Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@07:41:43 GMT

مناسب سازی معابر برای حضور معلولین ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۶۰۴

مناسب سازی معابر برای حضور معلولین ضروری است

آیت الله میرعمادی، با اشاره به وجود ۷۳۰۰ نابینا و کم‌بینا در استان لرستان، گفت: فرهنگ سازی در خصوص رعایت حق معلولیت و مناسب سازی معابر برای حضور این قشر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» امروز(24 مهر) در دیدار با جمعی از نابینایان، افزود: معلولین در سایه تلاش و پشتکار خود در عرصه های مختلف به همگان ثابت کرد، محدودیت جسمانی نمی تواند سدی برای زندگی و رسیدن به کمال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید به اینکه محدودیت جسمی مانع رشد و کمال انسان نیست، اظهار داشت: خداوند متعال خلقت و آفرینش انسان را به گونه‌ای قرار داده است که اگر یک محدویت جسمانی به‌وجود آید سبب نمی‎شود که انسان به کمال نرسد.

 

وی  با اشاره به هفت هزار و300 نابینا و کم‌بینا در استان لرستان، بیان کرد: امروز باید با برنامه ریزی مناسبت اصل مهم رعایت حقوق معلولان در جامعه نهادینه شود.

 

آیت الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت مناسب سازی معابر برای حضور معلولان، خاطرنشان کرد: مناسب‌ سازی ساختمان ‌ها، معابر و مبلمان شهری و رعایت استانداردهای شهرسازی و معماری به هنگام طراحی و ساخت پروژه‌ های شهری و روستایی می تواند برای حضور ایمن، راحت و فارغ از بسیاری از دغدغه‌ های روانی برای قشر معلول جامعه باید مورد قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز قشر معلول برای حضور در جامعه با مشکلاتی مواجه است و نمی تواند به ‌راحتی دسترسی به اتوبوس و تاکسی داشته باشد.

 

آیت الله میرعمادی، با تاکید به اینکه مناسب ‌سازی فضای شهر یکی از حقوق معلولین در جامعه است، افزود: در شورای اداری، نمازجمعه و مجالس عزاداری امام حسین(ع) این موضوع مهم حمایت ازحقوق معلولین و ضرورت بهسازی فضای جامعه را مطرح خواهیم کرد.


نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ رعایت حقوق معلولان به‌ویژه نابینایان در جامعه، ادامه داد: در راستای فرهنگ‌سازی حقوق معلولین در جامعه، بهزیستی و ارگان‎های دیگر می‌توانند موثر باشند.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به استعدادهای مختلف در بین نابینایان، خاطرنشان کرد: شخصی که نابیناست خداوند قدرت حافظه‌ای به او می‌دهد که به دیگران نداده است، یعنی جبران می‌کند.

 

وی اظهار کرد: شما روشندلان بدانید محدودیت جسمی مانع رشد و کمال انسان نیست و امروز جهانیان شاهد هستند که قاری و هنرمند برتر دنیا از قشر معلولین هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروزدر دانشگاه‎ها، حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی و دینی شاهد حضور پررنگ معلولین و نقش آفرینی نابینایان هستیم، گفت: نگاه ترحمی به معلولین  نابینایان سزاوار نیست چرا که این قشر دارای حقوق، شخصیت و جایگاه  هستند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین حمایت از حقوق معلولان معلولین فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش، از آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی از تقاطع خیابان شهید بهشتی با هدف ساماندهی و بهسازی معابر شهری خبر داد.

حسینی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اصلاح و مناسب سازی معابر سطح شهر ، عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی در حال اجراست.

وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت معابر و مناسب سازی پیاده روها به منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین و زیبا سازی معابر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ عملیات عمرانی همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت بلوار مدرس غربی یکی از مجموعه خدمات برنامه ریزی شده در سال جاری است که هم اکنون در دست اقدام می باشد.
مجموعه عملیات عمرانی با هدف تامین نیازمندیهای شهر و ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان انجام میپذیرد.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898444

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد