Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان مصوب کرد: مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و با متخلفین برخورد شود و در راستای حمایت از تولیدکنندگان فروشگاه های عرضه مستقیم مرغ تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، بیست و یکمین کارگروه ستادتنظیم بازار استان امروز با دستور کارهای متفاوت تشکیل جلسه داد و نخست نتایج بررسی میزان افت ماهانه مرغ در کشتارگاه های استان گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 
محمدعلی دهقان مصوبه برای قیمت مرغ زنده 8 هزار و 550 بوده و برای مصرف کننده 12 هزار و 900 تومان است{در حالیکه قیمت امروز مرغ در کرمان 13 هزار و 200 بوده است}

 


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان از راه اندازی فروشگاه های عرضه مستقیم در سطح استان خبر داد و افزود: با افزایش این فروشگاه ها، مرغ طبق نرخ تعیین شده  عرضه می شود و ما در جهت حمایت از تولیدکنندگان اقداماتی انجام دادیم تا تولیدکنندگان با باز کردن یک فروشگاه عرضه مستقیم، مرغ را عرضه کنند. 

 

 

وی در خصوص چرایی عدم حمایت استان از تولیدکنندگان خطاب به نماینده تولیدکنندگان مرغ گفت: ما تقاضا کردیم حداقل ۵ درصد کاهش یا افزایش را در اختیار ستاد تنطیم بازار استان بگذارند اما هنوز هیچ اختیاری در این زمینه نداریم و باید مصوبات ستاد تنظیم بازار را رعایت کنیم. 

 

 

حسینی نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص قیمت مرغ گفت: با توجه به مهلتی که ما دادیم قرار شد تا از پنجشنبه هفته گذشته مصوبه تنظیم بازار مبنی بر قیمت ۸ هزار و ۵۵۰ تومان برای مرغ زنده و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای مرغ کشته شده عملیاتی شود و در صورت عدم رعایت این مصوبه با تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که این مصوبات را رعایت نکردند برخورد شود. 

 

 

حسن سیستانی، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمان در این رابطه گفت: تولیدکننده کرمانی چرا باید جدا از کل کشور باشد، تولیدکنندگان کرمانی مثل همه یارانه می گیرند و وظیفه شان این است که مرغ را با قیمت ۸ هزار و ۵۵۰ تومان عرضه کند و قسمت کشتار و فروش نباید هزینه این بی تدبیری را بدهد. 

 

 

وی کارشناسان و ناظران را متهم به زد و بند کرد که با واکنش مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان مواجه شد و خطاب به سیستانی گفت: یک نفر بازدید نکرده و از تمام دستگاه ها نماینده برای بازدید رفته است. 

 

 

رضا سنجری با بیان اینکه یک ماه چک نشده و روند ۶ ماه نظارت شده است، گفت: سیستمی که ما در دفتر اقتصادی داریم فقط اقتصادی است و ربطی به مسایل سیاسی و غیره ندارد لذا حرمت ها باید حفظ شود و استفاده از لغت هایی همچون زد و بند درست نیست.

 

 

ارسلان میری، مدیر کل تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه گفت: چندین ماه است که ما سر این میز نشسته ایم و تولیدکننده و توزیع کننده هر کاری می خواستند کرد ، باید عزم جدی داشته باشیم و با متخلفان برخورد کنیم. 

 

مهدی، رئیس تعاونی مرغداران استان در واکنش به صحبت های میری گفت: نگاه به تولیدکننده باید تغییر کند معرفی تولیدکننده به تعزیرات و دادستانی کار درستی نیست.

 

 

در این جلسه مقرر شد: مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و با متخلفین برخورد شود. همچنین مقرر شد در راستای حمایت از تولیدکنندگان فروشگاه های عرضه مستقیم مرغ تقویت شوند.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین ستاد تنظیم بازار کرمان قیمت مرغ برخورد با متخلفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکلات از دسترس خارج شد!

 به گزارش تابناک، تجارت نیوز نوشت: سایت‌های خبری جهانی به‌تازگی از افزایش قیمت جهانی کاکائو خبر داده‌اند. این افزایش قیمت که پایگاه خبری cnbc  آن را افزایش قیمت بی‌سابقه خوانده است عرصه فعالیت را برای تولیدکنندگان بیش از پیش تنگ خواهد کرد.

افزایش قیمت جهانی بازار تولیدکنندگان شکلات ایرانی را هم تحت تاثیر قرار داده است. آن‌طور که فعالان بازار شکلات کشور می‌گویند، با ادامه روند فعلی، این بازار روزبه‌روز کوچک‌تر خواهد شد و عده‌ای از تولیدکنندگان از ادامه فعالیت‌شان دست خواهند کشید.

اخبار جهانی از افزایش قیمت کاکائو خبر می‌دهد. طبق گزارش سازمان بین‌المللی کاکائو که در ماه میلادی فوریه منتشر شد قیمت‌های بالای کاکائو به دلیل کمبود عرضه ساحل عاج و غنا است. این دو کشور دو بازیگر اصلی در تولید دانه کاکائو هستند.

سایت خبری الجزیره نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است کمبود دانه‌های کاکائو- ماده اولیه شکلات- باعث شده است قیمت آتی کاکائو در نیویورک تنها در سال جاری بیش از دو برابر شود. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده از سال 2018، هیات بازاریابی کاکائو غنا تخمین می‌زند 590 هزار هکتار (1.45 میلیون هکتار) از مزارع به شاخه‌های متورم آلوده شده‌اند، ویروسی که در نهایت درختان را از بین می‌برد.

پایگاه خبری cnbc هم با انتشار خبری اعلام کرد جهان با کسری در عرضه کاکائو مواجه شده که در دهه‌های اخیر بی‌سابقه است. چنان‌که در این گزارش آمده است، کشاورزان در غرب آفریقا با آب‌وهوای بد، بیماری و درختان ازکارافتاده مبارزه می‌کنند.

قیمت کاکائو در سال گذشته بیش از سه برابر شده و در سال 2024، 129 درصد افزایش یافته است. یکی از فعالان بازار خارجی در گفت‌وگو با cnbc اظهار کرده جهان با بزرگ‌ترین کسری عرضه کاکائو در بیش از 60 سال گذشته مواجه است و مصرف‌کنندگان تاثیر آن را در پایان سال جاری یا اوایل سال 2025 مشاهده خواهند کرد.

افزایش قیمت جهانی کاکائو بازار ایران را هم تحت تاثیر قرار داده است. البته مدت‌هاست شکلات در کشور کالای لوکس تلقی می‌شود، اما آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند عرصه فعالیت تولیدکنندگان داخلی تنگ‌تر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این بازار کوچک‌تر از پیش شود.

در همین زمینه جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: قیمت کاکائو در بورس جهانی افزایش پیدا کرده است و تولیدکنندگان ناچارند خودشان را با نرخ‌های جدید تطبیق دهند. این احتمال وجود دارد که برخی تولیدکنندگان برای مدتی دست از فعالیت بکشند، اما این موضوع به منزله ورشکستگی نیست. با این همه باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

او ادامه داد: قیمت تمام‌شده کالاها بالا رفته و از طرفی قیمت کاکائو نیز افزایش جهانی داشته است. طبیعتاً این موضوع اثر قابل توجهی بر قیمت نهایی شکلات می‌گذارد و از طرفی با توجه به کاهش نقدینگی مردم و لوکس بودن این کالاها، بازار ما کوچک‌تر خواهد شد. قدرت خرید مردم در گذشته کم بود و با تغییرات فعلی کمتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • شکلات از دسترس خارج شد!
  • قیمت برنج ایرانی سقوط کرد
  • سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل