Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن پلارک، رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعینی از هفته گذشته خدمت‌رسانی به زائران را آغاز کردند، اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد زائران، خدمت‌‌رسانی در موکب‌ها به خوبی انجام می‌شود و با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هیچ‌گونه کمبود مواد غذایی برای پذیرایی از زائران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تأمین آب آشامیدنی زائران در مرز شلمچه از بصره آب خریداری و در مرز توزیع شد

وی با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و‌جمعه هفته گذشته در مرزهای چهارگانه با تعداد زیادی از زائران مواجه شدیم، افزود: این افزایش جمعیت موجب شد تا خدمت‌رسانی تاحدودی به کُندی صورت گیرد. البته در مرز شلمچه ساعاتی به علت نبود وسایل حمل و نقل در خاک عراق شاهد تجمع جمعیت بودیم.

پلارک با اشاره به کمبود آب در مرز شلمچه تصریح کرد: کمبود آب در این مرز با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت به سرعت برطرف شد، به طوری که حتی برای رفاه بیشتر زائران آب از بصره خریداری کرده و در اختیار موکب‌ها و زائران قرار دادیم تا در مرز دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، گفت: ما در مرز مهران از بسیاری از زائران هنگام بازگشت به کشور از نحوه خدمت‌رسانی موکب‌ها نظرسنجی کردیم که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین زائران، حتی یک‌مورد نارضایتی نیز وجود نداشت و تمامی زائران از پذیرایی و اسکان راضی بودند.

۱۱ میلیون بطری برای بازگشت زائران اربعین در مرزها دپو شده است

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته اسکان و تغذیه برای مدیریت خدمت‌رسانی موکب‌ها هنگام بازگشت به کشور گفت: از شنبه هم‌زمان با اربعین حسینی موج‌ بازگشت زائران آغاز می‌شود که به طور حتم در شنبه و یک‌شنبه شاهد حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در مرزها به ویژه مرز مهران و شلمچه خواهیم بود.

پلارک با بیان اینکه ما برنامه‌ریزی‌های باز برای بازگشت زائران را انجام داده‌ایم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیاز زائران با توجه به گرمای هوا، آب آشامیدنی است که برای این منظور علاوه بر توزیع آب در بین‌ موکب‌های مستقر در مرزها، ۱۱ میلیون بطری آب نیز دپو‌ کرده‌ایم تا در بین زائران توزیع کنیم.

وی‌ با اشاره به اینکه بیشتر زائران اربعین از مرز مهران وارد کشور می‌شوند، گفت: ۶ میلیون بطری آب آشامیدنی در مرز مهران آماده کرده‌ایم. همچنین ۴ میلیون بطری آب آشامیدنی در مرزهای شلمچه و‌ چذابه و یک میلیون بطری آب آشامیدنی در مرز خسروی تدارک دیده شده است که از شنبه بین زائران توزیع خواهد شد.

تانکرهای آب در مسیر زائران تعبیه شده است/ توزیع ۲ هزار قالب یخ در همدان و‌ کرمانشاه

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی از تدارک تانکرهای آب در مسیر زائران حسینی خبر داد و افزود: علاوه بر بطری‌های آب آشامیدنی، تانکرهایی در مسیر زائران ازمرزها تعبیه شده که زائران می‌توانند علاوه بر نوشیدن آب، برای خنک شدن نیز از آن‌ها استفاده کنند.

وی‌ با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا قالب‌های یخ نیز تهیه شده است، گفت: ۲ هزار قالب یخ روزانه در همدان و‌ کرمانشاه بین زائران و‌ موکب‌ها توزیع می‌شود. همچنین در سایر شهرهای مرزی نیز به تناسب نیاز قالب‌های یخ پیش‌بینی کرده‌ایم تا زائران در گرمای هوا اذیت نشوند.

احداث سکوهای تغذیه در مرزها/ پخت غذا برای ۶۰۰ هزار زائر در مرز مهران از شنبه تا دوشنبه

پلارک با اشاره به احداث سکوهای تغذیه در مسیر زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به ازدحام جمعیت از شنبه در مرزها، سکوهای تغذیه پیش‌بینی شده است که غذاهای طبخ شده در آشپزخانه‌ها و‌ موکب‌ها را در این سکوها بین زائران توزیع می‌کنیم تا غذاها تنها در موکب‌ها در اختیار زائران قرار نگرفته و از ازدحام جمعیت کاسته شود.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه از شنبه هم‌زمان با موج بازگشت زائران اربعین موکب‌ها تقویت می‌شوند، افزود: در مرز مهران از شنبه تا دوشنبه ظرفیت پخت برای روزانه ۶۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است. در سایر مرزها نیز با توجه به نیاز زائران و ‌به تناسب جمعیت وعده‌های غذایی بیشتر خواهد شد.

پیش‌بینی بالگرد توزیع آب و آبپاش برای بازگشت زائران

وی با اشاره به پیش‌بینی بالگرد برای توزیع آب بین زائران گفت: ما در شرایط بحران جمعیت یعنی زمانی که به دلیل ازدحام جمعیت امکان ارسال آب به موکب‌ها و زائران نداشته باشیم، پیش‌بینی کردیم تا به وسیله بالگرد آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار گیرد. همچنین این بالگردها برای آب‌پاشی روی زائران به منظور کاهش گرمای هوا آماده هستند.

ارسال ۳۰ تریلی آب و غذا و ۲ تریلی یخ برای ایام پیک اربعین به عراق

پلارک با بیان اینکه بیش از ۵۴ میلیون وعده غذایی بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است، گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران در کربلا، تدارک تغذیه و آب آشامیدنی برای زائران دیده‌ایم؛ به طوری که علاوه بر تجهیزات قبلی در موکب‌های مستقر در عراق، ۳۰ تریلی غذا و آب آشامیدنی پیش‌بینی کرده‌ایم که تا روز گذشته ۱۵ تریلی آن از کشور خارج و به سمت کربلا رفته است و ۱۵ تریلی باقی‌مانده نیز تا دو روز آینده وارد عراق می‌شود.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی از ارسال دو‌ تریلی یخ برای زائران در کربلا خبر داد و گفت: از فردا شب هم‌زمان با شب جمعه که شب زیارتی امام حسین (ع) است، شاهد حضور زائران در کربلا هستیم. بر همین اساس از فرداشب تا شنبه شب در کربلا ایام پیک به شمار می‌رود که برای این ایام حدود ۲ میلیون آب آشامیدنی پیش‌بینی کرده‌ایم که در بین زائران توزیع می‌شود.

پلارک با اشاره به اینکه بسیاری از موکب‌های عراقی پس از اربعین تعطیل می‌شوند گفت: موکب‌های ایرانی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا مشکلی در خدمت‌رسانی به زائران ایجاد نشود.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین موکب‌های اربعین ۱۱ میلیون بطری آب ارسال ۳۰ تریلی آب و غذا به کربلا کمبود آب در مرز شلمچه موج‌ بازگشت زائران مرز مهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسن پلارک موکب های اربعین موج بازگشت زائران مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه کشفیات یک ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر در محوطه صبحگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور سردار عباسعلی محمدیان برگزار شد.

در محل نمایش مواد مخدر کشف شده بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد مخدری وجود داشت که از اقصی نقاط شهر تهران توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ کشف شده و افراد مجرم دستگیر شده بودند.

اعتیاد به مواد مخدر سبک زندگی غلطی است که متأسفانه بسیاری از جوانان و حتی نوجوانان ما در دام آن افتاده و اطرافیان خود را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

محموله‌هایی با بسته‌بندی های متفاوتی توسط پلیس کشف و شناسایی شده بود اما شاخص ترین کشفیات پلیس مربوط به کشف ۱ تن شیشه و محموله ۷۰۰ کیلوگرمی هروئین بود. هرچند کشفیاتی از دیگر مواد افیونی همچون حشیش، تریاک، گل و مواد روان‌گردان هم به چشم می‌خورد.

سردار محمدیان در خصوص قاچاق حشیش در پوشش و بسته‌های قهوه بیان کرد: این مواد به واسطه بوی شدیدی که دارد افراد آن را به شکل بسته بندی‌هایی محکم در می‌آوردند زیرا در ایست و بازرسی‌هایی که عبور می‌کنند، ممکن است توسط سگ‌های موادیاب یا با هوشیاری مأموران شناسایی شوند.

خرده فروشان دردسرساز تر هستند

امروزه در پارک‌ها و خیابان‌ها و یا سطح شهر معتادین و توزیع کننده‌های جز وجود دارند که مواد مخدر را به شکل بسته بندی‌های خیلی کوچک به افراد عرضه می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص بیان داشت: برخورد پلیس با قاچاقچیان و توزیع کنندگان جز با یکدیگر متفاوت است و برخورد با توزیع کننده‌های جز کار سخت‌تری است و ما اگر ده‌ها تن مواد را از قاچاقچیان کشف کنیم مردم در محل زندگی خود اگر یک توزیع کننده جز ببینند که مواد مخدر می‌فروشد اثری از مبارزه در ذهن‌شان شکل نمی‌گیرد و بدانید که کشف این بسته‌های کوچک و شناسایی آن‌ها پروسه بسیار سختی است اما خوشبختانه همکاران ما شبانه‌روز تمام تلاش خود را در خصوص این موضوع انجام می‌دهند.

گفتنی است مردم می‌توانند در صورت مشاهده و یا اطلاع از افراد مواد فروش، با ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش دهند و فرزندان خود و دیگران را به دور از خطرات مواد مخدر نگاه دارند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ ۹۸ درصد کشف این افراد توسط مردم صورت گرفته است.

افراد بسیاری در فضای مجازی به تبلیغ و یا فروش مواد مخدر مشغول هستند که اخیراً فردی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده است. گفته شده این فرد با در دست داشتن سلاح به توزیع و فروش مواد مخدر اقدام می‌کرده‌است.

همچنین به گفته پلیس، وجود سلاح به معنای آن است که قاچاقچیان برای رسیدن به مطامع‌شان از استفاده سلاح و کشتن افراد از جمله مأمورین هیچ ابایی ندارند.

کشیدن گل فقط بار اول خوشایند است

امروزه در ایران به دلیل عوامل فردی و مهم‌تر از آن عوامل اجتماعی نظیر بیکاری یا فرهنگ محل زندگی و یا ارتباط با افراد دیگر، استفاده و استعمال گل در بین جوانان و نوجوانان بسیار رواج پیدا کرده که می‌تواند خطرات و پیامدهای بسیاری را به دنبال داشته باشد.

سردار محمدیان در خصوص رواج پیدا کردن مصرف گل در بین جوانان بیان کرد: شاید برای نخستین‌بار استفاده از این مواد برای افراد حس خوشایند ایجاد کند اما دفعات دیگر این احساس وجود نخواهد داشت و بسیاری از معتادین خود به این موضوع اعتراف کرده و گفته‌اند که ما صرفاً به دلیل تجربه دوباره احساس خوشایندی که اولین بار مصرف کردیم، در دام مواد افتادیم و بدبخت شدیم.

کشیدن گل هم باعث اعتیاد می‌شود و از همین نقطه اعتیاد آن‌ها شروع می‌شود و بر ذهن و سلول‌های مغزی افراد تأثیرات ناخوشایندی می‌گذارد.

همچنین جوانان بدانند که مواد مخدر جز معتاد شدن و متجاهر شدن و زیر پل خوابی و کارتون خوابی و در نهایت در دام مرگ افتادن چیزی ندارد.

بیهوده مرا دستگیر کرده‌اند

جوانی ۲۷ ساله و ضایعات فروش که ساکن استان سمنان و شهرک صنعتی ایوانکی است و نیز سابقه دعوا و درگیری هم در پرونده او موجود است، ادعا می‌کند که بیهوده او را دستگیر کرده‌اند و می‌گوید: من اصلاً نمی‌دانم به چه علت مرا گرفته‌اند و هیچ کاری نکرده‌ام.

وی ادعا می‌کند مرتکب جرمی نشده و مواد مخدری هم همراه نداشته است این در حالی است که ظاهر وی و نحوه صحبت کردن وی نشان می‌دهد که خود نیز مصرف کننده مواد است.

توقیف تریلی با یک تن شیشه

همچنین یک تریلی که از شرق کشور وارد ایران شده بود و در آن ۲۰ تن سنگ و یک تن شیشه ادغام شده در سنگ‌ها وجود داشت توسط پلیس توقیف شده بود و افراد مجرم دستگیر و تحت نظر پلیس قرار گرفتند.

مردی مسن که راننده تریلی توقیف شده بود اظهار کرد که مالک تریلی نبوده و صرفاً راننده آن بوده است و از جاسازی مواد مخدر در تریلی خبر نداشته است.

به گفته این مرد در زمان وارد شدن به تهران و زمانی که در حال تحویل بار خود به یک انبار ضایعاتی بوده، به همراه دو فرد ایرانی توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

سردار محمدیان در این‌باره می‌گوید: معمولاً حمل و نقل و جابه‌جایی مواد مخدر یا در جاسازی‌ها است و یا با پوشش‌های ظاهری مختلف است و این تریلی هم با یک پوشش متفاوت و پیچیدگی خاصی بوده است که توسط پلیس شناسایی و ۳ متهم اصلی آن دستگیر شدند.


چهره تهران از مواد مخدر پاک شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده رئیس دادسرای انقلاب تهران بزرگ در این‌ باره می‌گوید: امسال اتهام مواد مخدر در قوه قضائیه در ردیف دهم قرار دارد در صورتی که در گذشته این اتهام در ردیف دوم یا سوم قرار داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توان گفت که بخش بزرگی از تهران در حال حاضر پاک شده است همچنین ما ۳‌هزار خرده فروش شناسایی کردیم که جمع‌آوری و در نهایت به زندان‌ها معرفی شده‌اند به لطف خدا و همکاران گرامی در کف خیابان عرضه موادمخدر به شکل خرده وجود ندارد و یا تعدادشان خیلی کم است.

کد خبر 6080050

دیگر خبرها

  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)