Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج گفت: تا به امروز بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی از کشورهای دوست و همسایه از شش مرز زمینی وارد خاک کشورمان شده اند و سپس راهی کربلا شده اند.

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج با اشاره به بازدید از پایانه مرزی شلمچه و چذابه و نحوه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی بیان کرد: روز گذشته با حضور در مرز چذابه، از نحوه خدمات رسانی به زوار حسینی و فعالیت‌های موکب ها بازدید داشتیم و در بازدید از این دو پایانه مرزی، از نزدیک در جریان نحوه خدمات دهی به زوار حسینی ایرانی و غیرایرانی و مشکلات آنان قرار گرفتیم و دستورات لازم در جهت حل این مشکلات، صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقبال زائران اربعین حسینی برای حضور در کربلای معلی افزود: علاوه بر زائران حسینی کشورمان که با شور و علاقه خاصی، خودشان را به مرزهای خروجی چهارگانه برای حضور در کربلای معلی می‌رسانند، زائران اربعین حسینی غیرایرانی از ۶ گذرگاه ورودی  در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وارد خاک کشورمان می شوند و سپس به کربلا اعزام می شوند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در این مرزهای ۶ گانه با برپایی موکب، به پذیرایی و استقبال از این زائران حسینی می‌پردازند و سپس آنان را به سمت مرزهای خروجی کشورمان جهت حضور در کربلای معلی، هدایت می‌کنند و در مرزهای خروجی کشورمان هم ستاد استقبال از زائران غیرایرانی تشکیل شده است و از این زوار حسینی پذیرایی و استقبال می‌کند و موقع بازگشت زائران اربعین حسینی از خاک عراق به ایران، مجددا این زوار حسینی مورد استقبال این ستادهای مردمی قرار خواهند گرفت.

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج در ادامه تاکید کرد: تا به امروز بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی از کشورهای دوست و همسایه از شش مرز زمینی وارد خاک کشورمان شده اند و سپس راهی کربلا شده اند.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور زائران غیرایرانی ازقاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا در کشورمان توضیح داد: زائران غیرایرانی بیش از ۹۰ کشور از طریق مرز زمینی و هوایی وارد خاک کشورمان شده‌اند و سپس از مرزهای خروجی کشورمان عبور کرده اند و خودشان را به خاک عراق رساندند.

وی تاکید کرد: زائران ایرانی و غیرایرانی از خدمات اردوگاه‌های راهیان نور در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه بهره‌مند می‌شوند و تمام امکانات راهیان نور در این ایام، در اختیار زوار حسینی قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ پياده روي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت:برای نخستین بار ۲۶۰ نفر از استان اصفهان در قالب سه کاروان عمره مفرده در ماه شوال راهی سرزمین وحی می‌شوند.
مهدی صالحی با بیان اینکه ۳۰ نفر از این زائران اعزامی از استان چهار محال و بختیاری هستند، افزود: زائران خانه خدا یازدهم اردیبهشت از اصفهان راهی مدینه منوره می‌شوند.
وی گفت: به دلیل اعزام نشدن زائران در آذر ماه سال گذشته به عمره مفرده، در ماه شوال امسال برای نخستین بار ۵ هزار و ۲۰۰ زائر کشور راهی سرزمین وحی می‌شوند و پس از ماه صفر نیز اعزام اصلی کاروان‌های عمره مفرده از سر گرفته می‌شود.
مهدی صالحی ادامه داد: زائران اصفهانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول‌الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا نیز به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند