Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@11:58:59 GMT

بحرین باید جریمه و تنبیه انضباطی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۴۶۹

بحرین باید جریمه و تنبیه انضباطی شود

رفتار هواداران تیم بحرین در بازی سه شنبه(شب گذشته) بین دو تیم ملی ایران و بحرین میتواند از مصادیق رفتار نژادپرستانه و تبعیض آمیز مندرج در بندهای ۱و۲ ماده 13 آیین نامه انضباطی فیفا نسخه ۲۰۱۹ تلقی گردد.

به گزارش" ورزش سه" بازی تیم های ملی ایران و بحرین بازهم در منامه پایتخت این کشور با مشکلات حاشیه ای همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ایران مثل دفعات قبل در منامه با حواشی خارج از مستطیل سبز مواجه شد که مهمترین آن ها رفتار ناشایست هواداران بحرینی حاضر در ورزشگاه در زمان پخش سرود ملی ایران بود. کانال گروه حقوقی-اسکا که یک کانال حقوقی ورزشی است به بررسی ابعاد قانونی و حقوقی این رفتار هواداران بحرینی پرداخته است:


رفتار هواداران تیم بحرین در بازی سه شنبه(شب گذشته) بین دو تیم ملی ایران و بحرین میتواند از مصادیق رفتار نژادپرستانه و تبعیض آمیز مندرج در بندهای ۱و۲ ماده 13 آیین نامه انضباطی فیفا نسخه ۲۰۱۹ تلقی گردد.


1) هرکسی که از طریق کلمات یا رفتار (یا هر وسیله دیگری) تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز یا نفرت‌انگیز به عزت یا تمامیت یک کشور، یک شخص، یا گروهی از افراد به دلیل نژاد، رنگ پوست، قوم، ریشه‌های ملی یا اجتماعی، جنسیت، معلولیت، گرایش‌های جنسی، زبان، مذهب، عقیده سیاسی، ثروت، تولد یا هر وضعیت شخصی دیگر یا هر چیز دیگری توهین کند، باید حداقل با ۱۰ جلسه یا یک دوره مشخص محرومیت یا هر اقدام انضباطی مناسب دیگری مجازات شود.


2) اگر یک یا چند نفر از هواداران یک فدراسیون یا هواداران باشگاه درگیر رفتارهایی باشند که در بند 1 توضیح داده شده است، فدراسیون یا باشگاه مربوطه تحت اقدامات انضباطی زیر قرار خواهند گرفت:


الف) برای بار اول، بازی کردن با تعداد محدودی از تماشاگران و جریمه حداقل ۲۰ هزار فرانک سوییس.


ب) در صورت تکرار یا اگر شرایط این لزوم را ایجاد نماید، اقدامات انضباطی از قبیل اجرای طرح پیشگیری، جریمه، کسر امتیاز، انجام یک یا چند بازی بدون تماشاگر، محرومیت از بازی در یک ورزشگاه خاص، ممانعت از حضور در یک بازی، اخراج از رقابت‌ها یا سقوط به دسته پایین‌تر می‌تواند نسبت به فدراسیون یا باشگاه مربوطه اعمال شود.


منبع: حقوق ورزشی-اسکا

تیم ملی بحرین بحرین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی بحرین بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| آرزوی کنایه آمیز حسین مرعشی برای دولت و مجلس در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی نوروزی در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین گفت: علیرغم اینکه من خیلی امیدوار نیستم اما امیدوارم مردم ایران سال بهتری را شروع کنند و خرد و خردورزی که سرمایه مهم انسانی است، در نهادهای حاکمیتی و دولت و مجلس به کار گرفته شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885690

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر
  • ببینید| آرزوی کنایه آمیز حسین مرعشی برای دولت و مجلس در سال ۱۴۰۳
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • مدافع پرسپولیسی، از بازی بعد محروم شد
  • واکنش هواداران پرسپولیس به درخشش ستاره این تیم