Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@08:43:57 GMT

چند هزار نفر در کشور دارای اختلالات بینایی هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۵۲۶

مدیرکل دفتر مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی کشور از شناسایی ۱۸۹ هزار نفر دارای اختلالات بینایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی پیش ازظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز عصای سفید در مجتمع میزبان بابلسر اظهار کرد: ۱۸۹ هزار نفر با اختلالات بینایی در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده است.

وی افزود: وظیفه داریم برای کلیه افراد برنامه آموزشی، سلامت، بهداشت، تردد، ایمنی و دسترسی پذیری را تسهیل کنیم تا در جامعه فعال باشند و توانمندی‌های خود را شکوفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی کشور ۱۶هزار دانشجوی معلول را تحت پوشش دارد، گفت: از این تعداد پنج هزار نفر نابینایان و کم بینایان را تشکیل می‌دهند.

بریمانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم ما در بحث توانمندسازی، آموزش خودباوری است، افزود: تا افراد تحت پوشش خود را باور نکنند نمی‌توانیم تغییری در کیفیت زندگی آن‌ها بوجود آوریم و پنج هزار دانشجوی نابینای ماثابت کردند که به خودباوری رسیدند.

این مسئول تصریح کرد: قرار است تا پایان ماه جاری بخشی از اعتباراتی که توسط قانون برای دستگاه‌های اجرایی اعمال شد به سازمان تخصیص یابد تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک بهزیستی اختلالات بینایی پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)

در اینجا به برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های بریتانیا نگاهی می‌اندازیم تا نشان دهیم که برای فردی که مبتلا به آب سیاه است این نقاشی‌ها چگونه به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، هر یک از این آثار هنری، از جمله «شام در امائوس»(۱۶۰۱) اثر میکل آنژ مریسی دا کاراواجو را می‌توان در گالری ملی لندن یافت. با این حال، محققان آنها را با محو کردن لبه‌هایشان و از دست رفتن جزئیات نشان داده‌اند و این موضوع را شبیه‌سازی کرده‌اند که چگونه افرادی که با آب سیاه به عنوان یکی از عوامل اصلی از دست دادن بینایی درگیر هستند این نقاشی‌ها را می‌بینند.

به نقل از اس‌اف، آب سیاه علت اصلی کاهش بینایی غیرقابل برگشت در سراسر جهان است که در حال حاضر ۸۰ میلیون نفر در کل جهان و سه میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند.

«شام در امائوس» از نگاه فرد سالم

گیلز ادموندز(Giles Edmonds)، مدیر خدمات بالینی در شرکت Specsavers که این پروژه را رهبری کرد می‌گوید: مشاهده از بین رفتن جزئیات در این آثار هنری معروف نشان می‌دهد که این وضعیت چه تأثیری می‌تواند نه تنها هنگام تماشای آثار زیبا، بلکه در زندگی روزمره داشته باشد.

انجام آزمایش چشم حداقل هر دو سال یک بار، صرف نظر از سن، بسیار مهم است، زیرا این بیماری قابل درمان است و می‌توان از کاهش بینایی احتمالی یا حتی کوری غیرقابل برگشت جلوگیری کرد.

«شام در امائوس» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

از دیگر آثار هنری گرانبهایی که تغییر یافتند می‌توان به «حمام‌کنندگان در اسنیر»(۱۸۸۴) اثر ژرژ سورات و «سفیران»(۱۵۳۳) اثر هانس هولبین جوان اشاره کرد.

گلوکوم یک بیماری شایع چشم است که در آن عصب بینایی بین چشم و مغز آسیب می‌بیند و معمولا از طریق یک آزمایش معمول چشم تشخیص داده می‌شود. این بیماری که اغلب به عنوان «دزد خاموش بینایی» نامیده می‌شود، می‌تواند بدون هیچ علامتی وجود داشته باشد و تقریبا نیمی از افرادی که با این عارضه زندگی می‌کنند از ابتلا به آن بی‌اطلاع هستند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد سالم

تریسی جونز(Tracy Jones) از گالری ملی می‌گوید: این به همه یادآوری مهمی درباره اهمیت انجام آزمایش‌های بینایی منظم می‌کند تا همچنان از آثار هنری مورد علاقه‌شان لذت ببرند، و علائم اولیه بیماری‌هایی مانند آب سیاه را نیز تشخیص دهند.

«حمام‌کنندگان در اسنیر»  از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه

جونز ادامه می‌دهد: خوشبختانه، گالری ملی طیف وسیعی از امکانات در دسترس را برای کمک به عموم مردم برای تجربه مجموعه، بازدید از نمایشگاه‌ها و حضور در رویدادها ارائه می‌دهد. این رویدادها که به طور خاص برای مخاطبان نابینا و کم بینا طراحی شده‌اند، نقاشی‌ها را در سطوح چند بعدی از طریق کلمات، موسیقی و صداها نمایش می‌دهند.

«سفیران» از نگاه فرد سالم «سفیران» از نگاه فرد مبتلا به آب‌سیاه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت