Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:28:42 GMT

راه‌اندازی استارتاپ تریگر با همکاری دانشگاه شریف

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۳۰۴

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به ضرورت پرداختن به واقعیت مجازی و توانبخشی از راه دور گفت: استارتاپ تریگر را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی کردیم و تاکنون یک الی دو فراخوان برای طرح‌های مشترک داده شده است.

به گزارش ایسنا، امیرمسعود عرب امروز در نشست مشترک دانشگاه‌های علوم بهزیستی و توانبخشی و صنعتی شریف در بیمارستان رفیده که به منظور توسعه فناوری‌های توانبخشی بین دو دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی چشم‌انداز متفاوتی با دانشگاه‌های پزشکی برای خود تعریف کرده است، اظهار کرد: دانشگاه طی ۲۷ سال گذشته به صورت تخصصی به حوزه‌های توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان پرداخته است و در صدد هستیم تا الگوی صحیح توانبخشی را به کل کشور ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از موضوعات مهم را فناوری‌های داخل بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که مکتوب خدمت وزیر بهداشت نوشته‌ام، موضوع توسعه فناوری‌های توانبخشی در کشور است و تاکنون نیز برنامه‌های عملیاتی با مرکز تحقیقات فناوری‌های توانبخشی موفقیان داشته‌ایم، اما ضرورت توسعه بیشتر این فناوری‌ها همکاری بیشتر با دانشگاه‌های فنی و صنعتی است.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به مذاکرات این دانشگاه برای همکاری مشترک با دانشگاه‌های کشورهای شرق مدیترانه و نیز مذاکراتی برای ساخت ویلچر ارگونومیک با یکی از دانشگاه‌های موفق دنیا در این حوزه، خاطر نشان کرد: هشت میلیون سالمند در کشور زندگی می‌کنند که درصد قابل توجهی از آن‌ها تنها هستند و گاهی اوقات اگر زمین بخورند تا ۲۴ ساعت امکان اطلاع به دیگران را ندارند. این در حالی است که با سنسورهای ساده می‌توان این اطلاع رسانی را انجام داد و از فناوری‌ها برای خدمت بیشتر به جامعه استفاده کرد.

عرب با اشاره به شروع یک استارتاپ تریگر بین دانشگاه علوم بهزیستی و دانشگاه صنعتی شریف، گفت: ۹۶ دانشجوی پست‌دکتری در این استارتاپ ایده دادند و تاکنون یک الی دو فراخوان برای طرح‌های مشترک داده شده و اولین طرح نیز "اپلیکیشن پیشگیری از آلزایمر سالمندان" بود که هفته گذشته رونمایی کردیم.

وی در پایان افزود: توانبخشی از راه دور و واقعیت مجازی از موضوعاتی هستند که پرداختن به آن‌ها واجب است و هر چه دانشگاه‌های فنی با پزشکی در حوزه توانبخشی همکاری داشته باشند، خروجی این حوزه بهتر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم بهزیستی دانشگاه شريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدعلی زلفی‌گل,وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران،گفت:باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای توسعه یابد بنابراین تبدیل دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی در حال پیگیری است.
زلفی گل گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌ بر این‌که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.
وزیر علوم همچنین به ایجاد پارک علم و فناوری مهارتی و کنسرسیوم‌های اشتغال اشاره کرد که در این دانشگاه پیگیری می‌شود و افزود: در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی درخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است مبنی بر اینکه بودجه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای هزار و دویست میلیارد تومان بود، هم اکنون امیدواریم به بیش از چهار هزار میلیارد تومان برسد و تقریباً چهار برابر شود.
وی افزود: بیش‌از هزار و پانصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی‌ شده است.وی همچنین از رفع مشکل استخدامی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری