Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام رادیو پاکستان، این توافق در جریان نشست های جداگانه عمران خان، نخست وزیر پاکستان، با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه و "محمد بن سلمان"، ولیعهد عربستان حاصل شد.

عمران خان که سه شنبه در راس هیئتی بلندپایه به ریاض سفر کرده بود، صبح امروز به اسلام آباد بازگشت.

رادیو پاکستان افزود، خان در دیدار با سران سعودی از تمایل پاکستان برای کمک به تلاش های مربوط به تنش زدایی بین عربستان و ایران سخن گفت و بر اهمیت پرهیز از درگیری نظامی و ضرورت تعامل سازنده با همه طرف ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران عربستان نیز به نوبه خود از تلاش های خان در زمینه اشاعه صلح و تاثیر طرح او بر اوضاع منطقه تقدیر کردند.

پادشاه و ولیعهد سعودی همچنین بر تعهد خود به روابط نزدیک با پاکستان و تعمیق همکاری دوجانبه در همه حوزه ها، ‌ از جمله تجارت، انرژی، امنیت و دفاع، تاکید کردند.

رسانه های پاکستان پیش از سفر خان به عربستان اعلام کرده بودند، ‌ نخست وزیر که ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) با هدف ترویج و تحکیم صلح و امنیت در منطقه به ایران سفر کرد و با سران این کشور دیدار و گفت وگو کرد، با سران عربستان نیز دیدار می کند و درباره روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه ای با آنها تبادل نظر می کند.

پاکستان و عربستان، روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند.  این سومین سفر خان به عربستان در سال جاری است. وی در ماههای مه و سپتامبر امسال نیز به این کشور سفر کرده بود. ولیعهد عربستان نیز در فوریه سال جاری به پاکستان سفر کرده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان عمران خان عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند

تین نیوز

 با حضور مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، مکان یابی احداث ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه تبریز سهند بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی وکیلی مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به منظور تسریع در تکمیل نواقص آزادراه تبریز سهند، از محل اجرای ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در این مسیر بازدید کرد.

در این بازدید، آخرین وضعیت احداث تاسیسات امداد و نجات واقع در ابتدای آزادراه از سمت تبریز، رمپ و لوپ های ورودی و خروجی پارک علم و فناوری استان واقع در کیلومتر پنج کیلومتر اول آزادراه و محل احداث ۴ مجتمع خدماتی _ رفاهی بررسی شد.

گفتنی است، مجتمع امداد و نجات که در آزادراه در حال احداث بوده، متشکل از ساختمان های پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و راهداری خواهد بود که ساختمان پلیس راه و اورژانس در مراحل پایانی بوده و ساختمان راهداری و هلال احمر نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

اسماعیل برزگر، مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری از آزاد راه تبریز سهند و داوود یاری رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک و مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این بازدید حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند