Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@15:33:16 GMT

مشاغل خرد و خانگی در کردستان توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۱۷۹

مشاغل خرد و خانگی در کردستان توسعه می‌یابد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: توسعه مشاغل خرد و کسب و کارهای خانگی باهدف رساندن نرخ اشتغال زنان کردستانی به میانگین کشوری، توسعه می‌یابد. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، لیلا آژیر پیش‌از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت و زنان که در سالن اجتماعات مرکز آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: «بیکاری و آمار بالای زنان تحصیل‌کرده، عدم توجه به زنان کارآفرین روستایی و شهری و تولیدات آنان، نبود بازار فروش محصولات به‌دلیل عدم حمایت از تولیدات داخلی، خودکشی، خودسوزی و چندهمسری» از جمله مشکلات حوزه زنان و خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اولویت‌های لازم در حوزه زنان و خانواده را پرداختن به اقتصاد و معیشت، کاهش طلاق، سواد و آموزش، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، ضعف بسترهای مشارکت سیاسی و مدنی و تقویت جایگاه زنان و سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی زنان در جامعه عنوان کرد.

وی اقتصاد و معیشت را مهم‌ترین مشکل زنان در استان بیان کرد و گفت: گزارش‌های دریافتی و بررسی اسناد حکایت از توسعه نیافتگی و رشد اقتصادی ضعیف زنان در کردستان دارد.

آژیر اذعان کرد: افزایش آمار طلاق در استان بیشتر از اینکه معلول عوامل اقتصادی و معیشتی باشد، بیشتر به‌دلیل شرایط فرهنگی و برخی از تغییرات فرهنگی موجود در کردستان است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان در سالیان 65 تا 95 پایین‌تر از نرخ میانگین کشور است، اظهار کرد: کمبود آگاهی و سواد سلامت و عدم آگاهی و فضای ناکافی و نامتناسب با فرهنگ زنان برای ورزش و فعالیت‌های تفریحی در سطح استان از مشکلات این حوزه است.

علت سرقت و اعتیاد در کردستان بررسی شودمالیات مشاغل خرد و کوچک در سال 98 افزایش نمی‌یابدسمنان| طرح‌های اشتغال روستایی و مشاغل خرد در استان سمنان تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان آسیب های اجتماعی، کمبود حمایت‌های اجتماعی از گروهای آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، افزایش خشونت علیه زنان، خودکشی، خودسوزی و فرهنگ‌های حاکم بر جامعه را از دیگر مشکلات حوزه زنان و خانوده ذکر کرد.

وی عنوان کرد: ضعف بسترهای مشارکت‌های سیاسی و مدنی استان نسبت به تعداد مدیران حاضر در حوزه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری زنان در سطح پایین‌تر و ردیف بودجه مستقل و متمرکز برای برنامه‌ریزی حوزه زنان وخانواده در مدیریت شهری و روستایی اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان خاطرنشان کرد: عدم فرصت‌های برابر برای زنان شهری و روستایی و پایین بودن کیفیت زندگی آنان یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

وی به تلاش‌های انجام شده برای ارتقاء وضعیت و مشارکت اقتصادی زنان در جامعه گفت: مشاغل خرد و کسب و کارهای خانگی باهدف رساندن نرخ اشتغال زنان کردستانی به میانگین کشوری، توسعه می‌یابد.

آژیر توسعه کسب و کار و بنگاهای خرد حامی زنان نیازمند را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و یادآور شد: فعالیت‌های لازم براساس اولویت‌ها تعریف و تهیه شده و در صورت موافقت استاندار برای تامین اعتبار به شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان ارسال می‌شود تا در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از افزایش تعداد دوربین‌ها در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد تاجیک در مورد احداث آرامستان جدید در تهران، اظهار کرد: برای سال بعد پیش‌بینی کردیم حداقل یک نقطه و سعی می‌کنیم تا دو نقطه از نقاطی که حائز شرایط انحصار هستند را مورد تملک قرار داده و آماده‌سازی آن‌ را به منظور ایجاد آرامستان جدید پایتخت انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با پرداختن به بودجه در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران برای این سازمان هم گفت: این بودجه برای آماده‌سازی اولیه مثل دیوارکشی و ایجاد زیرساخت‌های اولیه یک آرامستان می‌تواند جوابگو باشد.

تاجیک با اشاره به افزایش تعداد دوربین‌ها در سازمان بهشت زهرا (س)، تصریح کرد: دوربین‌ها در سازمان بهشت زهرا(س) در حال افزایش است‌؛ دوربین‌هایی که تعداد ماشین‌ها و پلاک‌ها را ثبت می‌کند و همچنین دوربین‌هایی که در قطعات عمومی و گلزار شهدا فعال هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، پیش‌تر تاجیک در مورد احداث آرامستان‌های جدید گفته بود که به دلیل گسترش شهر و مسائل دیگری همچون در نظر گرفتن پدافند غیر عامل و ملاحظات شرایط بحران باید آرامستان‌های ما در جغرافیای شهر توزیع شود. این در حالیست که ما ظرفیت عبور از بحران را از حالت عادی جدا کرده‌ایم و ۵۰ هزار قبر برای زمان بحران پیش بینی شده، ولی این قبور نیز به صورت متمرکز در بهشت زهرا قرار گرفته است. این در حالیست که در مدیریت بحران، تهران را به پنج پهنه تقسیم کرده‌اند که نیاز است متناسب با آن توزیع آرامستان در شهر صورت بگیرد.

وی درخصوص امکان توسعه بهشت زهرا(س) در محل فعلی آن نیز تاکید کرد: امکان توسعه بهشت زهرا وجود ندارد. چرا که پیرامون آن ساختمان‌های مسکونی قرار گرفته و اگر حداقل فضاهایی هم وجود داشته باشد با توجه به شرایط ترافیکی تصمیمی برای توسعه آن در این محدوده نداریم؛ لذا بهتر است به فکر آرامستان جدید باشیم، تدبیری که اگر ۲۰ سال پیش انجام می‌شد امروز با چنین بحرانی مواجه نمی‌شدیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • یادواره خانگی شهید حادثه تروریستی کرمان در یزدان آباد
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد