Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمارهایی که از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته شده، نشان می‌دهد که ۲۹ معدن در این شهرستان مجوز دارند که از این میان ۱۱ معدن فعال، ۲ معدن نیمه فعال و ۱۶ معدن نیز غیرفعال هستند.

امید رحمانی افزود: برخی از معادن آبیک در ارتفاعات این شهرستان قرار گرفته‌ و اختلاف سطح آنها با شهر آبیک باعث شده تا گردوغبار و ریزگردهای این معادن، فضای داخلی شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وزش بادهای جوی در این شهرستان اشاره نمود و تصریح کرد: متاسفانه شرایط قرارگیری شهرستان به نوعی است که ریزگردهای حاصل از فعالیت معادن به سمت شهر روانه می‌شود که این موضوع می طلبد فعالیت معادن به شیوه خاصی دنبال شود که ایجاد ریزگرد نکند.

رحمانی فعالیت سنگ شکن در معادن را ممنوع اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها به دلیل خرد کردن سنگ و فرسایش خاک سبب می‌شوند تا آلایندگی ناشی از فعالیت معادن افزایش یافته و فضای شهر آلوده شود که در این رابطه ۲ معادن با دستور قضایی متوقف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبیک خاطرنشان کرد: به واحدهای تولیدی و صنایع توصیه می شود که قبل از اعطای مجوز، پیوست‌های زیست محیطی را لحاظ کرده و حتما از اداره حفاظت محیط زیست استعلام کنند.

شهرستان آبیک به مرکزیت  شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست استخراج معدن آبیک آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر

ایسنا/خوزستان رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

علی حسنکی پور اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان خوزستان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری وسایل و ابزار متخلفان اقدام می‌کند.  

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی است. صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی نیست و کشتار آن‌ها به صورت کاملا غیر بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌شود و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می‌کند.  

وی هم چنین در خصوص بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اداره دامپزشکی، عنوان کرد: از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازدید به عمل آمده و افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی با آن‌ها برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار ضبط شده و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید