Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت:سرمایه گذاران در تاسیس کارخانه های صنایع تبدیلی باید محصولات تولیدی خود را صادرات محور تعیین و انتخاب کنند.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جلسه ساماندهی واحدهای صنایع تبدیلی استان اظهار کرد:حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفته و آنها نیز باید محصولات بسته بندی و تبدیلی خود را طبق آخرین استاندارد های جهانی انتخاب کنند تا در بازار عرضه دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی همه باید شبانه روزی بصورت جهادی فعالیت تلاش کنند گفت:مشکلات کارخانه نئوپان خلخال و مجوز توسعه این کارخانه توسط دستگاه های ذیربط صادر می شود و در آینده شاهد افزایش تولید و اشتغالزایی در این واحد صنعتی خواهیم شد.

استاندار اردبیل روش های نوین برای افزایش راندمان تولید و توسعه را یاد آور شد و افزود:سرمایه گذاران باید با بهره گیری از علوم اقتصادی و تولیدی سعی کنند در آینده با بحث فروش و صادرات با مشکل مواجه نشوند و ما نیز حمایت همه جانبه در راستای توسعه و پیشرفت طرح های اقتصادی مناطق مختلف بویژه در بحث صنایع تبدیلی خواهیم کرد.

وی ایجاد شهرک تخصصی کشاورزی در کشت و صنعت مغان را خارج از دستور العمل بر شمرد و افزود: سرمایه گذار مجتمع صنایع تبدیلی در کشت و صنعت مغان باید برای هر واحد تولیدی خود مستقل مجوز دریافت کند و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط همکاری لازم را خواهند داشت.

بهنام جو احداث کاخانه های زنجیره ای در کشت و صنعت مغان و احیای چندین واحد در این منطقه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: عوامل مرتبط باید تمامی مجوزهایی که به منظور ایجاد صنایع تبدیلی در کشت و صنعت صادر شده و تا بحال چند مورد اجرا شده است را احصا کنند و مسایل مجوز این منطقه تعیین و تکلیف شود‌.

وی همچنین از سرمایه گذاران بخش خصوصی کشت و صنعت خواست برنامه ها و درخواست های صنایع تبدیلی خود را بصورت مکتوب برای یک سال آینده اعلام کنند تا در مواقع صدور مجوز و موافقت های اصولی دوباره کاری نشود.

بهنام جو ادامه داد: لیست کامل واحدهای صنایع تبدیلی ، واحدهای راکد و نیمه فعال و میزان تولید و میزان اشتغال آنها تا جلسه آینده احصا شود و برنامه ریزی ها طبق تقویم اقتصادی برای احیای آنها انجام شود.

این مسوول ظرفیت کارخانه رب گیری را ۳۰۰هزار تن در کشت و صنعت اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این خط تولید قطعا کشاورزان مشکل فروش محصولات خود نخواهند داشت.

استاندار اردبیل افزود: باید از فرصت های بوجود آمده استفاده کنیم و در صدور مجوز نیز دقت کافی داشته باشیم که در آینده با مشکل صادرات و تامین مواد اولیه مواجه نشویم.

بهنام جو راه اندازی شهرک گلخانه ای و واحدهای صنایع تبدیلی در شمال استان را برای اشتغال جوانان مهم ارزیابی کرد و افزود: سرمایه گذار کشت و صنعت قصد دارد کارخانه قند را توسعه داده و کارخانه های روغن کشی، رب گوجه فرنگی و بسته بندی و پروده زیتون را با آخرین متدهای استاندارد در منطقه ایجاد کند و بیشتر دستگاه های خط تولید خریداری شده است‌.

بهنام جو دعوت از افراد ذی نفوذ و سرمایه دار را وظیفه همگانی دانست و افزود: افرادی که دلسوز سرزمین مادری و زادگاه خود هستند باید با تمام وجود از سرمایه مایه گذاران حمایت کنند.

وی‌ استان اردبیل را برای سرمایه گذاری مطلوب ارزیابی کرد و افزود:مدیران دستگاه های اجرایی و حتی مردم از سرمایه گذاران در نقاط مختلف حمایت می کنند در سریع ترین زمان ممکن با تهیه زمین و صدور مجوز اقدام می کنند.

استاندار اردبیل در پایان گفت: باید تلاش کنیم سرمایه گذاری ها در بحث صنایع تبدیلی و بسته بندی در رابطه با محصولات کشاورزی طبق نیاز استان انجام شود تا کشاورزان بتوانند با خیال راحت به تولید محصولات خود بپردازند.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه برپایی نمایشگاه تخصصی برای صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات ضرورت دارد گفت: با برپایی این نمایشگاه می توان نیازهای استان و کشور را احصا کرد و با دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه واحدها و ایجاد واحدهای جدید اقدام کرد.

گفتنی است این جلسه با حضور فرمانداران خلخال و پارس آباد و نمایندگان کارخانه نئوپان خلخال،کشت و صنعت مغان، استاندار اردبیل و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه و پیشرفت جنگ دستگاه های اجرایی سرمایه گذاران قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه جشنواره شکوفه‌های بادام دژ کرد ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به همت شورای شهر، شهرداری و مردم شهر دژ کرد و با حضور سرکار خانم دکتر جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

او گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل مسابقات بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ورسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی ازجمله برنا‌هایی است که در اجرای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: در این جشنواره نیز لوح ثبت ملی مراسم شاهنامه‌خوانی و کیسه بافی در شهر دژ کرد به شهردار اهدا خواهد شد.

او افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در زمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار می‌شود.

در شهر دژکرد رشته‌های صنایع‌دستی کیسه بافی، قالی‌بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی، قلاب‌بافی و سه کارگاه در رشته‌های گلیم‌بافی و رودوزی سنتی زیر نظر معاونت صنایع‌دستی استان فعال است.

شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، باغ‌های تماشایی و چشمه‌سار‌های دیدنی چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و محصولات باغی بادام، گردو، سیب، هلو، آلو زعفران و گیاهان دارویی و مجاورت آزادراه شیراز - اصفهان از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل