Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:43:07 GMT

تولید  بیش از ۲۴۰ تن پسته در جنوب استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۱۵۳

تولید  بیش از ۲۴۰ تن پسته در جنوب استان کرمان

منصور شریف، گفت: از سطح  ۲۰۰ هکتار باغات بارور پسته جنوب کرمان پیش بینی می شود بیش از ۲۴۰ تن محصول برداشت شد.

«منصور شریف»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: سطح زیر کشت باغات پسته در جنوب استان کرمان قریب ۵۶۰ هکتار است که از این سطح حدود ۲۰۰ هکتار بارور و حدود ۳۶۰ هکتار نابارور هستند که این باغات در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت کشت و پرورش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، افزود: با توجه به اظهارات تولیدکنندگان و کارشناسان کشاورزی، از لحاظ کیفیت پسته اسفندقه نسبت به سایر مناطق کشور از رتبه بالاتری برخوردار است.
وی، اظهار داشت: برداشت پسته از اواسط شهریور در منطقه اسفندقه جیرفت آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
شریف، در ادامه، عنوان داشت: از هر هکتار باغ پسته بارور بیش از یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم پسته خشک برداشت می شود که بر همین اساس پیش‌بینی می شود که از این میزان سطح بیش از ۲۴۰ تن پسته خشک برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، به ارقام عمده پسته در جنوب کرمان از لحاظ اقتصادی، اشاره کرد و افزود: به ترتیب احمدآقایی، اکبری و کله قوچی است که رقم احمد آقایی از لحاظ تولید و مقاومت به سرما و نیز سال آوری نسبت به سایر ارقام از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.
وی، اضافه کرد: با توجه به این که محصول پسته به صورت تر برداشت می شود جهت جلوگیری از هر گونه آلودگی، محصول برداشت شده بلافاصله به ترمینال های ضبط پسته در شهرستان های کرمان و رفسنجان انتقال می یابد و پس از خشک شدن، سورت و بسته بندی به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود. 
شریف، در ادامه، بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های چندین سال گذشته، یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای اصلاح و تغییر الگوی توسعه باغات پسته است که در مقایسه با سایر درختان از نیاز آبی بسیار کمتری برخوردار و به شوری نیز مقاوم است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه اصفهان موکب اربعین تولید پسته برداشت پسته پسته جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بصورت قراردادی است.
مسعود گرگیج افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی امسال ۷۰ هزار تن محصول گندم در هرمزگان برداشت شود که متوسط برداشت از هر هکتار چهار و نیم تن است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است، افزود: ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم هستند که در این زمینه ۱۲ مرکز خرید آماده تحویل گندم کشاورزان است.

بیشتربخوانید: کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
گرگیج بابیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.
وی افزود: برداشت گندم در هرمزگان از ۸ فروردین آغاز می‌شود و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان