Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@07:52:58 GMT

ادلب در انتظار سرنوشت نبردهای شرق فرات

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۴۹۰

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از یک منبع میدانی نوشت، عناصر گروه تروریستی جبهه النصره، که در منطقه کاهش تنش در بخش‌های حماه و ادلب حضور دارند، از آغاز هفته جاری تنش‌ها در حومه شمال غربی حماه را تشدید کرده‌اند که این امر باعث شده است ارتش به سرعت وارد عمل شود و با عملیات هوایی به آنها واکنش نشان دهد که منجر به تلفات جانی و مادی گسترده‌ای در میان تروریست‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین‌الملل- منبع مذکور تصریح کرد، ارتش به اقدامات تجاوزکارانه النصره و همپیمانانش در مواضع‌شان در «الحویز» پاسخ داده و مواضع و مراکز استقرار تروریست‌ها را در محورهای «السرمانیه» در منطقه غربی «سهل الغاب» بمباران کرده است.

طبق اعلام این منبع، هواپیماهای جنگی روسیه نیز حملات گسترده‌ای و فشرده‌ای علیه تروریست‌ها در اطراف «الرکایا»، «سجنا»، «کفر روما»، «الشیخ مصطفی»، «بسقلا» و «الصقیعه» در حومه جنوبی ادلب انجام داده است که در نتیجه آن، شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی و تجهیزات جنگی‌شان منهدم شدند.

از سوی دیگر، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که آرامشی شکننده از روز سه‌شنبه بر سرتاسر منطقه کاهش تنش حاکم گشته است ولی در برخی موارد استثنایی، نیروهای دولتی هر از گاهی مواضع تحت سیطره عناصر مسلح را در شمال حماه، حومه غربی حلب و حومه شمالی لاذقیه زیر آتش گرفته‌اند و جنگنده‌های روسیه نیز اطراف روستای «الرکایا» در جومه جنوبی ادلب را بمباران می‌کنند.

مرکز مذکور تأکید کرد، عناصر مسلح نیز به نوبه خود به مواضع نیروهای دولتی را در «قلعه شلف» در حومه شمالی لاذقیه حمله کرده و همچنین به مواضع ارتش و نیروهای همپیمان آن در محور روستای «مدایا» در حومه جنوبی ادلب را هدف توپخانه‌های سنگین قرار داده‌اند. در همین حال، ارتش «کفر سجنه»، «معره حرمه»، «العامریه» و «جبالا» را در حومه جنوبی ادلب بمباران کرده است.

روزنامه الوطن و مرکز «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» همچنین از استقرار تجهیزات ارتش سوریه در محورهای جنوب و جنوب شرقی ادلب و در محوری، که از «مدایا» در شمال غربی «خان شیخون» تا «التمانعه» در شرق خان شیخون امتداد دارد، خبر دادند؛ که این تحول حاکی از احتمال تغییرات در معادله درگیری در ادلب بعد از آشکار شدن نشانه‌های حل و فصل در شمال شرقی سوریه و سرنوشت عملیات «چشمه صلح» ترکیه است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه کشته و زخمی حقوق بشر حقوق ارتش سوریه جنوب شرقی ترکیه فرات تروریست ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی این کشور گزارش داد که دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی به اهدافی در حومه دمشق حمله موشکی کرده است.

این منبع افزود: پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های دشمن متجاوز مقابله و تعدادی از آنها را ساقط کرد ولی بر اثر این حمله خسارت‌هایی مادی به مناطقی از حومه دمشق وارد آمد.

از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه سال گذشته، رژیم صهیونیستی همزمان به مناطقی از لبنان و سوریه نیز حمله کرده است.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • (ویدئو) حمله اسرائیل به حومه شهر حلب سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • گلرهای سرخابی آماده نبردهای سرنوشت ساز قهرمانی!
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی