Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان علوم پزشکیِ اسپانیا در آزمایشات تازه‌ خود دریافته‌اند که مصرف مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ می‌تواند علائم اوتیسم را بهبود دهد.

به گزارش ایسنا، کودکان مبتلا به اوتیسم که از مکمل‌های ویتامین و اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف می‌کنند نسبت به دیگر کودکان مبتلا به این اختلال علائم کمتری دارند.

محققان به بازبینی اطلاعات بدست آمده از ۲۷ بررسی که شامل ۱۰۲۸ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان به طور اتفاقی انتخاب شده و هر یک مکمل‌های غذایی مختلفی دریافت کردند.

به گفته محققان مصرف مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ در بهبود برخی علائم اوتیسم تاثیرگذار بوده‌ که از آن جمله می‌توان به بهبود مهارت‌های اجتماعی، گفتاری، تمرکز، ارتباط‌گیری، مشکلات رفتاری، خواب بهتر و کاهش رفتارهای تکراری اشاره کرد.

محققان اسپانیایی اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد برخی مداخلات تغذیه‌ای در کنترل بالینی نارسایی‌های مربوط به اختلال اوتیسم نقش دارد. همچنین مکانیزم نهفته در اثربخشی مداخلات تغذیه‌ای بر علائم اختلال اوتیسم شناخته شده نیست. در این بررسی این پرسش مهم مورد ارزیابی قرار نگرفته و شواهد موجود در این رابطه قطعی نیست.

به گزارش ژاپن تودی، اگرچه طبق این مطالعه مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند اما نمی‌توان به والدین توصیه کرد مصرف این مکمل‌ها را برای فرزندشان شروع کنند تا زمانی که مطالعات دقیق‌تر و قطعی‌تر در این خصوص صورت گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اوتیسم امگا 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروی رایج ضد تشنج که برای درمان صرع، میگرن و اختلال دوقطبی استفاده می‌شود، به نظر نمی‌رسد خطر ابتلاء به اوتیسم را در کودکانی که در رحم در معرض آن قرار می‌گیرند، افزایش دهد.

دکتر «سونیا هرناندز-دیاز»، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد، گفت: «در حالی که تحلیل‌های اولیه ما بر روی مادران مبتلا به صرع متمرکز بود، این مطالعه پیامدهایی برای مادران آینده‌ای دارد که با سایر بیماری‌های تحت درمان با توپیرامات نیز زندگی می‌کنند.»

متخصصان می‌گویند توپیرامات با آرام کردن اعصاب بیش فعال در بدن افراد می‌تواند صرع و میگرن را درمان کند.

محققان دریافتند داروی ضد تشنج دیگر، لاموتریژین، نیز برای مادران باردار بی خطر است.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که داروی سوم، والپروات، خطر ابتلاء به اوتیسم را در کودکان افزایش می‌دهد.

محققان گزارش می‌دهند که نزدیک به ۱۱ درصد از کودکانی که در رحم مادر در معرض والپروات قرار گرفتند، به اوتیسم مبتلا شدند و با مصرف دوزهای بیشتری از این دارو، این خطر افزایش یافت.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که اگرچه توپیرامات برای مغز در حال رشد کودک بی خطر است، اما همچنان با افزایش خطر شکاف کام در نوزادان مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۴.۳ میلیون زن باردار و فرزندانشان را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

کودکانی که در نیمه دوم بارداری در معرض توپیرامات قرار گرفتند با کودکانی که هرگز در رحم در معرض هیچ داروی ضد تشنج قرار نگرفته بودند، مقایسه شدند. کودکانی که در معرض لاموتریژین و والپروات قرار گرفته بودند به عنوان گروه کنترل بررسی شدند.

به طور کلی، تا سن ۸ سالگی، کودکانی که از مادران مبتلا به صرع متولد می‌شوند، در مقایسه با جمعیت عمومی، دو برابر بیشتر مستعد ابتلاء به اوتیسم هستند، بنابراین کنترل تشنج همچنان مهم است.

حدود ۶ درصد از کودکانی که در معرض توپیرامات و ۴ درصد از کودکانی که در معرض لاموتریژین قرار گرفتند، دچار اوتیسم شدند.

کد خبر 6063218

دیگر خبرها

  • عکس| دردسر حضور در فضا!
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد