Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@15:16:18 GMT

کشف آسیب‌پذیری در گوشی‌های جدید اندروید

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۱۹۴

کشف آسیب‌پذیری در گوشی‌های جدید اندروید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بنا به کشفیات محققان امنیتی، آسیب‌پذیری تحت سوءاستفاده‌ی فعالی در گوشی‌هایی که اندروید جدید دارند، یافت شده است. طبق گفته‌ی محققان، این آسیب‌پذیری که از نظر شدت، «بالا» رتبه‌بندی شده است، یک آسیب‌پذیری استفاده پس از آزادسازی است که امکان سوءاستفاده از آن را به مهاجم اجازه می‌دهد که دسترسی ریشه‌ای به هدف به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب‌پذیری روز صفر به این معناست که تا کنون هیچ راهکاری برای آن ارائه نشده و یا شما صفر روز فرصت پیدا کردن راهکار دارید. ناگفته نماند که یکی از ملاک‌های حمایت از بدافزارها، تعداد بالای روز صفری است که در آن پشتیبانی می‌شوند.

اگرچه گوگل قبلاً این نقص را در نسخه‌های قبلی اندروید برطرف کرده است؛ این نقص طی مرور کد Pixel 2 در آخرین وصله‌ی امنیتی، کشف شده است. این نقص قبلاً در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ در هسته‌ی 4.14 Linux، هسته‌ی Android Open Source Project (AOSP) 3.18، هسته‌ی AOSP 4.4 و هسته‌ی AOSP 4.9 برطرف شده است؛ اما بنا به اطلاعات مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در نسخه‌های اخیر و به‌ویژه دستگاه‌هایی که Android 8.x و نسخه‌های پس از آن را اجرا می‌کنند، دوباره ظاهر شده است. بنابراین، کاربرانی که دارای گوشی‌های هوشمند مدل قدیمی هستند با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

دستگاه‌هایی که تحت‌تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند، پیکسل 2 دارای سیستم‌عامل اندروید 9 و اندروید 10 preview، هوآوی P20، شیائومی ردمی 5A، شیائومی ردمی Note 5، شیائومی A1، اوپو A3، موتورولا موتو Z3، گوشی‌های ال‌جی دارای سیستم‌عامل اندروید 8 اورئو، سامسونگ گلکسی S7,S8,S9 می‌شود. دستگاه‌های پیکسل 3 و پیکسل 3a به این نقص آسیب‌پذیر نیستند.

از آنجایی‌که این آسیب‌پذیری به طور عمومی افشا شده و کد اثبات مفهوم (PoC) آن نیز برای سوءاستفاده در دسترس است، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است؛ گروه تحقیقات امنیتی Project Zero از گوگل هشدار داد که احتمال دارد این آسیب‌پذیری توسط فناوری‌های گروه NSO مستقر در رژیم صهیونیستی یا یکی از مشتریانش مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد. گروه NSO به دلیل فروش سوءاستفاده‌های روز صفرم به دولت‌های مجاز، مورد سرزنش قرار گفته است.

اعتقاد بر این است که برخی از این دولت‌ها از فناوری NSO علیه فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران در حملات هدف، استفاده کرده‌اند. از طرفی مهمترین و پیچیده‌ترین نوع تهدیدات سایبری را به مواردی اختصاص داد که دولت‌ها یا گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن‌ها، پشت آن هستند.

این آسیب‌پذیری می‌تواند به روش‌های مختلفی مورد سوءاستفاده قرار گیرد. در یک سناریو، هدف فریب داده می‌شود که یک برنامه‌ی جعلی را دانلود کند. روش دوم آلوده‌سازی شامل زنجیرکردن این نقص با آسیب‌پذیری دیگر در کدی است که مرورگر کروم برای رندرکردن محتویات استفاده می‌کند.

البته گوگل اطمینان داد که این نقص آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد خطرناک نیست. درواقع، سوءاستفاده از آن دشوار است و سوءاستفاده‌ی بالقوه از آن نیاز به نصب یک برنامه‌ی مخرب دارد. هر بردار حمله‌ی دیگری از طریق مرورگر وب نیز نیاز به زنجیرشدن با یک سوءاستفاده‌ی دیگر دارد. همچنین وصله‌ی این آسیب‌پذیری، به‌زودی، در به‌روزرسانی امنیتی ماه اکتبر اندروید گوگل وصله خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلفن همراه موبایل اندروید سیستم عامل اندروید امنیت اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی

اگر چرخی در دنیای گوشی‌های هوشمند زده باشید، قطعا آوازه برند شیائومی به گوش‌تان خورده است. شیائومی یکی از بهترین برندهای تولیدکننده موبایل محسوب می‌شود که در کشور چین واقع شده است. این کمپانی حجم عظیمی از نیازهای کشورهای آسیایی را تأمین می‌کند. در واقع بعد از برندهای اپل و سامسونگ، گوشی‌های شیائومی بیشترین فروش را در بازار دارند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در فروش گوشی‌های میان‌رده، شیائومی رقابت تنگاتنگی با برند سامسونگ دارد. اگر هنوز هم نسبت به خرید محصولات این برند تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این مقاله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید. در ادامه دلایل اصلی برای خرید محصولات این شرکت را به شما ارائه خواهیم کرد.

آیا میان‌رده‌های شیائومی ارزش خرید دارند؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که به‌دلیل چینی بودن محصولات شیائومی، کیفیت آن‌ها بسیار پایین بوده و توانایی رقابت با دیگر برندها را ندارند؛ اما باید به این افراد بگوییم که این طرز فکر کاملا اشتباه است. شرکت شیائومی بهترین کیفیت را برای تولید محصولات خود در نظر گرفته است.

این برند به‌دلیل استفاده از طراحی‌های مدرن و خاص توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند، به‌طوری که در برخی از بازه‌های قیمتی، مشتریان گوشی‌های شیائومی را به محصولات برندها دیگر ترجیح می‌دهند. علاوه‌بر طراحی، اکثر مدل‌های میان‌رده این برند از بدنه‌ای شیشه‌ای و فریم آلومینیومی بهره می‌برند. این ویژگی باعث شده استفاده از این گوشی‌ها لذت‌بخش‌تر شود و حس خوبی را به کاربر منتقل کند.

5 دلیل اصلی برای خرید گوشی‌های میان‌رده شیائومی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، شیائومی در گوشی‌های میان‌رده خود توانسته فروش خوبی را در بازار تجربه کند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، به‌جای محصولات سامسونگ و اپل گوشی‌های باکیفیت این برند را خریداری کنید. 5 دلیلی که باعث شده افراد به سراغ گوشی‌های میان‌رده‌ شیائومی بروند را در ادامه بررسی می‌کنیم.

ارزش خرید بالا در گوشی‌های شیائومی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده اکثر افراد به خرید گوشی‌های میان‌رده شیائومی فکر کنند، ارزش خرید بالای این محصولات است. گوشی‌های زیادی در دسته‌بندی مدل‌های میان‌رده قرار می‌گیرند که نسبت به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند قیمت مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. استفاده از بدنه‌های پلاستیکی، طراحی‌های قدیمی و حتی دوربین‌های ساده نیز در این مدل‌ها دیده می‌شود. شیائومی با هدف تولید محصولات منحصربه‌فرد با قیمتی مناسب در این عرصه قدم نهاده است. در واقع قبل‌ از ورود برند شیائومی، محصولات میان‌رده سامسونگ کیفیت خوبی نداشتند؛ زیرا رقیب درخوری برای آن‌ها در بازار وجود نداشت.

نمایشگر عالی گوشی‌های شیائومی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در گوشی‌های میان‌رده شیائومی می‌توان مشاهده کرد که موجب افزایش فروش این محصولات نیز شده، نمایشگر عالی و باکیفیت آن‌ها است. یکی از چالش‌هایی که شرکت‌های تولیدکننده گوشی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ارائه کیفیت رنگی و تراکم پیکسلی مناسب برای نمایشگرهای گوشی‌های میان‌رده است.

در واقع اگر بخواهند از نمایشگرهای خاص و باکیفیت استفاده کنند، قیمت گوشی افزایش یافته و دیگر جزء دسته‌بندی میان‌رده قرار نمی‌گیرند؛ اما این مسئله در گوشی‌های شیائومی حل شده است. با خرید مدل‌های میان‌رده این برند، بهترین نمایشگرها نصیب شما خواهند شد که علاوه‌بر تراکم پیکسلی بالا و رنگ‌های عمیق، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را نیز پشتیبانی می‌کنند.

سخت‌افزار منحصربه‌فرد برند شیائومی

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث شده محصولات میان‌رده شیائومی ارزش خرید بالایی پیدا کنند، استفاده از سخت‌افزارهای منحصربه‌فرد در این مدل‌ها است. پردازنده یا همان تراشه، حرف اول را در این دستگاه‌ها زده و می‌تواند در سرعت عملکرد گوشی و حتی کیفیت دوربین آن نیز تأثیرگذار باشد.

برند شیائومی همواره تلاش کرده است تا از تراشه‌های پرچم‌دار در ساخت محصولات خود بهره ببرد. به‌طور مثال، این اتفاق در گوشی شیائومی Poco F3 افتاده است و در آن از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 870 استفاده کرده‌اند. همین موضوع نیز پرفورمنس این گوشی را بسیار بالا برده و آن را به یکی از پرچم‌داران میان‌رده تبدیل کرده است.

باتری با ظرفیت بالا این گوشی‌ها

اگر به محصولات برند شیائومی توجه کرده باشید، ظرفیت باتری آن‌ها اکثرا بالا است. یعنی در کمتر مدل‌های میان‌رده این برند ظرفیت‌های زیر 5000 میلی‌آمپر ساعت مشاهده می‌شوند. این موضوع باعث شده تمامی مدل‌های میان‌رده شیائومی حداقل 1 روز کامل شارژدهی داشته باشند. البته موضوع دیگری که دراین‌رابطه وجود دارد، قرار دادن سریع‌ترین آداپتور در جعبه گوشی است. خلاف سامسونگ که در محصولات جدید خود آداپتور قرار نمی‌دهد، شیائومی انواع آداپتورهای 33، 67 و 120 واتی را برای شارژکردن فوق سریع به شما ارائه می‌دهد.

دوربین با کیفیتی عالی در مدل های میان‌رده‌ شیائومی

آخرین موضوعی که از آن به‌عنوان دلیلی مهم برای خرید محصولات میان‌رده شیائومی یاد می‌شود، دوربین باکیفیت آن‌ها است. امروز مشتریان گوشی هوشمند به کیفیت و رزولوشن دوربین اهمیت زیادی می‌دهند. در گوشی‌های شیائومی از حسگرهای گوناگونی برای دوربین استفاده می‌کند. این حسگرها شامل موارد مختلفی مانند حسگر عریض، فوق‌ عریض، ماکرو و در برخی از مدل‌ها حسگر تشخیص عمق هستند. به‌طور معمول در گوشی‌های میان‌رده شیائومی از دوربین‌های 50، 64 و 108 مگاپیکسلی استفاده می‌شود.

کدام مدل از میان‌رده‌های شیائومی بهتر است؟

باید گفت که مدل‌های مختلفی در دسته‌بندی میان‌رده‌ قرار می‌گیرند که ارزش خرید بالایی دارند؛ اما اگر مدل‌های مختلف را بررسی کرده باشید قطعا به گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو بر خواهید خورد. این گوشی علاوه‌بر داشتن قیمت مناسب، از جدیدترین فناوری‌ها و بهترین نمایشگر بهره می‌برد.

نمایشگر این گوشی کیفیت زیادی داشته و از نوع AMOLED است؛ این یعنی عمق رنگ بالایی داشته و به بهترین شکل تصاویر را برای شما نمایش می‌دهد. همچنین باتری آن نیز قابلیت شارژ سریع 67 واتی را دارد.

خرید بهترین گوشی میان‌رده شیائومی

برای خرید گوشی‌های شیائومی بهتر است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید تا قیمتی عالی و گارانتی‌های معتبر را در اختیار شما قرار دهد. این ویژگی‌ها دقیقا مواردی هستند که در دیجی‌کالا وجود دارند. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا تنوع زیادی از محصولات میان‌رده شیائومی را با قیمتی عالی برای شما قرار داده است.

جمع‌بندی

شیائومی یکی از برندهایی است که در کشورهای آسیایی علی‌الخصوص ایران، شهرت بسیار زیادی دارد. محصولات این برند به دسته‌بندی‌های مختلفی مانند پرچم‌دار، اقتصادی و میان‌رده تقسیم می‌شوند. مدل‌های میان‌رده گوشی‌هایی هستند که قیمت مناسبی در کنار مشخصات فنی جذاب و قوی دارند.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این مدل‌ها کیفیت نداشته و باید از خرید آن‌ها صرف‌نظر کرد؛ اما در این مطلب 5 دلیل مهم برای اثبات ارزش این محصولات را به شما ارائه کردیم. با بررسی این موارد می‌توانید به‌راحتی نسبت به خرید مدل‌های میان‌رده شیائومی اقدام کنید. تمامی این گوشی‌ها با بهترین قیمت و معتبرترین گارانتی‌ها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا موجود هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899161

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!