم منشاء آن خارجی است که ضروریست تا نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی این تخلفات را رصد و جلوی آن را بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد:اجرای درست قانون انتخابات از سوی همه دستگاه‌ها و به ویژه‌نهادهای مجری انتخابات نیز یکی از راهکار‌های مقابله با ورود پول‌های کثیف در انتخابات است که امیدواریم با اجرای درست قانون شاهد ورود این گونه پول‌ها در انتخابات پیش‌روی مجلس نباشیم.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

 احمد وحیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پشت سرگذاشتن مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب ۲۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله انتخابات در هشت حوزه انتخابات الکترونیکی است و حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده انتخاب می‌شود مراحل انتخابات بصورت تمام الکترونیکی است.

وی ادامه داد:تمام مقدمات آماده شده است و در روز ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌شود در این دوره از انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وحیدی با اشاره به مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور به لرستان گفت: مصوبات دور نخست سفر به لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند سد معشوره کار یک روزه نیست و سدی بزرگ با حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیازمند مقدماتی است که انجام شده و منابع تامین خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح راه آهن نیز ادامه داد:این طرح در سال‌های پیشین ۳۸ درصد پیشرفت داشت و در سال گذشته نیز ۱۳ درصد رشد داشته است که مشکلی ساده حقوقی در این طرح وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد و تمام مشکلات حقوقی مورد نظر مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان مورد توجه رییس جمهور و دولت قرار دارد و با حمایت جدی مبالغ و اعتبارات قابل توجهی برای استان مقرر خواهد شد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بستر سازی بسیار خوبی تا ۲۰ همت در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند