Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@16:20:33 GMT

جایگاه نظارتی شورای شهر نباید سیاسی و جناحی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۸۷۴

جایگاه نظارتی شورای شهر نباید سیاسی و جناحی شود

عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت: انتخاب شهرداران، تصویب بودجه شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداران و مدیران شهری مهمترین وظایف شورای شهر است و نباید حوزه نظارتی این شورا تحت تاثیر مسائل سیاسی و جناحی قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس؛ احمد وطن دوست عضو شورای شهر تربت حیدریه صبح امروز در جلسه علنی این شورا اطهار داشت: هر کدام از اعضای شورای شهر بعنوان وکیل مردم عهدهایی با موکلین خود بسته اند که باید به آن عمل کنند و پاسخگو باشند، لذا مطالبه گری همراه با انتقاد سازنده و ارائه راهکار و پیشنهاد از سوی مردم بعنوان یک موتور محرک در این مسیر کمک شایانی به اعضا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون خدمات شهری تصریح کرد: بر همین اساس قانون اساسی حدود اختیاراتی را برای شورای شهر مشخص کرده ولی متاسفانه در تمام ادوار، شورا ها نتوانستند از این اختیارات قانونی به نحو شایسته ای استفاده کنند و به بسیاری از مسائل شهری نپرداختند.

وی بیان کرد: انتخاب شهرداران، تصویب بودجه شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداران و مدیران شهری مهمترین وظایف شورای شهر است که در همه این حوزه ها ضعفیف عمل شده است.

وطندوست به آفتی که در کشور وجود دارد و مدیران جدید مشکلات را به مدیران قبلی منتسب می کنند اشاره کرد و افزود: وقتی مدیری مسئولیتی را می پذیرد باید همه آنچه در قبل بوده را بداند و بپذیرد و نسبت به وضع حوزه مدیریتی خود آگاهی داشته باشد.

وطندوست به جایگاه نظارتی شورای شهر پرداخت و گفت: در جایگاه نظارتی شورای شهر جای هیچ گونه ملاحظه سیاسی و جناحی نسیت و عضو شورای شهر باید با شجاعت نسبت به عملکرد مدیران ناکارآمد انتقاد و پرسش گر باشد و نباید قصور خود را در عدم رفع مشکلات شهر کتمان کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

حجت الاسلام  قاسم علیپور امروز ( پنج شنبه ۳۰ فروردین)  در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد گفت:  جامعه امروز بیش از هر دورانی  نیاز به روحانی دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش بر این است  تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.


وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه تصریح کرد: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 

مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.

تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.


وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.

در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا