Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@17:12:41 GMT

گپ و گفت وزرا با خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۶۶۱

نشست امروز هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از نشست پاستور نشینان در گفتگو با خبرنگاران به پرسش‌های مختلف پاسخ دادند.   وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ کمبودی در کتاب‌های درسی دانش آموزان نداریم. حاجی میرزایی افزود: به تعداد دانش آموزان کتاب وجود دارد و نیازی به مراجعه به بازار آزاد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   لزوم واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی

وزیر صمت: شرکت‌های خودرو ساز به شخص واگذار نمی‌شوند، اما برنامه وزارت صمت، واگذاری شرکت‌های خودروساز به بخش خصوصی است.
 آقای رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه خروج برخی خودرو‌ها از خط تولید به ویژه خودور‌های پرتیراژ در دستور کار شرکت‌های خودرو ساز قرار دارد، افزود: از خانواده پراید و پژو خروجی خواهیم داشت، البته خودرویی مناسب، جایگزین آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه، شرکت‌های خودرو ساز، پیگیر اجرای این برنامه هستند گفت: ما نیز این موضوع را پیگیری و حمایت می‌کنیم، در مرحله نخست نیز خودرو پراید در مدلی که تعهدی برای آن وجود ندارد از چرخه تولید خارج می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وزیر صمت با اشاره به اینکه ما از همه کالا‌های تولید داخل حمایت می‌کنیم افزود: هم اکنون ساخت داخل و خوداتکایی در برخی کالا‌ها از جمله لاستیک سنگین و پارچه‌های مورد نیاز کشور، در اولویت حمایت‌ها قرار دارد.

آقای رحمانی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بخصوص شهرک‌های صنعتی اطراف تهران گفت: ما در بخش زیر ساخت‌های این شهرک ها، به ویژه در خصوص تامین برق با مشکل جدی مواجه هستیم البته در خصوص آب، خط انتقال در حال احداث و در مورد برق نیز نیاز به احداث پست است که وزارت نیرو به دلیل کمبود بودجه، امکان رفع این مشکل را ندارد.

وی افزود: با اعلام این مشکل، معاون اول رئیس جمهور دستوراتی ابلاغ کردند که اختصاص بودجه از سوی استانداری و وزارت نیرو بخشی از این دستور‌ها است.   تصمیمی درباره طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی گرفته نشده
وزیر نیرو هم در پاسخ به سوالی درباره طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی گفت: این طرح که از سال ۹۱ در مقاطع مختلف مطرح شده، در مرحله بررسی است و هیچ تصمیمی درباره آن اتخاذ نشده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   گسترش منطقه تجاری انزلی و حمایت از سهامداران خرد

سخنگوی دولت گفت: گسترش منطقه تجاری انزلی، حمایت از سهامداران خرد، اصلاح لایحه قانون تجارت و حمایت از اشتغال از جمله مصوبات هیئت دولت بود.

ربیعی افزود: امروز مصوبه‌ای در خصوص منطقه آزاد انزلی داشتیم که بر اساس این مصوبه تا ۲۰۰۰ متر به منطقه تجاری صنعتی انزلی افزوده شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: این مصوبه به گسترش منطقه و افزایش تبادلات تجاری و رونق منطقه انزلی منجر خواهد شد.
آقای ربیعی همچنین لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح لایحه قانون تجارت را از دیگر مصوبات جلسه هیئت خواند و افزود: بر اساس آن حقوق سهامداران خرد بیشتر تصریح خواهد شد و حاکمیت شرکتی بیش از پیش گسترش خواهد یافت که با این موضوع شاهد افزایش سطح سرمایه گذاری‌های خرد در بازار سرمایه خواهیم بود.
سخنگوی دولت همچنین گفت: این مصوبه کمک می‌کند که سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید سهام یا سرمایه گذاری دارند، ضمانت‌های بیشتر قانونی داشته باشند.
آقای ربیعی با اشاره به بهبود شاخص‌های کشور در فضای کسب و کار، گفت: تحریم‌ها موجب این شده است که ما ناچار شویم تا واردات و صادرات خود را بیشتر کنترل کنیم، ما همچنین ناچار شدیم در این شرایط بر روی قیمت گذاری‌ها کنترل بیشتری داشته باشیم که این امر ممکن است برخی از شاخص‌های بین المللی ما را دچار تغییر کند، اما برای اداره کشور ما نیاز بود.
وی تصریح کرد: خرید سهام خرد و سوق نقدینگی مردم از بازار سکه و ارز به سمت خرید سهام خرد موضوع بسیار میمونی است.
سخنگوی دولت در خصوص هدفگذاری دولت برای ایجاد اشتغال هم گفت: بعد از تحریم ها، جهت گیری اشتغال ما به سمت خدمات مولد و صنایعی که ناشی از تحریم واردات کمتری از آن صورت می‌گرفت، سوق پیدا کرد و آمار اشتغال مناسبی داشتیم.
وی افزود: در این زمینه اشتغال روستاییان گسترش پیدا کرد و سهم اشتغال روستائیان از اشتغال کل به ۲۵ درصد رسید و متناسب به شرایط تحریم سیاست‌های اشتغال نیز دنبال می‌شود.
آقای ربیعی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که از ریزش نیرو در دوران تحریم جلوگیری کنیم.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: وزارت تعاون، وزارت صمت و بانک مرکزی مدام بر روی مناطقی که ریزش نیروی کار بر آن‌ها وجود دارد، متمرکز شده اند.

ربیعی در خصوص عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری یکی از عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور، گفت: من هیچ اعتقادی ندارم که آمد نیوز یک رسانه بود، ما باید صاحت پاک رسانه‌ها را از باج نیوز و تروریست‌های آب رو جدا کنیم.
وی افزود: آن‌هایی که در رسانه می‌نویسند و بر پای قلمشان می‌ایستند و بر اساس اعتقادات خود می‌نویسند، حتی اگر مخالف ما هم بنویسند و حتی اگر مخالف کل نظام هم فعالیت کنند، ولی زمانی که پای اعتقادش ایستاده و برای آن می‌نویسد به نظر من می‌توانیم به آن‌ها احترام بگذاریم حتی مخالفان خود را، اما فردی که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت دارد موضوع آن فرق می‌کند.
آقای ربیعی همچنین گفت: ۹۹ درصد از دروغ را بر روی یک درصد از واقعیت نشاندند و آبروی افراد را بردن این اصلا بحث رسانه نیست.
وی افزود: به اعتقاد من جایی که اساس و پایه خود را بر افشاگری به دروغ و بردن آبرو و حیثیت افراد گذاشته بود و من فکر می‌کنم بزرگترین خیانت آمد نیوز خیانت به کلمات بود، خیانت به اصل رسانه بود و خیانت به کلماتی مثل دموکراسی و آزادی بود و من اساسا آن را در چارچوب رسانه نمی‌دانم.
سخنگوی دولت همچنین گفت: اعتقاد من و دولت آن است که احترام می‌گذاریم بر مخالفانمان که آرمانگرایی دارند و آمد نیوز را نباید در این ردیف قلمداد کنیم، بلکه یک جریان بود که با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کرد.   نوسانات بازار بورس طبیعی است

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات بازار بورس گفت: این نوسانات در حد فعلی قابل قبول است چنانچه زمانی که در حال رشد بود برخی از صاحب نظران نگرانی از رشد سریع داشتند که آن نیز حباب نبود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی افزود: ما سعی کردیم با عرضه سهام عمق بازار را افزایش دهیم و خوشبختانه تقاضا برای آن نیز وجود داشت.
دژپسند در پاسخ به سوالی در خصوص لایحه ارزش افزوده گفت: مواردی از مشکلات که نیازمند اصلاح قانون است در مجلس در حال بررسی است و در صحن مجلس مطرح شده و بخشی از این مواد به کمیسیون اقتصاد برای بررسی مجدد ارجاع شده است.

وی گفت: زمانی که موارد خاص اصلاح شود شیوه‌ها و دستورالعمل‌ها نیز اصلاح خواهد شد و به رفع خیلی از مشکلات کمک خواهد کرد و باید صبر کرد تا این مراحل طی شود.     کنترل قیمت گوشت قرمز با واردات

وزیر جهاد کشاورزی: کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار، با واردات این کالا امکان پذیر و البته متولی آن وزارت صمت است.
 آقای محمود حجتی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ نیز با تولید داخل کنترل می‌شود افزود: ثبات قیمت‌ها در بازار نشان از آرامش است که این رویه با حمایت‌های بانک مرکزی محقق شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
آقای حجتی افزود: ذخایر راهبردی و وضع موجود در خصوص گوشت، ​مناسب است.
وی با اشاره به اینکه، مواد اولیه خوراک دام و طیور، با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شود گفت: محصول نهایی نیز با ارز ۴۲۰۰ وارد می‌شد که کم کم به سمت استفاده از ارز نیمایی رفته است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص ریز مُغذی‌ها افزود: موضوع اختصاص نوع ارز به ریز مغذی‌ها جای اشکال دارد که جلساتی با تولید کنندگان برگزار شده و اگر قرار شود این نوع کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود باید به مواداولیه نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق یابد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کاغذ به وفور در بازار وجود دارد   وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضع کاغذ در بازار گفت: کاغذ، امروز شرایط بهتری دارد و نرخ آن پایین آمده است و به وفور در بازار وجود دارد.    سید عباس صالحی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای فراگیر کردن پوشش صندوق بیمه هنرمندان، افزود: از سال ۹۵ تا سال ۹۷ تقریبا هم تعداد و هم مبلغ اعتبارات این صندوق دو برابر شده است و ما امیدوار بودیم که در بودجه سال ۹۸ با ارقام بهتری بتوانیم این روند را دنبال کنیم، اما شرایط کشور در بخش منابع با مشکلاتی مواجه شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هیئت دولت آموزش و پرورش وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم